Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Aktualizace : 6.10. 14:10Sokolov / Rotava - Dne 5.10.2005 v 15:15 hod se u zastávky Rotava na železničním přejezdu na trati č. 145 Sokolov - Kraslice střetl motorový vlak 810.566 + 010 (Os 17019 Kraslice - Sokolov) s nákladním automobilem. Strojvedoucí byl těžce zraněn a 3 cestující byly zraněny lehce. Motorový vůz při střetu v rychlosti 55 km/h vykolejil a provoz byl přerušen do ranních hodin.
Dopravu na trati Sokolov - Kraslice - Klingenthal provozuje soukromá společnost Viamont
Omlouváme se za chybu v označení vlaku, RegioSprinter jezdí pouze o víkendech (Os 82069/17019 Zwickau - Karlovy Vary)
snímek: Martin Nožička
Zdroj : Drážní inspekce
VLAK81 | 5.10.2005 (17:04)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
07.10.2005 (10:52)
Sokolov-Kraslice aspon teda vloni jezdily i RS a to tam kde navazoval spoj do zwickau - prostě to jelo Sokolov - Zwickau přímo. 810 nezajiždí az do Zwickau - Němci si evidentně nechtěj odehnat cestující - místo toho zajíždí RS do Kraslic. Krom toho z poslednich večerních spojů byly RS v Sokolove v depu odstaveny a zase na prvni odjížděly raní. Takhle to bylo loni, když sem jel do Německa na ausflug vlakem - jak teď nevim - ale asi toho zas tolik nezměnili.
07.10.2005 (9:42)
... neboj zase bude .... (814!)... (další adept)
06.10.2005 (16:12)
MŮJ OBLÍBENÝ MOTORÁČEK !!! :((((
06.10.2005 (11:04)
... na Hubu se snad ani nemohu zlobit, těch co to nepochopili je stále dost. Jasně, že nepojedu v 1 v noci když vím, že tam nikdo nebude, ale pojedu v 11 dopoledne, když spolehlivě odvezu řadu lidí. ČD raději pojedou v 9 a pak ve 14 a motor stojí, nafta se nespotřebuje, personálu mzda běží, spokojenost plná.
Někde už jsem to psal, jak používat přístroj zvaný kalkulačka - selže-li všechno, přečti si návod, jak praví staré pořekadlo.
Je možno využít článků ing. Pohla (před jehož letitou prací v oboru smekám klobouk), a to z ŽM, nebo něco podobného bylo před časem v K-reportu a nebo jednoduše:
1) rozmyslím se zda chci provozovat dráhu, drážní dopravu nebo obojí.
2) předpokládejme, že budu mít lokálku třeba do oněch do Kraslic, kde je provozována ZDO
3) na údržbu DC na trati se ZDO dostanu cca 250000Kč/rok/km (přenou cifru aktuálně nevím, musel bych to někde najít) z toho údržbu v pohodě pokryjete vč. rezervního fondu.
3) za vlak objednaný krajem dostanu 30Kč/vlkm
4) plat personálu znáte, připočtěte zdravotní a sociální pojištění + cca 100% čisté mzdy - personál topí, svítí, myje se, oblékám ho, atd..
5) nafta stojí co stojí, olej, opravy a pořízení vozidel (pronájem, leasing atd.) si dosadíte.
6) navrhnete si gvd, z toho odvodíte turnusovou potřebu personálu i vozidel
7) snažím se eliminovat staniční personál, na lokálce není většinou potřeba žádný
8) zjistím kolik mohu získat na tržbách
9) vezmu kalkulačku a počítám
... je to trochu zjednodušené, ale můžete si takto vytvořit ekonomický model té "vaší" lokálky. O nákladní dopravě by bylo zvláštní pojednání, neboť ne všude se vyplatí ji provozovat a křížové financování je stejně zakázané (i když některé vzájemnosti se udělat dají), tudíž ji zde nebudu řešit.
Někde už jsem to psal, jak používat přístroj zvaný kalkulačka - selže-li všechno, přečti si návod, jak praví staré pořekadlo.
Je možno využít článků ing. Pohla (před jehož letitou prací v oboru smekám klobouk), a to z ŽM, nebo něco podobného bylo před časem v K-reportu a nebo jednoduše:
1) rozmyslím se zda chci provozovat dráhu, drážní dopravu nebo obojí.
2) předpokládejme, že budu mít lokálku třeba do oněch do Kraslic, kde je provozována ZDO
3) na údržbu DC na trati se ZDO dostanu cca 250000Kč/rok/km (přenou cifru aktuálně nevím, musel bych to někde najít) z toho údržbu v pohodě pokryjete vč. rezervního fondu.
3) za vlak objednaný krajem dostanu 30Kč/vlkm
4) plat personálu znáte, připočtěte zdravotní a sociální pojištění + cca 100% čisté mzdy - personál topí, svítí, myje se, oblékám ho, atd..
5) nafta stojí co stojí, olej, opravy a pořízení vozidel (pronájem, leasing atd.) si dosadíte.
6) navrhnete si gvd, z toho odvodíte turnusovou potřebu personálu i vozidel
7) snažím se eliminovat staniční personál, na lokálce není většinou potřeba žádný
8) zjistím kolik mohu získat na tržbách
9) vezmu kalkulačku a počítám
... je to trochu zjednodušené, ale můžete si takto vytvořit ekonomický model té "vaší" lokálky. O nákladní dopravě by bylo zvláštní pojednání, neboť ne všude se vyplatí ji provozovat a křížové financování je stejně zakázané (i když některé vzájemnosti se udělat dají), tudíž ji zde nebudu řešit.
06.10.2005 (9:08)
trasu zwickau-k.vary jezdí regiosprinter ne 810! a navíc jen o víkendech!!! nebo že by byl včera víkend? zatr satr tak proč sem byl v práci! :-)
05.10.2005 (22:45)
Huba: Ne, ale proc jezdit do depa, kdyz to neni potreba, nafta se da zbrojit na nadrazi. Do depa se jezdi jen na opravy, ktere nezvladne technik na miste poruchy ;)
05.10.2005 (22:45)
Huba: vem si ŽM 08/05 a přečti si skvělou kalkulací provozních nákladů motorový jednotky od Ing.Pohla. Pokud by navíc byl dopravce i majitelem trati, nemusel by platit nic (neb cena dopravní trasy u nás není mezním, ale průměrným nákladem, jedna 810 ji nic neudělá). Pokud by to bylo takto, tak vážně platíš jen palivo a personál, což je cca. 30%...pak se vyplatí jezdit i v noci s menší várkou cestujících...
05.10.2005 (22:27)
ad vvx: každý ekonomicky myslící dopravce jezdí dnem i nocí, byť by mezi desátou večerní a pátou ranní nevezl ani nohu? To chtěl pán říct? Hmmm, tobě to myslí!
05.10.2005 (21:58)
Petr: Příště doporučuji použít interpunkci.
05.10.2005 (21:45)
RegioSprinter (dále RS) funguje jako vlak soukromé společnosti Viamont a.s. Jezdí pouze na trati Sokolov - Kraslice a dále pokračuje do Německa směrem Klingenthal - Zwickau. Tarify českých drah neplatí. Co se týče srážek na přejezdech, já to hodnotím jako neukázněnost řidičů, kteří si myslí, že se jim vlak pokloní. Měli by si uvědomit, že vlak je silnější a tudíž má přednost. Pak dochází k těmto srážkám. Ještě, že to dopadlo alespoň takhle, mohlo být hůř. Panu ... vzkazuji, že by to mohlo potkat příště i jeho. Srážky na přejezdech jsou záležitostí, kde dopravce nerozhoduje.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










