..: Podle ČOI nesplňují brzdy Pendolina evropské normy :..
Pendolino - ilustrační fotoPraha - Brzdy rychlovlaku Pendolino nesplňují podle České obchodní inspekce evropské normy. Na požádání Drážního úřadu inspekce zjistila, že plechové kryty brzdových vzduchojemů nejsou na některých místech dost silné. Výrobce vlaků, italská firma Alstom, však s tvrzením ČOI nesouhlasí. Inspekce nicméně požaduje výměnu veškerých součástek, uvedla dnes ve zpravodajství Česká televize.
Podle zástupce společnosti Alstom Transport v ČR Igora Snopka tlakojemy vyhovují všem evropským normám.
České dráhy, které mají za sedm pendolin zaplatit více než tři miliardy korun, budou chtít výměnu brzdových součástek. Zástupce dodavatele řekl, že pokud bude reklamace oprávněná, budou se snažit Českým drahám vyhovět.

Zdroj : Česká televize , ČTK

JRtrain Poslat mail autorovi | 5.9.2005 (23:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
hnatikk
06.09.2005 (13:33)  
Jenom takovej dotaz...Proč na to nepřišli už dřív...??pokud vim měli na to dva roky...:(
06.09.2005 (12:51)  
No nedivil bych se, kdyby si DÚ postěžoval u ČOI a jelikož ČOI nemá odborníky, tak by požádala DÚ o expertízu ;-)
registrovaný uživatel JamesN
06.09.2005 (11:37)  
To bude asi jen vada toho plechu, nic vic.
registrovaný uživatel Web
06.09.2005 (11:36)  
ČOI má specializaci na všechno, prostě mají předpisy a podle nich to zkontrolují. Pokud jim k těm 750 a 754 dáte předpis na jejich stavbu, pak je určitě taky rozeznají.
registrovaný uživatel Jan Semela
06.09.2005 (10:37)  
Zajímalo by mě co u ČOI pracuje za lidi, že mají odbornou specializaci na Pendolina. Myslím si, že když se třeba nějakého ČOIkaře zeptám jaký je rozdíl mezi 754 a 750 a ukážu mu je na fotkách tak mi řekne, na obojí že je to lokomotiva.
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
06.09.2005 (9:24)  
nevím co je myšleno těmi kryty, zda opravdu nějaké kryty, nebo vlastní materiál, z něhož je vzduchojem vyroben...
je ale pravda, že české normy jsou mnohdy přísnější, než evropské a zatím tu stále platí a proto možná ten problém zde vznikl - není to jediný případ. Jak se píše ve zprávě, iniciátorem je sám Drážní úřad, přemýšlím, jestli k zhodnocení, zda je výrobek u nás možné používat nebo ne, potřebuje DÚ využít služeb ČOI, myslím si, že na to by měl stačit sám.
editor nebo admin ŽP Martin N.
06.09.2005 (9:10)  
100% souhlas s tím, že když už je pendolino skoro schválený, tak si kdosi cosi vymyslí, aby to nebylo tak lehký. Už se schvaluje 2 roky a nikdo si ničeho nevšiml, až 3 měsíce před dalším plánovaným začátkem nasazení do provozu.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.09.2005 (8:36)  
Vůbec nechápu, proč se do toho ČOI s*re! Tady nejsme ve stavebnictví, aby do toho kecal, kdo si zamane! Železnice je narozdíl od jiných odvětví svrchovaná, má svoji autoritu a tou je Drážní úřad. Jestli ten k tomu má nějaké připomínky, tak OK... Ale ať řekne přímo, má přeci pravomoc nařídit urychlené odstranění nedostatků.
registrovaný uživatel Pikku
06.09.2005 (8:28)  
Spíš mám pocit, že se ČOI potřebuje zviditelňovat aby zdůvodnila smysl svojí existence - viz například i nedávné inspekce v čínských restauracích. Pokud vím tak pendolina jezdí v devíti zemích Evropy. Pochybuji, že by tedy nevyhovovala evropským normám.
registrovaný uživatel Honza Prech
06.09.2005 (7:55)  
Poznamka k "vrcholu cesky blbosti": Nevim, proc je u nas tak rozsireny takovyhle stupidni sebemrskacstvi. To, ze se nekomu z nejakych duvodu hodi, aby bylo Pendolino jakozto zakazka za X miliard prezentovano jako nekonecny slendrian, vubec nesouvisi s tim, jestli zijeme v Cechach, na Morave, na Slovensku, v Rusku, nebo treba ve Spanelsku ci Francii. Za tim je patrne prachobycejna spina, ktera je k mani uplne vsude. Ono to chce trochu vystrcit nos a pak teprv nadavat na to, co je doma. Doporucuju...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko