..: Rychlodráha na ostravské letiště :..
Ostrava - Od roku 2010 by měla mezi ostravským letištěm a železniční stanicí Ostrava-Svinov vzniknout rychlodráha. Doba jízdy by trvala přibližně 20 minut. K připojení letiště zbývá dostavit 3 km tratě. Trať by měla být elektrifikována a měly by na ní jezdit moderní soupravy. Projekt je připravován společně s krajským úřadem a je možné, že se podaří financovat jej z části i z fondů EU. V současnosti ještě není jasné, kdo bude provozovatelem nové tratě. Vedle ČD přichází v úvahu i soukromí dopravci. Počet cestujících na ostravském letišti stále roste, od roku 1998 se více než zdvojnásobil. Velkou konkurencí pro novou dráhu jsou i autobusy, které již dnes letiště s městem spojují.

zdroj: www.vlaky.net, Ostrava Airport


CSPSV | 12.7.2005 (13:54)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Petr´ V  mail  
12.07.2005 (18:11)  
Z Ostravy už nízkonákladovka létá a sice do Mnichova, navíc odtud odlétá mnoho charterových spojů a samozřejmě spoj Praha-Ostrava (kterého jsem naprostým odpůrcem).

Problém s vozy by vyřešila asi Desira popř. něco od Stadleru. Se Studénkou se dá počítat těžko.
Registered user Jirka
12.07.2005 (17:57)  
A jéje, inteligent se opět ozval.. Možná by to chtělo trochu nad tím popřemýšlet a pak teprve něco psát a snad byste zjistil, že to, co píšte je dost mimo
Registered user Railway Kárl
12.07.2005 (17:31)  
Jak tak znám Evžena, tak tomu se ČD moc nelíbí a po vzoru svých kolegu, hejtmanů z Královehradeckého a Ústeckého kraje nebe chtít příští rok ani on dávat takové dotace ČD na osobní dopravu, jaké oni chtějí.
Takže to vidím tak, že po omezení regionální dopravy začnou koleje nejdříve zarůstat větvemi a malými stromečky. Až potom se to bude nákladně přestavovat na "rychlodráhu ".
A Evžen asi dá přednost Connex-Desiru, raději dá dotace za přepravu osob do Švédska a přece nebude po rychlodráze jezdit nějakým motorákem vyrobeným přímo ve Vagónce Studénka (bývalá Tatra), která v podstatě leží přímo na trati. (Raději dáme zbytek peněz za nové soupravy našim západním sousedů - Siemensu, bo my jich tu máme na severní Moravě dosť-zaměstnanosť eště něni 25%, tak je to furt dobre!) V studence by už je stejně nevyrobili, protože od té doby, co dostali celý podnik do ruky amíci, tak to celé krachlo. Ale v momentě jakési "privatizace" celého závodu se starosta Studénky rozplýval v 7. nebi. Část výroby osobních vagónů se přesunula do prázdných továrních hal strojírenského "Gigantu" Vítkovice, tak možná tam by vyrobili nějakou 471, ale to by se to muselo až na letiště elekrifikovat :-( a to se asi nikomu nechce …
Takže Evžen by si měl taky dát pozor než se rozhodne a zvážit všechny alternativy - jestli Connex-Desiro je to nejlepší spojení pro železniční dopravu v ČR !? Aby s nimi třeba neuspěl jako starosta Studénky s amíkama.

Ještě, že není pojem "RYCHLODÁHA" nijak přesně definován :-) Protože třeba v Japonsku se na rychlodráze na letiště jezdí mezi 200 a 300km/h. Unás je to Vmax = 80 km/h. Tak nějak mi to připomíná chystaný projekt "Rychlodráha Praha-Ruzyně-Kladno", kde je v plánu také maximální 80. kilometrová rychlost po "revitalizaci" stávající tratě.

Já osobně vím o tomto projektu asi od 1998, ale už v té době to bylo dávno na papíře! Takže opět nikdo nepřišel s ničím novým - jak už zde uvedel Petr P. ;-)


S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY (zatím) JEZDÍ :- ) "
Registered user JIří Šebesta
12.07.2005 (17:31)  
Proč počítat pouze s ČSA. Myslím, že není tak nereálné, aby právě do Ostravy začala létat některá z nízkonákladových aerolinek, viz například Ryanair denně Brno-Londýn, letadlo Boeing 737-800 s kapacitou 189 míst.
Vypadá docela trapně, když letadlo přistane a lidi se hrnou do jediného městského busu.
12.07.2005 (17:18)  
Podle platného letového řádu létá do Ostravy 5 nejvíce pravidelných spojů denně … viz letový řády ČSA / ČSL v IDOSu. ČSA tam létají letadly typy ATR s kapacitou 46 cestujících. Až začnou (podle slibných vizí) jezdit ČD do Ostravy EJ 680 jako konkurnece letecké dopravě, tak jistě vzroste zájem cestujících o leteckou dopravu. K tomu by mohla být v té době dokončena dálnice D47 do Ostravy, po níž tolik "ostravský" hejtman tolik volá jako způsobu jak přilákat investory do Moravskoslezského kraje, tak jistě i dálnice přivede další letecké cestující … které bude nutno vozit do centra města vlakem … Týž hejtman chce redukovat z ekonomických důvodů objem výkonů ve veřejném zájmu …
Registered user Petr P.
12.07.2005 (16:30)  
Nevím, jak to chcou řešit ... ze Studénky do Sedlnice se dnes už jezdí 80km/h, ale jak se dostanou ze Sedlnice na letště, když v okolí vyrostla nová obalovna a přečerpávací stanice, to by mě opravdu zajímalo ... projekt na to sice, ale je už 15 let starý, ale to byli na letišti ještě Sovětští vojáci ...
Registered user petr z dobrusky
12.07.2005 (15:56)  
Kdyz je to pro cizince tak by to chtelo Aee nebo Apee jinak do toho nevlezou.
Registered user Petr´ V  mail  
12.07.2005 (15:49)  
budou se zde přepravovat zahraniční turisti, tak aby nekoukali na tu 810ku. Jinak v Praze měla být také rychlo-pomalodráha. Rychlost měla údajně být 60 a místy 80 kmh, takže o ničem.
Registered user Jan
12.07.2005 (15:30)  
Proč moderní vozidla vždyť tu vzdálenost cca 22km za 20min zvládne i 810. Ta je stejně rychlá jak autobus, který jí má hodně konkurovat. Anebo to přejmenujte na pomalodráhu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko