..: ICE 1 v nodém designu :..
Berlin - 59 vlaků první generace ICE dostane nový design. První modernizovaný vlak ICE 1 (pokřtěný jménem Nürnberg) již opustil dílny a do provozu bude opět zařazen 5. srpna 2005. Před jeho 2. fází provozu musí ještě absolvovat rozsáhlé testovací jízdy. Do dosud nejrozsáhlejší omlazovací kůry investuje DB 180 milionů €. Modernizace se týká 708 vložených vozů a 118 hnacích vozů. Rekonstrukce jednoho vlaku trvá 25 pracovních dní. 42.000 sedadel, 40.000 m2 koberců, stolky, obložení stěn a sociální zařízení bude kompletně vyměněno. Technici vymontují celkem 12.000 součástek, ty budou podle potřeby očištěny, zpracovány či nahrazeny. Nové sedačky ve 2. třídě budou potaženy modrým potahem (velur) a v 1. třídě tmavěmodrou kůží, všchny jsou vybaveny pohyblivou opěrkou na ruce. Počet míst se navýší v průměru o 5 sedaček v každém voze, toto má za následek zůžení oproti původnímu stavu. Kapacita každého vlaku se tak zvýší o 60 míst na celkový počet 703 sedadel. Odstup sedaček se sníží na 92 centimetrů ve 2. třídě a 101 centimetrů v 1. třídě (dle DB ovšem stále nabízí znatelně více místa než ostatní dopravní prostředky). Vyšší komfort čeká na cestující také díky zabudování 5.000 skládacích stolků, které nahradí původní pevné. Zásuvky budou zabudovány u každé sedačky. Novinkou jsou také nové dipleje s informacemi pro cestující a rezervačním systémem. Malým sklamáním je vymontování video a audio projekce. V novém designu se představí po modernizaci také vozy BordBistro a BordRestaurant – cestující zde naleznou červené kožené lavice či skleněné stěny oddělující jednotlivé oddíly vozu. Všechny hnací vozy budou vybaveny novými podvozky, které vyvinuly společně firmy Bombardier a DB. Brzdy a klimatizace byly kompletně předělány. Po rekostrukcích bude všech 59 vlaků ICE 1 jednotně složeno z 12 vozů: každý vlak bude mít 4 vozy 1. třídy (197 míst), 7 vozů 2. třídy (506 míst) a mezi 1. a 2. třídou jídelní vůz. S 358 metry je tento typ vlaků ICE nejdelší. Dodnes tvoří vlaky ICE 1 páteř Severo-jižní magistrály, obsluhují trasy Hamburg-Frankfurt/Main-Stuttgart-(Basel), Hamburg-Würzburg-München a Berlin – Frankfurt/Main-Stuttgart-München, další vybrané vlaky jezdí do Vídně, Zürichu a Interlakenu.

plán vnitřního zařízení vozu naleznete zde: http://www.ice-fanpage.de/ice_service/sitzplaene_ice1neu.htm


CSPSV | 30.7.2005 (15:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


02.08.2005 (23:31)  
V Pendolinu jsou zásuvky 230 V pouze v I. třídě … Tím a ještě barvou sedaček se liší jednička od dvojky … Pendolino je obecně konstrukčně zastaralé asi o 10 let, ostatně objednávalo se cca před těmi 10 lety …tak tomu odpovídá … před 10 lety byla logika, že NBK jsou finančně dostupné pouze klientele používající I. třídu, takže pro dvojku to je zbytečnost …v řadě prvků je taková EJ 471 mnohem dále než EJ 680 …
U ICE se přebíraly programy rozhlasových stanic, resp. pouštělo se tam CDčko, to video nevím …
Použít zásuvky pro NBK pro vysavače dost dobře nejde, v zásuvkách je jen příkon 90 W; vysavače mají víc. Elektronická pojistka je nastavena na 0,5 A a vyhodí to. Já jsem měl kdysi problémy se zapínám NBK na "holicí zásuvku" v našich vozech. Při zapnutí NBK docházelo k výpadku … Do zásuvky se musel připojit napájecí zdroj naprázdno, pak spustit NBK a teprve následně připojit NBK ke zdroji. Ty "historické" NBK měly při spuštění docela velký proudový náraz
Pro vysavače jsou v těch vozech extra zásuvky …
registrovaný uživatel ASF
01.08.2005 (10:02)  
a v pendolinu zasuvky vsude nejsou? (nejel jsem tak nevim)
jak muze nekdo v roce 2005 objednat "rychlovlak" bez zasuvek?
registrovaný uživatel comar 
31.07.2005 (17:41)  
Zikmund: odstranění Audio/Video má dva důvody: 1. to poslední dobou požívalo čím dál míň lidí a 2. autorská práva (hlavně u videoprogramu) prý nejsou zrovna nejlevnější.
Zásuvky jsou v Německu fakt nutností. Počet lidí s notebookem je dost velký. Je docela možné, že DB to budou vyžadovat po všech vozech nasazených na EC/IC, aby to pak využili v reklamních kampaních apod.
Ty zásuvky v řídících vozech DB i v oddíle pro kola se používají třeba pri úklidu (vysavač).
31.07.2005 (16:32)  
Nevím, ale "zásuvkománie DB" je dotažena až do absurdity. Když jsem před pár lety jel poprvé v řídícím voze DB z Passau do Wien, tak jsem skutečně zíral na zásuvky pro PC v oddíle, který je určen pro přepravu jízdních kol, ale současně jsou tam sklápěcí sedačky pro cestující … neznám historii řídídích vozů, ale zjevně je to kompletní přestavba "z nějakého" staršího vozu, v jejímž rámci se dosadily zásuvky; moc se mi nezdá, že by se dělala dvojí úprava = nejdříve přestavba na řídídíc vůz, včetně zásuvek, pak přestavba poloviny vozu na oddíl pro přepravu kol …
Zajímavé je, že v ICE 1 jsem se nemohl oholit, protože tam na WC zásuvky nejsou … tedy alespoň svého času tam nebyly. Už jsem jím dlouho nejel. Švýcaři je zatím moc nemají - pokud ano, tak jen v jedničkách, patrně proto, že proto, že baterie NBK na relativně krátkých trasácgh vydrží – Zürich HB – Bern za neuvěřitelných 58 minut …
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
31.07.2005 (16:07)  
Možná na těch zásuvkách něco bude, protože v "ČD pro Vás" psali, že všechny české vozy jezdící jako EC do Německa budou mít zásuvky...že by DB měly opravdu takovou podmínku ?
31.07.2005 (14:02)  
Video bylo jenom v některých vozech, tuším, že ve dvojce dokonce v kuřáku … toho audia bude jistě škoda … To nebude malé zklamání, ale velké zklamání. Pokud neměl cestující co dělat, tak mohl pustit muziku – výběr z osmi kanálů.
Pokud jde o ty sedačky, tak "někde" jsou v řadě "jen" tři sedačky, patrně se tam dosadí ta čtvrtá …
Pikantní je ovšem dosazení zásuvek 230 V ke všem sadačkám… zajímavé by bylo, kdyby DB podmínily takovým vybavením provoz EJ 680 na tratích DB …
Že by ČD začaly rekonstruovat něco, co je ještě v garanci… holt se šetřilo

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko