Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Brzdy rychlovlaku Pendolino nesplňují podle České obchodní inspekce evropské normy. Na požádání Drážního úřadu inspekce zjistila, že plechové kryty brzdových vzduchojemů nejsou na některých místech dost silné. Výrobce vlaků, italská firma Alstom, však s tvrzením ČOI nesouhlasí. Inspekce nicméně požaduje výměnu veškerých součástek, uvedla dnes ve zpravodajství Česká televize.Podle zástupce společnosti Alstom Transport v ČR Igora Snopka tlakojemy vyhovují všem evropským normám.
České dráhy, které mají za sedm pendolin zaplatit více než tři miliardy korun, budou chtít výměnu brzdových součástek. Zástupce dodavatele řekl, že pokud bude reklamace oprávněná, budou se snažit Českým drahám vyhovět.
Zdroj : Česká televize , ČTK
JRtrain
| 5.9.2005 (23:39)
| 5.9.2005 (23:39)Související zprávy

06.09.2005 (13:33)
Jenom takovej dotaz...Proč na to nepřišli už dřív...??pokud vim měli na to dva roky...:(
06.09.2005 (12:51)
No nedivil bych se, kdyby si DÚ postěžoval u ČOI a jelikož ČOI nemá odborníky, tak by požádala DÚ o expertízu ;-)
06.09.2005 (11:37)
To bude asi jen vada toho plechu, nic vic.
06.09.2005 (11:36)
ČOI má specializaci na všechno, prostě mají předpisy a podle nich to zkontrolují. Pokud jim k těm 750 a 754 dáte předpis na jejich stavbu, pak je určitě taky rozeznají.
06.09.2005 (10:37)
Zajímalo by mě co u ČOI pracuje za lidi, že mají odbornou specializaci na Pendolina. Myslím si, že když se třeba nějakého ČOIkaře zeptám jaký je rozdíl mezi 754 a 750 a ukážu mu je na fotkách tak mi řekne, na obojí že je to lokomotiva.
06.09.2005 (9:24)
nevím co je myšleno těmi kryty, zda opravdu nějaké kryty, nebo vlastní materiál, z něhož je vzduchojem vyroben...
je ale pravda, že české normy jsou mnohdy přísnější, než evropské a zatím tu stále platí a proto možná ten problém zde vznikl - není to jediný případ. Jak se píše ve zprávě, iniciátorem je sám Drážní úřad, přemýšlím, jestli k zhodnocení, zda je výrobek u nás možné používat nebo ne, potřebuje DÚ využít služeb ČOI, myslím si, že na to by měl stačit sám.
je ale pravda, že české normy jsou mnohdy přísnější, než evropské a zatím tu stále platí a proto možná ten problém zde vznikl - není to jediný případ. Jak se píše ve zprávě, iniciátorem je sám Drážní úřad, přemýšlím, jestli k zhodnocení, zda je výrobek u nás možné používat nebo ne, potřebuje DÚ využít služeb ČOI, myslím si, že na to by měl stačit sám.
06.09.2005 (9:10)
100% souhlas s tím, že když už je pendolino skoro schválený, tak si kdosi cosi vymyslí, aby to nebylo tak lehký. Už se schvaluje 2 roky a nikdo si ničeho nevšiml, až 3 měsíce před dalším plánovaným začátkem nasazení do provozu.
06.09.2005 (8:36)
Vůbec nechápu, proč se do toho ČOI s*re! Tady nejsme ve stavebnictví, aby do toho kecal, kdo si zamane! Železnice je narozdíl od jiných odvětví svrchovaná, má svoji autoritu a tou je Drážní úřad. Jestli ten k tomu má nějaké připomínky, tak OK... Ale ať řekne přímo, má přeci pravomoc nařídit urychlené odstranění nedostatků.
06.09.2005 (8:28)
Spíš mám pocit, že se ČOI potřebuje zviditelňovat aby zdůvodnila smysl svojí existence - viz například i nedávné inspekce v čínských restauracích. Pokud vím tak pendolina jezdí v devíti zemích Evropy. Pochybuji, že by tedy nevyhovovala evropským normám.
06.09.2005 (7:55)
Poznamka k "vrcholu cesky blbosti": Nevim, proc je u nas tak rozsireny takovyhle stupidni sebemrskacstvi. To, ze se nekomu z nejakych duvodu hodi, aby bylo Pendolino jakozto zakazka za X miliard prezentovano jako nekonecny slendrian, vubec nesouvisi s tim, jestli zijeme v Cechach, na Morave, na Slovensku, v Rusku, nebo treba ve Spanelsku ci Francii. Za tim je patrne prachobycejna spina, ktera je k mani uplne vsude. Ono to chce trochu vystrcit nos a pak teprv nadavat na to, co je doma. Doporucuju...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










