Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
ČD vs. Connex - Po delší době pro Vás mám novou anketu. Její téma je: "Představte
si, že ve stejný čas, za stejné peníze pojede z Pardubic do Liberce nebo opačně
spoj dvou společností. Kterou společnost a vozidlo byste si vybrali?" Na
výběr máte ČD a jejich 854+Btn nebo Connex s Desirem.Minulá anketa: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
A jak jste odpovídali? Nejvíce hlasů bylo pro možnost "Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí (520 hlasů)", "Ne, zůstalo by vše při starém (300 hlasů)", Ano, vedení ČD přestane propouštět (44 hlasů).
Karel Chýla
| 2.6.2005 (22:35)
| 2.6.2005 (22:35)Zusammenhängende Nachrichten

03.06.2005 (15:25)
bkp: Já bych řekl, že většina lidí klimatizaci (rozumně nastavenou) uvítá i na kratší cesty (20, 30 minut). Mně osobně 20 minut v rozpáleném vlaku úplně stačí. Takže klimu ANO.
03.06.2005 (14:30)
Pokud v tom soukromém rychlíku nebudou platit KMB, síťové jízdenky atd., tak jsem zásadně proti, pokud tam platit budou, tak proti nejsem, ať ukážou, co umí.
03.06.2005 (14:29)
já nevím, co máte proti 854, je to naprosto pohodlné vozidlo, na který nemůžu říci půl špatnýho slova, a na co klimatizaci, vždyť to má determální skla! Nebo nemá? Já jsem seděl akorát v tom slovenským desiru (840) a musím říct, že se v tom nesedělo o mnoho lépe než v 810+010. A pozor - Connex - to jsou pořádně drahé k...vy. Např. rozdíl jízdenky v autobuse na vzdalenost 81-90 km cini asi 15 Kc, což je celkem dost. Tak ať si Connex trhne. A když už jsme u toho, mnohem radši bych byl, pokud by ČD třeba koupily ty motoraky ze Studenky, co vyrabi pro Finsko nebo něco podobného. Howgh!
03.06.2005 (14:00)
Já se opravdu domnívám, že v regionální dopravě je její využití poměrně diskutabilní.
03.06.2005 (13:56)
bkp: Jo aha takže klimatizace je vlastně nevýhoda. No už se těším, kdy s tím vyrukují ČD. :D
03.06.2005 (13:36)
Tak ještě jednou:
Klimatizace - po většinu roku je spíše nadstandard (v zimě stačí topení), naopak při kratších trasách (viz výše) může být na obtíž - když je venku 40 na slunci, 22 ve vlaku (to je docela rozdíl) a jízdní doba je dvacet minut, tak je to pro mnohé velmi nepříjemné (zejména pro ty důchodce, pro které je nízkopodlažnost).
Klimatizace - po většinu roku je spíše nadstandard (v zimě stačí topení), naopak při kratších trasách (viz výše) může být na obtíž - když je venku 40 na slunci, 22 ve vlaku (to je docela rozdíl) a jízdní doba je dvacet minut, tak je to pro mnohé velmi nepříjemné (zejména pro ty důchodce, pro které je nízkopodlažnost).
03.06.2005 (13:31)
bkp: A co takový detail jako klimataizace v Desiru?
03.06.2005 (13:23)
Ale další problém, možná podstatnější, než naše šotoušení, zda 854+Btn, nebo Desiro, problém nevstřícnosti ČD. V tomhle bz Connex mohl přinést svěží vítr a ten by mohl o přízni cestujících rozhodovat...
03.06.2005 (12:54)
Mě by vůbec zajímalo, kolik lidí těmi vlaky jezdí v trase Liberec - Hradec Králové, a kolik spíše Železný Brod - Stará Paka, anbeo Pardubice - Jaroměř.
Klimatizace - po většinu roku je spíše nadstandard (v zimě stačí topení), naopak při kratších trasách (viz výše) může být na obtíž - když je venku 40 na slunci, 22 ve vlaku (to je docela rozdíl) a jízdní doba je dvacet minut, tak je to pro mnohé velmi nepříjemné (zejména pro ty důchodce, pro které je nízkopodlažnost).
"Nízká podlaha bude cestující zajímat třeba díky kratší době staničení."
Kolik to na trase Pardubice - Liberec udělá? 5 minut? Deset?
Kola + kočárky: ÚBP je pro mě lepší, protože se o kolo nemusím starat; kdo zvládne jezdit na kole pravděpodobně ho zvládne i vysadit výše, navíc personál bývá ochotný (ale to záleží i na vás); kočárek bych tam svěřil, dítě bych si vzal k sobě.
Nejnovější vozy 854 mají vakuové WC; "koukat do té roury a na pražce nic moc" - takové malichernosti neřeším.
K 854 se již připravují přípojné vozy, což má řešit problém Btn a pod.
Shrnutí:
Desiro má nízkou podlahu a vyšší výkon, ale 854 (+ 056) je levnější. Co z toho v ryze racionální úvaze převáží opravdu nevím.
Klimatizace - po většinu roku je spíše nadstandard (v zimě stačí topení), naopak při kratších trasách (viz výše) může být na obtíž - když je venku 40 na slunci, 22 ve vlaku (to je docela rozdíl) a jízdní doba je dvacet minut, tak je to pro mnohé velmi nepříjemné (zejména pro ty důchodce, pro které je nízkopodlažnost).
"Nízká podlaha bude cestující zajímat třeba díky kratší době staničení."
Kolik to na trase Pardubice - Liberec udělá? 5 minut? Deset?
Kola + kočárky: ÚBP je pro mě lepší, protože se o kolo nemusím starat; kdo zvládne jezdit na kole pravděpodobně ho zvládne i vysadit výše, navíc personál bývá ochotný (ale to záleží i na vás); kočárek bych tam svěřil, dítě bych si vzal k sobě.
Nejnovější vozy 854 mají vakuové WC; "koukat do té roury a na pražce nic moc" - takové malichernosti neřeším.
K 854 se již připravují přípojné vozy, což má řešit problém Btn a pod.
Shrnutí:
Desiro má nízkou podlahu a vyšší výkon, ale 854 (+ 056) je levnější. Co z toho v ryze racionální úvaze převáží opravdu nevím.
03.06.2005 (12:41)
Pár věcí na pravou míru:
Bkp: Desiro:120míst,854-48míst k sezení, na zhruba stejný úrovni pohodlí. Hajzlík nemá vakuovej. A je sice možný, že 2/3lidí podlahu neřeší, ale pro tu zbylou 1/3 je to sakra problém, vylízt 4schody...
Jediný klad 854 ve srovnání s Desirem je pro mne použití polospouštěcích oken, ale to proto, že jsem šotouš...:)
Lístky? Určitě nebudou zadarmo pro ten spolek penzistů a režijkářů od ČD. Suma sumárům, myslím, že Connex nasadí přinejhorším srovnatelnou cenovou politiku pro normální lidi, svý cestující si najde a nakonec na tomhle souboji vydělá nejvíc kolejová doprava jako celek. Je to logický. Buď bude plný Desiro a tím se lidi začnou vracet k ČD, i když budou muset skousnout Btn a spol, nebo naopak a budou jezdit za klidně vyšší cenu a bez KMB s Connexem.
Btw, Desirem bych klidně jel přes celou republiku, třeba 010ky maj podobně dlouhý ramena...:)))
Bkp: Desiro:120míst,854-48míst k sezení, na zhruba stejný úrovni pohodlí. Hajzlík nemá vakuovej. A je sice možný, že 2/3lidí podlahu neřeší, ale pro tu zbylou 1/3 je to sakra problém, vylízt 4schody...
Jediný klad 854 ve srovnání s Desirem je pro mne použití polospouštěcích oken, ale to proto, že jsem šotouš...:)
Lístky? Určitě nebudou zadarmo pro ten spolek penzistů a režijkářů od ČD. Suma sumárům, myslím, že Connex nasadí přinejhorším srovnatelnou cenovou politiku pro normální lidi, svý cestující si najde a nakonec na tomhle souboji vydělá nejvíc kolejová doprava jako celek. Je to logický. Buď bude plný Desiro a tím se lidi začnou vracet k ČD, i když budou muset skousnout Btn a spol, nebo naopak a budou jezdit za klidně vyšší cenu a bez KMB s Connexem.
Btw, Desirem bych klidně jel přes celou republiku, třeba 010ky maj podobně dlouhý ramena...:)))
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










