..: Rušení francouzských dálkových vlaků Corail :..

Paris - Již v prosinci roku 2004 začaly SNCF s vyškrtáváním vlaků Corail (mj. na tratích mezi Bordeaux a Nantes, Toulouse, Lyonem a Paříží, stejně tak jako mezi Dax a Tarbes). Podle deníku „Sud-Ouest“ byla ohlášena další rušení od prosince 2005. Ohroženy jsou prakticky všechny „obvyklé“ vlaky na vedlejších a hlavních trasách ve směru Provence a tradiční vlaky „Aubrac“ (Paris – Clermont – Bezieres) a „Cenevol“ (Paris – Clermont – Nimes). Podobně jako v Německu je cílem odstranění bezpříplatkových dálkových vlaků. Ostatní dálkové vlaky budou převedeny na příplatkové nebo s povinnou rezervací, tzv. Corail-Teoz s modernizovanými vozy. Na mnohých nádražích v regionu Midi-Pyrénées leží letáčky železničních odborů, které vyzývají k odporu. Důvodem zavedení příplatků je politický požadavek na vyrovnaný rozpočet SNCF. V současnosti jezdí ve Francii asi 1100 vozů, jejichž průměrný věk činí 25 let. Na rekonstrukci by bylo potřeba 67 milionů € ročně.


CSPSV | 13.9.2005 (15:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
14.09.2005 (8:36)  
mike: no rozdil v tom docela je. Znam asi tak 20-30 lidi, kteri jezdi kazdy tyden z Breclavi, Hodonina a okoli do Brna na universitu. Zatim je to stoji par korum, ale pokud budou muset platit priplatek, tak se na to hromada z nich vykasle, a budou jezdit busem nebo po skupinkach autem.
Pokud jedu vic jak hodinu, tak si ten priplatek za EC klidne zaplatim, ale na ten kousek Brno-Breclav mi to fakt za to nestoji.
registrovaný uživatel mike
14.09.2005 (6:57)  
ad Comar: Je to opravdu hruza, zrusili vam Becko v bordove kozence! A ted vazneji: dle idosu je Brno-Breclav os/rychlikem za 48Kc (Z karta), EC/IC za 63Kc (KMB), prip. relativne jeste mene pri delsi trase na KMB. Rozdil je celych 15 czk, rozdil v kvalite cesty nesrovnatelny... Opravdu vam stoji za to tady podobne banality ventilovat?
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.09.2005 (0:22)  
Comar: Souhlasim. A at mi pak zas nekdo vyklada, ze EC/IC je alternativa k rychlikum...
registrovaný uživatel comar 
14.09.2005 (0:07)  
ale to ruseni bezpriplatkovych spoju vidime i u nas. Mezi Brnem a Breclavi budou pristi rok jezdit jen EC/IC a pak Os.
registrovaný uživatel viliam
13.09.2005 (23:38)  
aha ho, aj na západe maju problém zo starýmy vozmi :-)))
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.09.2005 (16:25)  
Tak to jsem zvědavý, co nakonec zůstane. Na druhou stranu ale zase musím říci, že Corail-Théoz je opravdu luxus. Komfortem je úplně někde jinde než TGV. Ale zase nemůže jezdit tak rychle :-) i když se teď vozy modernizují ze 160 na 200. Rezervačka stojí 4 EUR, tak to není tak strašné, ale je to trochu nepraktické, když člověk pospíchá. Bez rezervačky tam vlézt nemůže, protože mu pak průvodčí napaří pokutu a to dost nekompromisně. Jednou jsem jel v TGV bez rezervace...
registrovaný uživatel bkp
13.09.2005 (16:25)  
>>>Důvodem zavedení příplatků je politický požadavek na vyrovnaný rozpočet SNCF.

Hmmm. To se mi snad jenom zdá...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko