..: Bezpečnost na železničních přejezdech :..
Přejezdy BESIP - V posledních letech jsou každoročně investovány stovky milionů korun do vyššího zabezpečení přejezdů, desítky přejezdů jsou rušeny, ale přesto nedochází k zásadnímu zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech.
Proto Nadace BESIP ve spolupráci s Českými drahami, a. s., jedním z uživatelů české železniční sítě a provozovatelem dráhy na většině tratí, připravila preventivní informační kampaň Bezpečné přejezdy.
Jejím cílem je formou komunikace s veřejností, resp. řidiči, doplnit nová technická opatření na přejezdech - výstavbou nové signalizace a instalováním závor na dalších přejezdech - a dále podpořit preventivní a represivní opatření policie (např policejní bezpečnostní akce typu Kryštof). Téměř sto procent nehod na přejezdech zaviní účastníci silničního provozu.

Informační kampaň - Bezpečné přejezdy

Tisková zpráva

JRtrain Poslat mail autorovi | 7.10.2005 (13:06)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Richie
07.10.2005 (18:38)  
Souhlasím - vidím běžně tolik řidičů ignorujících signalizaci na přejezdu a nechápu kam spěchají... Asi do rakve...
Jen když to chtějí udělat, tak by mohli mít trochu úcty k okolí a nepáchat statisícové až milionové škody a brzdit dopravu.
Plně souhlasím s tím, aby byla tato věc posuzována jako trestný čin - varianta obecného ohrožení, nebo pokus o ublížení na zdraví... protože projetí zabezpečeného přejezdu tohle je!
07.10.2005 (18:01)  
Já bych si to dovolil pojmout trochu komplexněji – definovat v trestním zákoně speciální trestný čin "obecné ohrožení v dopravě" = nerespektování červené na "semaforu" na křižovatce, na železničním přejezdu, objetí závor. Mohly by se na to vztahovat i případy v drážním provozu (projetí návěsti zakazující stůj protože strojvedoucí vůbec nebrzdil. Tyhle případy kvalifikovat jako ÚMYSLNĚ způsobenou nehodovou událost – na rozdíl od případů, kdy strojvedoucí začne pozdě brzdit atd. atd., kdy to je evidentní nedbalost.
Tenhle trestný čin by se projednával ve zkráceném řízení, bez ohledu na souběh s jiným trestným činem (ublížení na zdraví, řízení pod vlivem návykové látky atd.). Čili během nějakých 48 - 72 hodin, které by mohl pachatel strávit v policejní cele by byl odsouzen :
1) k zákazu řízení všech motorových i nemotorových vozidel na dobu 10 let;
2) v případě řízení pod vlivem návykové látky (alkohol) nebo při opakovaném spáchání tohoto trestného činu by byl vysloven zákaz řízení na doživotí
3) řidič silničního vozidla by byl vysloven trest propadnutí věci použité ke spáchání trestného činu (silničního vozidla)
4) odvolání by nemělo odkladný účinek
Došlo–li by k ublížení na zdraví, případně s následkem smrti, tohle by se řešilo v samostatném trestním řízení, kde by se ukládal trest odnětí svobody (podmíněný / nepodmíněný), peněžitý trest atd. atd.
Pokud by bylo vozidlo při střetnutí se železničním poškozeno nebo zničeno, propadlo by pojistné plnění ve prospěch státu, případný rozdíl mezi cenou opravy a pojistným plněním by platit viník; u zničeného vozidla – prodejem vraku by nebyl viník moc postižen, by se ukládal peněžitý trest ve výši pořizovací ceny vozidl, nejméně 200 000 Kč … ono je nutné piráty silnic začít vychovávat už na samotných silnicích … takové hovado se totiž naučí jezdit "na červenou" na křižovatkách, kde se jednu dvě vteřiny nic nejede, protože vozidla "z boku" stojí, jenže vlak "z boku" jede … což debilnímu hovadu nedochází …
Legislativně by se musely dořešit případy, kdy se jedná o firemní vozidlo atd. atd.
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
07.10.2005 (17:17)  
No hlavně už vidím, jak by se taková věc dokazovala právnické osobě. Auto řídí ten jeden konkrétní člověk za volantem a jako takový za to nese plnou odpovědnost. Nebo snad firma proplácí pokutu udělené zaměstnancům jedoucím v podnikových vozech?
editor alebo admin ŽP Radim_c
07.10.2005 (15:08)  
Já tomu nerozumím, školy nemám, ale jak se může činu dopustit právnická osoba? A na těch 10 let zavřou ředitele, nebo všechny akcionáře?
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
07.10.2005 (13:43)  
Konečně se něco začíná hýbat. Tahle osvěta je dost důležitá. A k této osvětě je třeba návazná tvrdá represe.

Navrhuji za nehodu způsobenou na železničním přejezdu za jakýchkoliv okolností (s výjimkou tech.poruchy vozidla/vlaku) okamžité a doživotní odebrání řidičského oprávnění, bez možnosti ho zpětně získat zapsáním do autoškoly + trestní sazba 2 roky nepodmíněně vždy.
Vedle toho pokuta (v dnešní cenové hladině) 500 000Kč (1 nové auto) pro fyzickou osobu a 5 000 000Kč pro právnickou osobu, která se tohoto činu dopustila.
V případě těžkých zranění/smrti obětí jak ve vlaku, tak přepravovaných osob v autě navíc napálit automaticky trestní sazbu 10 let nepodmíněně.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko