Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
ČD - Na krajském úřadu Středočeského kraje se počátkem srpna uskutečnilo jednání o projektu A-B Landbridge, jenž představuje vytvoření koridoru pro nákladní dopravu mezi přístavy Baltského a Jaderského moře. Jednání se kromě vedení kraje účastnili zástupci ministerstev, regionálních správ a dalších zúčastněných institucí z Itálie, Slovinska, Chorvatska, Rakouska, Německa, Polska a České republiky. Vedoucím projektu A-B Landbridge je italský region Benátsko, s nímž v loňském roce uzavřel Středočeský kraj dohodu o partnerství. Do dopravního projektu, iniciovaného právě Benátskem, se za českou stranu zapojily také Jihočeský kraj, České dráhy, a. s., a další instituce. Navrhované potřebné koridory v rámci projektu A-B Landbridge po ČR jsou dálnice D8, pražský okruh, dálnice D3 a IV. železniční koridor. Celkové náklady na účast Středočeského kraje v projektu jsou odhadnuty na 4,3 mil. Kč, z toho 75 % nákladů je hrazeno z programu INTERREG 3B CADSES Evropské unie. 25 % nákladů ve výši cca 1,1 mil. Kč je zařazeno do návrhu rozpočtu r. 2005 Středočeského kraje v kapitole 8. Délka trvání projektu je stanovena na tři roky. Cílem projektu je usnadnit rozvoj přímořské víceúčelové nákladní dopravy mezi Baltickou a Jaderskou oblastí. Dojde k vytvoření sítě vazeb mezi zúčastněnými přístavy a regiony. Víceúčelový dopravní koridor přímo propojí námořní oblasti, čímž usnadní naplnění celé řady klíčových obchodních cílů (včetně identifikace potenciálu tržních příležitostí) a pomůže přímořskou víceúčelovou nákladní dopravu začlenit do vnitrozemské přepravy. Středočeskému kraji by projekt mohl přinést další rozvoj dopravních cest a přímé napojení na severní a jižní přístavy Evropy (zejména v Jaderském, Baltském a Severním moři). Lepší dopravní podmínky mohou posílit rozvoj dalších investic. Provoz koridoru bude znamenat poptávku po nových službách a vyvolá další nová pracovní místa. Zdroj: Železničář
CSPSV | 7.9.2005 (11:45)
Zusammenhängende Nachrichten

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
08.09.2005 (11:23)
to Rail-2005: s Ad2 naprosto souhlasím, v Německu na to už přišli. Když jsem byl u tety v Mnichově a chtěli jsme udělat výlet (autem) a já navrhnul pár loklait, všechny jsme museli kvůli zácpám zrušit (dálnice Mnichov-Salzburg, dálnice Mnichov-Stuttgart a dálnice Mnichov-Nürnberg).
08.09.2005 (8:20)
Ad1)
Já bych si s tou D3 nebyl tak jistý. Určitě bude v následujících 5ti letech postaven úsek Tábor - Veselí nad Lužnicí, ale co ten zbytek? Tam to vypadá zatím špatně a stavební povolení nebude v několika nejbližších letech vydáno.
D8 - ta možná v celé délce bude kolem 2010.
Ad2)
Až bude hotova kompletní dálniční osa Dresden - Praha - Linz, tak to bude mnohem zatíženější úsek než D1 Praha - Brno. Němečtí občané si budou přes naše území krátit cestu na jih + náklad SWE-ITA + vnitrostátní doprava, zvláště v úseku Praha - Tábor. To bude konečná.
Tedy ve finále bude 4.koridor dostačujícím řešením a kolem roku 2020 budou najednou lidi rádi jezdit vlakem.
Já bych si s tou D3 nebyl tak jistý. Určitě bude v následujících 5ti letech postaven úsek Tábor - Veselí nad Lužnicí, ale co ten zbytek? Tam to vypadá zatím špatně a stavební povolení nebude v několika nejbližších letech vydáno.
D8 - ta možná v celé délce bude kolem 2010.
Ad2)
Až bude hotova kompletní dálniční osa Dresden - Praha - Linz, tak to bude mnohem zatíženější úsek než D1 Praha - Brno. Němečtí občané si budou přes naše území krátit cestu na jih + náklad SWE-ITA + vnitrostátní doprava, zvláště v úseku Praha - Tábor. To bude konečná.
Tedy ve finále bude 4.koridor dostačujícím řešením a kolem roku 2020 budou najednou lidi rádi jezdit vlakem.
08.09.2005 (8:06)
Honza: A kolik v teto relaci jezdi dalkovych osobnich vlaku?
V okoli mest ti koridor stejne zablokuje primestska doprava + vnitrostatni rychliky.
Takze s tim VRT bych to moc neprehanel
V okoli mest ti koridor stejne zablokuje primestska doprava + vnitrostatni rychliky.
Takze s tim VRT bych to moc neprehanel
07.09.2005 (22:38)
Adame Adame, nějak ti nedhochází že postavením VRT se ti odblokuje stávající trať pro tu nákladní dopravu. :-) Příště trochu víc uvažuj...
07.09.2005 (19:43)
oprava: "dovolil nesouhlasit" :-)
07.09.2005 (19:43)
S tim bych si nedovolil souhlasit, myslim si, ze stavet kvuli nakladni doprave VRT je hloupost, ponevadz pro nakladni vlaky je koridor bohate dostacujici...
07.09.2005 (18:35)
No jiste, potreba je postavit soubezne cesty pro vsechny druhy dopravy, skoda jen ze tam chybi kanal Dunaj - Vltava - Labe... Ja tu evropskou politiku nechapu, na co stavi dalnice kdyz se PRY snazi prevest dalkovou dopravu na koleje... To mi zustava rozum stat. A jeste to vychvalujou v Zeleznicari. Az bude dalnice, a ta bude u nas jiste driv nez koridor, tak se na nejaky koridor kazdy vybodne. Jako alternativu DALNICI by museli opravdu postavit VRT, protoze KORIDOR je jen takova komunikace PRVNI TRIDY.
07.09.2005 (16:35)
Já si myslím, že ten projekt zahrnuje více typů dopravy, tzn. že se asi bude investovat v jeho rámci i do dálnic apod.
07.09.2005 (15:59)
Dálnice D3, D8? To budou jako jezdit vlaky po silnicích nebo auta po kolejích. Jestli naložím kamión tak těžko ho po 50km budu překládat na vlak. On totiž po ucpané dálnici těžko dojede na překladiště. Při vzdálenostech cca 700km, tj do Itálie, nebo k Baltu by ty vlaky museli jezdit aspoň 200km/h. Takže ten IV. koridor si můžeme škrknout. Nebo z něj udělat dálnici.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











