..: Německé vlaky jsou evropská špička :..
Berlin - Německé dálkové vlaky jsou co se týče komfortu a servisu evropská špička. K tomuto výsledku došla agentura Actima AG. Průzkumu se podrobilo 29 společností (nejen železničních) z 21 evropských zemí. „Studie ukazuje, že se investice do moderní flotily ICE a nového konceptu servisu vyplatily“. Vysoká úroveň komfortu je zřetelná zvláště při porovnání a letadlem. Toto bude dlouhodobě přivádět nové zákazníky“, sdělil Karl-Peter Naumann, spolkový předseda svazu cestujících „Pro Bahn“. „Proto je důležité udržet nynější standardy a podle možností je dále rozšiřovat“. Nejlepší jednotlivá hodnocení se týkaly jednotek ICE3, ICE-T a ICE2. Studie zahrnovala 18 měsíční testy, během kterých bylo provedeno 128 zkušebních jízd, dále vyhodnocování informačního materiálu, čistota, rozhovory se zaměstnanci a další. Vyhodnoceno bylo 33 kritérií, týkajících se komfortu a servisu. Při průzkumech byl kladen důraz na Catering či gastronomické koncepty. Testována byla také nabídka informací, telekomunikací, internetu a zábavných programů. Doporučení do budoucna u vlaků se týkalo pouze rezervačních služeb a informací. U položky pohodlí vlak naprosto převálcoval letadla i autobusy.

CSPSV | 6.8.2005 (14:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
MIroslav Zikmund
08.08.2005 (17:20)  
ke mzdám : doprovod EC/IC je v tarifní stupnici o jeden stupeň vyšší než ostatní …
jaký má příjem nevím, ale v roce 1999 jsem počítal náklady projektu na školení vlakových čet, kde se vycházelo z průměrné mzdy v roce 1998 (počítáno z průměrné měsíční pracovní doby 155 hodin):
vlakvedoucí : 81,75 Kč
průvodčí osobních : 72,76 Kč
průvodčí rychlík : 81,89 Kč
Pro rok 1999 se uvažoval nárust mezd dle KS 11%, takže za ty další roky mezitím (2000 - 2005 to narostlo celkem odhadem tak o 25 % …, možná víc …
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
08.08.2005 (11:15)  
Čistě hypoteticky by mě zajímalo, jaký je asi hrubý plat průvodce vlaku IC/EC (a zda je plat rozdílný pro IC a EC), pokud by to bylo možné, žapočítat i nějaké pravidelné bonusy, pokud jsou (ale jen pravidelné, nikoli třeba nějaké vánoční apod.) a průměrné zisky ze štítku z KMB (za každý dostane 4 CZK, že?).

jde jen o představu, děkuji

P.S.:v případě, že nemůžete přesnou částku sdělit, tak aspoň zařadit do skupin

A) do 15.000
B) do 20.000
C) nad 20.000
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
08.08.2005 (11:10)  
Ta zpráva byla poskládána z několika zdrojů. Rozhlédněte se na Lok-reportu, Bahnnews a stránkách společnosti Actima AG.
registrovaný uživatel comar 
07.08.2005 (23:36)  
na trati Wien-Breclav jsem jel asi 200x a hlaseni v cestine jsem od rakouskeho pruvodciho slysel 2 krat (a to jeste k tomu docela spatnou takze mu neslo moc rozumet). A papirky s anglickym textem jsem u rakouskych pruvodcich zazil taky. Ale nastesti jezdi na EC vetsinou po dvou a jeden z nich umi vzdycky aspon "pouzitelnou" anglictinou.
Problem je, ze pokud u nas nekdo umi dobre anglicky a nemecky, tak si vetsinou najde lepsi praci (a taky lip placenou).
Mohl bych vedet odkud tato zprava vlastne pochazi? Rad bych si precetl puvodni dokument teto studie.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
07.08.2005 (23:12)  
to Comar k jazykové vybavenosti: u průvodčích IC/EC (hlavně směry D a AUT) je to naprosto strašný. Na papírku mají sice napsáno co mají říci (někdy to zvládnu i z hlavy) do mirofonu, ale bavit se s cestujícími jde mimo ně. Na Brno jezdím každý týden rozdílnými vlaky, takže jsem si je už vypozoroval.

Třeba u ÖBB mě překvapilo v EC Polonia hlášení i v češtině(to se stalo ale pouze jedinkrát za můj život)!!! Rakouští průvodčí s přehledem ovládají angličtinu a někdy i italštinu (na mezinárodních a hlavních tratích-což u nás rozhodně standardem není).

ČD hodně kazí image ty strašné uniformy. U EC se to trošičku vylepšilo, ale jinak je to síla...
registrovaný uživatel comar 
07.08.2005 (17:12)  
Andrew: tak to ja mam spise opacne zkusenosti. V EC jsem skoro pokazde narazil na personal, ktery byl upraveny, slusny a mluvil dobrou anglictinou i nemcinou (a narozdil od "rakouske anglictiny" meli docela slusnou vyslovnost - i kdyz asi trochu omezeny slovnik). Jsou tam asi dost velke rozdily.
Kazdopadne absolutne nejlepsi personal, co jsem kdy zazil, byl na Eurostaru. Vsichni tam musi umet perfektne anglicky, francouzsky a holandsky. Vetsina z nich umi navic i nemecky nebo italsky. Navic jsou vzdy perfektne upraveni a tvari se pratelsky (i kdyz je obcas poznat, ze jim to leze krkem - ale snazi se). Ale to je i tim, ze maji urcity system kontroly kvality (ptaji se zakazniku, jak jsou spokojeni, co se jim nelibi apod.).
To same se mi stalo uz dvakrat u OeBB - zenska prochazela vlakem a rozdavala dotazniky a po pul hodine je zase sezbirala. Navic kazdy, kdo to vyplnil, tak mohl neco vyhrat (sitove jizdenky apod.)
Jsou u CD taky nejake podobne akce?
07.08.2005 (16:16)  
To Comar : Nemyslel jsem to vubec zle, byla to jen nadsazka, spise bych rekl, ze takto orientovany doprovod vlaku poskytuje lepsi sluzby, nez Ti ostatni. Ale pokud mam hodnotit ceske pruvodci na EC/IC vlacich v celku, tak musim byt minimalne kriticky. Jazykova vybavenost je casto velmi mala (resp.omezena jen na bezne situace), vzhled a upravenost u rady z nich take pokulhava a o vyplnovani KMB se daji povidat take legendy. A kdyz se ve WRmz setkam s koktajici prodavackou ptajici se mne nemecky co si dam a pak si s ulevou oddechne, ze mluvim cesky, tak si take mohu o urovni vlakoveho personalu myslet cokoliv, jen ne nic pozitivniho.
registrovaný uživatel comar 
07.08.2005 (16:02)  
OeBB ma sice dobry material, ale ten personal je obcas fakt dost strasny. Vetsina zamestnancu jsou muzi okolo padesatky. Jejich anglictina je mnohdy naprosto nepouzitelna. Navic vetsinou nemaji ani poneti o tom, co se deje a jake pravidla plati na jine trase, nez na ktere jezdi uz 20 let, natoz potom v zahranici.
Andrew: tvoje poznamka je naprosto "mimo misu". Je mi uplne jedno, jakou orientaci ma pruvodci. Hlavne, ze je kompetentni a pratelsky k cestujicim. Je to rozhodne lepsi nez nejake neohrabane hovada, ktere ani nepozdravi, kdyz vlezou do kupe a chcou videt jizdenku.
07.08.2005 (15:01)  
ČD by se možná umístily na čestném předposledním místě před … (záleží na tom, kdo by byl hodnocen)
Například vozy I. třídy s textílií "kremelské" barvy na vlaku 272 jsou cestujícími nastupujícími v Linci považovány za vozy II. třídy – rakouský "zugchef" se stydí cestující vykázat a tak tato „povinnost" je až na českém průvodčím … Sedačky v oddílové neklimatizované dvojce ÖBB se stahovacími okny a s WC do kolejí, kterou se cestující přemístí ze Švýcarska do Lince a pokračuje dále do Prahy k tomuto uvažování cestujících celkem logicky nabádají …
Rakouský vlakový personál běžně komunikuje s cestujícími anglicky, nejen na vybraných EC a IC … Totéž platí pro pokladny … nehodnotí se jen „Reise / ČD centra", ale vše …
07.08.2005 (14:48)  
To Comar : zejmena u JLV a rady pruvodcich je lepsi maximalne o 4 % :-)))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko