Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Břeclav - dnes v 6.38 hodin v Břeclavi nákladní vlak, jedoucí z Podivína do Lanžhota, projel odjezdové návěstidlo zakazující jízdu. Díky duchapřítomnosti výpravčího, který včas přestavil výhybku, se projetí obešlo bez následků. Drážní inspekce vede šetření, zda při nehodě mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti drážní dopravy a jestli k projetí návěstidla došlo vinou selhání třiapadesátiletého strojvedoucího ŽS Brno nebo vinou technické závady.Zdroj : Drážní inspekce
JRtrain
| 3.10.2005 (12:16)
| 3.10.2005 (12:16)Related news

03.10.2005 (20:37)
Neni chyba v zakone, ale v jejich dodrzovani u soukromich spolecnosti. Porad jsem si pral privatizaci toho neskutecne zraveho molocha, ale pomalu jsou me nazory nahlodavany a myslim si, ze bezpecnost se nesmis sidit.
03.10.2005 (20:27)
Pokud vím tak koridory by měly kódovat, ne?
Pakliže ano, tak je chyba v zákoně, který předepisuje zabezpečovač až od vmax=100km/h...
Pakliže ano, tak je chyba v zákoně, který předepisuje zabezpečovač až od vmax=100km/h...
03.10.2005 (20:21)
Zrejme nebola prevedená skúška brzdy. Tak to vyzerá, že sa úroveň bezpečnosti vl. dopravy znižuje, podobne ako na cestách !
03.10.2005 (19:52)
ad COMAR :
u DB, patrně i ÖBB a SBB (+ další v SBBsku) mají na hnacích vozidlech dva systémy – SIFA, kterou musí mačkat každých cca 20 vteřin (možná někdo upřesní), což je totéž jako "klasicky VZ" na nekódované trati v Česku = kontrola bdělosti strojvedoucího; vedle toho je INDUSI, které kontroluje zda strojvedoucí reaguje na návěst přikazující snížení rychlosti, resp. zastavení.
Já v těchto oblastech mám jen všeobecné informace : existují dva typy INDUSI. Jedno – jednomagnetové (???) – pouze upozorní na "výstražnou" návěst a vyžaduje potvrzení, druhé – dvoumagnetové (???) je schopno porovnat rychlost u "prvního magnetu" s rychlostí u "druhého magnetu" a pokud by nedošlo ke snižování rychlosti, tak by INDUSI vlak zastavilo. Němci jsou v tomhle "bezohledně" důslední, takže INDUSI mají i historické parní lokomotivy.
Pokud byste měl hru RAILSIM, tak si tam se SIFOU a INDUSI můžete pěkně pohrát.
Já nezpochybňuji hustotu provozu na "rakouské Ferdinandce". Za bolševika tam samozřejmě tam hustý provoz nebyl – jen 3 osobní vlaky + CHOPIN (čísla 3/4), nákladní vlaky tahané lok řady 52 nebo 2043 / 2050, pobyt na hlásce Pohansko s kontrolou …
Jaká byla vnitro osobní doprava v Rakousku nevím vůbec.
Dneska tam jezdí Os prakticky každou hodinu, ve špičce ještě posilové vlaky; do Gänserndorfu jezdí S–Bahn.
V Břeclavi se přepřahaly Pn směr Přerov, které se tahaly párou nebo Sergeji, jelikož trať se drátovala až kolem roku 1980; k tomu jezdilo jednak mnohem víc Pn i osobních vlaků směr Bratislava …
Já jsem na nádraží v Břeclavi strávil mnoho desítek hodin, takže vím, jak to tam jezdilo …
Podle zásady "tří" můžeme čekat další průser …
u DB, patrně i ÖBB a SBB (+ další v SBBsku) mají na hnacích vozidlech dva systémy – SIFA, kterou musí mačkat každých cca 20 vteřin (možná někdo upřesní), což je totéž jako "klasicky VZ" na nekódované trati v Česku = kontrola bdělosti strojvedoucího; vedle toho je INDUSI, které kontroluje zda strojvedoucí reaguje na návěst přikazující snížení rychlosti, resp. zastavení.
Já v těchto oblastech mám jen všeobecné informace : existují dva typy INDUSI. Jedno – jednomagnetové (???) – pouze upozorní na "výstražnou" návěst a vyžaduje potvrzení, druhé – dvoumagnetové (???) je schopno porovnat rychlost u "prvního magnetu" s rychlostí u "druhého magnetu" a pokud by nedošlo ke snižování rychlosti, tak by INDUSI vlak zastavilo. Němci jsou v tomhle "bezohledně" důslední, takže INDUSI mají i historické parní lokomotivy.
Pokud byste měl hru RAILSIM, tak si tam se SIFOU a INDUSI můžete pěkně pohrát.
Já nezpochybňuji hustotu provozu na "rakouské Ferdinandce". Za bolševika tam samozřejmě tam hustý provoz nebyl – jen 3 osobní vlaky + CHOPIN (čísla 3/4), nákladní vlaky tahané lok řady 52 nebo 2043 / 2050, pobyt na hlásce Pohansko s kontrolou …
Jaká byla vnitro osobní doprava v Rakousku nevím vůbec.
Dneska tam jezdí Os prakticky každou hodinu, ve špičce ještě posilové vlaky; do Gänserndorfu jezdí S–Bahn.
V Břeclavi se přepřahaly Pn směr Přerov, které se tahaly párou nebo Sergeji, jelikož trať se drátovala až kolem roku 1980; k tomu jezdilo jednak mnohem víc Pn i osobních vlaků směr Bratislava …
Já jsem na nádraží v Břeclavi strávil mnoho desítek hodin, takže vím, jak to tam jezdilo …
Podle zásady "tří" můžeme čekat další průser …
03.10.2005 (18:05)
Comar: Kdepak, náražka to vůbec není ;-) Tuto přezdívku používám i na k-reportu.
03.10.2005 (17:30)
MZ: dik za vysvetleni. Nevedel jsem, jak to presne funguje u nas. Jedno nucene indusi-brzdeni jsem nedavno zazil, kdyz jsem jel v Nemecku v ridicim voze, kde jde vide firovi na pristroje. Ocividne to necekal (bylo to na sire trati a jeli jsme vcas), tak chvili telefonoval, pak neco zmackl a jelo se dal.
Nevim, jaky fofr byval v Breclavi driv, ale ted je tam pry v noci docela velky provoz smerem na Viden. Ten rakousky fira rikal, ze se docela bezne stava, ze se mezi Vidni a Breclavi jezdi v minimalnim moznem odstupu (Blockabstand).
Nevim, jaky fofr byval v Breclavi driv, ale ted je tam pry v noci docela velky provoz smerem na Viden. Ten rakousky fira rikal, ze se docela bezne stava, ze se mezi Vidni a Breclavi jezdi v minimalnim moznem odstupu (Blockabstand).
03.10.2005 (16:36)
V Břeclavi je reléovka, která tam už je "x" let; nahradila klasickou elektromechaniku. Mám zato, že za "bolševika" tam byl fofr mnohem větší zejména ohledně nákladů směr Kúty >>>>> a dále … Jak je to s kódováním na "hlavních" kolejích nevím. V principu žádný zabezpečovač nezabrání projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu. Zabezpečovač, který přenáší návěsti a vyžaduje reakci strojvedoucího na návěst zakazující jízdu nebo na předcházející návěst a je nutno na tyto návěsti reagovat stisknutím tlačítka, čímž se potvrzuje bdělost strojvedoucího, ale není kontrolováno snižování rychlosti, tak takový zabezpečovač projetí nezabrání. Německé INDUSI, které kontroluje snižování rychlosti sice zareaguje pokud strojvedoucí nevybaví tlačítko INDUSI, ale pokud je mi známo, tak při obsluze tlačítka INDUSI se také dá návěstidlo projet. Jediným zabezpečovacím zařízením, které by mohlo projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu zabránit je řídící automatika, která si převezme kód návěsti zakazující jízdu z návěstního opakovače a sama brzdí tak, aby zastavila před návěstidlem … jenže to by se musela řídící automatikou vybavit všechna vozidla a podobně by se musely vybavit všechny tratě přenosem návěstního kódu na stanoviště strojvedoucího …
03.10.2005 (16:05)
Komár: to je ten zabezpečovač tak drahé vybavení? Dyť to by snad měla mít každá loko. Provoz v Břeclavi je občas fakt dost hustý (doslova). Tam se může velice lehce něco srazit. BTW: má to být nějaká narážka na můj nick?
03.10.2005 (15:02)
Problém je, že se po tratích prohání čím dál víc vlečkových lokomotiv, které nejsou vybaveny žádným zabezpečovačem. Tohle by se mělo tvrdě trestat odnětím licence. Zatím se nic vážného nestalo, ale až pojede naproti rychlík, tak bude průser.
03.10.2005 (13:26)
Spíš je zajímé že v tak krátké době došlo ke dvěma projetí "stůj" u vlaků EXD.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










