..: Ožívá idea dopravy kontejnerů po kolejích :..
Praha - Ekologicky šetrná doprava nákladů do sousedního Německa možná znovu ožije. Rok poté, co skončil provoz na RoLa, tedy doprava kamiónů po železnici do Drážďan, přichází firma Bohemiakombi s novým projektem kombinované přepravy. Tentokrát má jít jen o kontejnery, cisternové kontejnery či sedlové návěsy bez tahačů. Opět z Lovosic, ale tentokrát do Duisburgu, jednoho z průmyslových center na Rýnu. "Pokud dostaneme dotaci na rozjezd projektu, tak od října každý týden vypravíme dva vlaky až o třiceti vagónech. A dva vlaky k nám zase přijedou z Německa," říká jednatel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Jeho firma nyní vyjednává dotace na Ministerstvu dopravy. "Příslušné odbory žádost právě posuzují. Předběžně lze konstatovat, že se k tomuto projektu stavíme pozitivně," připouští mluvčí resortu Marcela Švejnohová. Dopad na státní rozpočet by mohl být minimální. Unie totiž v rámci programu Marco Polo nabízí finanční podporu pro linky kombinované dopravy. Je určena i na částečné pokrytí ztrát operátora linky kombinované podpory v zaváděcím provozu. Lze ji poskytnou po dobu maximálně tří let a může uhradit nejvýš třicet procent provozních nákladů. Speciální vlak by celou trasu přejel za 16 hodin - pokud by se zboží ráno naložilo, tak se už druhý den ve stejnou dobu bude vykládat. "Oslovili jsme zatím 150 firem, zájem o takovou službu je. V Německu větší než u nás," tvrdí Fišer. "O projekt přímého vlaku máme zájem z důvodu napojení na přístav v Rotterdamu a jeho terminál," vysvětluje Michal Vydra z firmy Austromar. Ta speditérům nabízí spojení po moři.

www.hn.ihned.cz


CSPSV | 13.7.2005 (14:39)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


Sergej
12.08.2005 (1:39)  
oprava: z celkového objemu..
Sergej
12.08.2005 (1:38)  
Hmm, skvělé. 2 vlaky - kolik to je s celkového oběmu nákladní dopravy? Tak 1 tisícina promile?
JUDr.V.Konkov
22.07.2005 (1:49)  
Hledam dopravu kontejnerů /3-tun/ do Kaliningradu/Rusko/. Prosim nabiyet podminky a cenu dopravy.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko