Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha / Ostrava - Přestože fanoušci fotbalového klubu Baník Ostrava nevyvolali o víkendu v Praze, kde se konal fotbalový zápas mezi Spartou Praha a Baníkem Ostrava, žádné větší výtržnosti, nakonec se projevila jejich záliba v likvidování vlaků. Na cestě mezi Prahou a Karvinou poškodili devět vagónů, předběžně vyčíslená škoda je 50 000 korun.Policie vyšetřuje poškozování cizí věci. V nočních hodinách ze soboty na neděli neznámí pachatelé mezi železničními stanicemi Praha - Dejvice a Bohumín úmyslně poškodili vnitřní vybavení devíti železničních vozů. Během jízdy rozbili okna, vytrhali koše, police pod okny, popsali stěny, rozbili plastové kryty zářivek, rozstříkali hasící přístroje.
Ve vlaku byl sice policejní doprovod, ničení vlaku však policisté nezabránili. "To je věc policistů, jak jsou schopni zabránit poškozování vlaků. Já jsem ten vlak osobně viděl a byly tam tři plné vagóny policistů," řekl Novinkám mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dodal, že na tyto akce se vždy vypravují starší vagóny, aby se snížily škody.
Zdroj : Novinky.cz
JRtrain
| 26.9.2005 (16:17)
| 26.9.2005 (16:17)Zusammenhängende Nachrichten

27.09.2005 (19:50)
Vozový park ČD je ve velice bídném stavu a to i co do počtu provozuschopných vozů. Takže takováto "likvidace" vozů vede jen k tomu, jednoho dne nebude čím jezdit. Policie těžko zabrání stádu v ničení vozů. To by musela dát klepeta každému "cestujícímu" a to by ještě musel být spoután za zády. Skutečně nejlepším řešením je vůz upravený tak bytelně, že tam není co zničit a nelze vyhazovat jakékoli předměty. Já za takové vozy považuji chorvatské vozy pro autovlaky, které se zavřou zvenčí. Prostě pojízdná klec "pro dravou zvěř", ze které není úniku … není tam co zničit, nedají se vyhazovat předměty ohrožující okolí tratě a protijedoucí vlaky; pravda, ve vozech není topení, není tam osvětlení; případné znečistění vyřeší vodní dělo hasičů … ČD pochopitelně pojištěny nejsou, uzavřít pojistku proti vandalismu spočívajícím v ničení vagonů smyslupně nelze; patrně žádná pojišťovna neuzavře pojistku proti události, která minimálně z 50 % nastane; případné pojistné by bylo tak vysoké, že by na tom ČD prodělaly.
České právo bohužel nezná "odpovědnost stáda". To znamená, při příchodu a odchodu z nádraží by policie všechny zkontrolovala a zaevidovala; pokud by vznikla na vozech nějaká škoda, tak by se náhrada vymáhala na celém "stádu". Stejně tak nezná české civilní právo odpovědnost sportovního klubu za fanoušky. Evropské fotbalové právo však činí klub odpovědným za fanoušky a za bordel na stadionu je odpovědný klub, který platí pokuty UEFA; prostě za přepravu fanoušků by odpovídal klub, stejně tak jako za způsobené škody …
České právo bohužel nezná "odpovědnost stáda". To znamená, při příchodu a odchodu z nádraží by policie všechny zkontrolovala a zaevidovala; pokud by vznikla na vozech nějaká škoda, tak by se náhrada vymáhala na celém "stádu". Stejně tak nezná české civilní právo odpovědnost sportovního klubu za fanoušky. Evropské fotbalové právo však činí klub odpovědným za fanoušky a za bordel na stadionu je odpovědný klub, který platí pokuty UEFA; prostě za přepravu fanoušků by odpovídal klub, stejně tak jako za způsobené škody …
27.09.2005 (13:50)
Celkem chápu průvodčí "baníkovských" vlaků, že se neodvažují provádět kontrolu jízdenek. I kdyby totiž probíhala za asistence policie, průvodčímu by stejně hrozilo, že si na něj ti grázlové někde počkají a dají mu přes hubu. Kontrola jízdenek by byla nejúčinnější, kdyby jí prováděli sami policisté při nástupu do vlaku. Na jízdenky by dávali nějaké kontrolní razítko, aby se zamezilo jejich vícenásobnému použití. A co se týče ničení vagonů - já bych pro ně vyhradil jednu soupravu, na které by se prováděly jen ty opravy, které by byly nezbytně nutné pro umožnění jejího provozu. Rozmlácený interiér by se nechal být, aby si ho banikovci mohli dosyta vychutnat při další jízdě. Po několika jízdách by ničení skončilo, protože by už nebylo co ničit. Oni by sice měli tendenci jet jiným spojem, ale to by se vyřešilo opět policejní přítomností na nádraží u odjezdu těchto spojů a kontrolou jízdenek "podezřelých" osob při nástupu.
27.09.2005 (13:06)
A není to ničení vozů pro ČD nakonec výhodné? Pokud mají uzavřenou dobrou pojistku... :-)
27.09.2005 (13:05)
Tak to souhlasí, protože Baník expres jsem viděl cestou tam a měl 12 vozů. Byli-li ve třech policisté, ku zničení se nabízelo devět vozů.
27.09.2005 (11:32)
Ano, typický český šotouš se bude durdit proti poškození všeho toho, co on dobře zná a nějakou záhadou stále považuje za použitelné.
V UK se s fotbalovými vlaky začalo a právě na nich se čistily vozy před šrotací. Takže proč nám potom tak strašně vadí demolice nějakých B250, které by se na trať už dostaly stejně jen párkrát? Myslím, že je lepší ty vagony zlikvidovat takto, než je nechat vyhnít v plotě kdesi na 15.koleji. A stanice jsou pořád plné pojízdných, leč přebytečných Bt277 a podobných libůstek, takže snad není problém s tím, že se zničilo něco cennýho...
V UK se s fotbalovými vlaky začalo a právě na nich se čistily vozy před šrotací. Takže proč nám potom tak strašně vadí demolice nějakých B250, které by se na trať už dostaly stejně jen párkrát? Myslím, že je lepší ty vagony zlikvidovat takto, než je nechat vyhnít v plotě kdesi na 15.koleji. A stanice jsou pořád plné pojízdných, leč přebytečných Bt277 a podobných libůstek, takže snad není problém s tím, že se zničilo něco cennýho...
27.09.2005 (10:44)
Ad zakorky ve vlaku: Drive jsem jezdil nejakym nocnim rychlikem z Prerova do Pardubic a jednou jsem byl v kupe sam a v CT se mi do kupe nasackovalo pet takych cca 20-ti letych chalanu. Neptali se, vpadli tam, strasne udychani a hned zacal rozhovor jako ja nechci do krimu a tak dale. Bal jsem se. Kdyz slyseli ze se blizi pruvodci (zena) tak hned drz hubu a spime. Prisla pruvodci vyzvala je na jizdenky a oni sopali. Snazila se je budit nic. Uz jsem si myslej ze ji precuraj ale to ne. Dve kupe za pruvodci byla triclenna hlidka. Prisli, prvniho spiciho pendrekem pretakhli pres nohu a to byl najednou vzhuru. Vyresilo se to legitimaci a v usti nad orlici nebo kde je policajti vyrazili. Co bylo dal nevim. Kazdopadne legitimovali i me a kdyz zacal jejich nuceny prestup tak jsem musel pruvodci poprosit aby policajtum rekla at me nevyhazujou protoze jak byly policajti v razi tak zacli vyhazovat i me. Tehdy jsem mel dost strach
27.09.2005 (10:30)
proboha,čtěte a bděte!
Je jasné,že tu asi všichni jsme proti ničení majetku,ale reakce jako,že vozit tuto verbeš bude nejlepší ve vozech Gbgs,či Eas-u už hraničí s vlastní blbostí.
Je jasné,že tu asi všichni jsme proti ničení majetku,ale reakce jako,že vozit tuto verbeš bude nejlepší ve vozech Gbgs,či Eas-u už hraničí s vlastní blbostí.
27.09.2005 (10:11)
stale jsem nak nepochopil, proc se tu rozhorela takova diskuse. Z Ostravy se nijak rozumne do Prahy dostat nelze ( levneji to nejde, kdyz je to mozne i vlakem zadarmo ), pochybuju ze poleti letadlem jako pani poslanci. Autobusem uz nevim, kdyz jich dost jede pres Brno a v aute by nemohli chlastat. Takze CD se zachovaj nejlepe jak v ramci pudu sebezachovi muzou, sestavi vlak z dobytcaku B250 a tim je odvezou. Ja si myslim, ze lepsi reseni neni, pac jinak by uz davno bylo pouzito. Nejlepsi by bylo tu soupravu nechat pohromade, pouze do "fanousky", nepouzivat ty vozy na posilaky, a at si ho i klidne posprejujou a pomalou vlastni vyzdobou jak chteji. Nebo pro ne chtete bimbadlo?
27.09.2005 (9:49)
Já bych jim dal obyčejné Gbgs a do nich dřevěné lavice nebo balíky slámy na sezení. A pokud by moc vyskakovali, tak bych příště nasadil Eas-u, ať je ten vítr schladí ... Jsou to HOVADA a né lidi a hovada cestují v dobytčákách!!!!
27.09.2005 (9:06)
Dobra myslenka (podobna jako ty mistenky na jmeno a zakaz pohybu po ulicce), nicmene skoro bych rekl, ze ty vlaky neobjednava nikdo. CD je vypravuje sami pro duvody zminene nize
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










