..: Přestavba železničního uzlu Brno začne za rok :..
infoBrno - Přestavba Železničního uzlu Brno začne v červnu příštího roku a větší část z dvacetimiliardové investice zřejmě zaplatí Evropská unie. Počítá s tím model financování projektu, který v pátek veřejně představil ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci brněnské radnice a Jihomoravského kraje. Stát již připravuje prezentaci projektu v Evropské komisi. Uzel se má stavět deset let, dokončení se plánuje na prosince 2015.

Cílem projektu je podle Šimonovského využít strategické polohy Brna a učinit z města evropskou železniční křižovatku. Jihomoravská metropole se má dočkat zcela nové a přesunuté budovy hlavního nádraží, nového železničního průjezdu Brnem a dalších železničních staveb. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i dopravní infrastrukturu, míní ministr.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 10.10.2005 (13:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.10.2005 (17:15)  
ad Stará paní: To jsem zvědav. Byla by to první ukázka jak nedat peníze na nesmysl. Já jsem se tak těšil, že za deset let (tedy po vylepšení trati Praha - Plzeň dostanu na jednodenní výlet do Brna (z Plzně)) a ono se tam má nádraží přestěhovat do kopřiv. Než se z kopřiv dostanu do města (pokud tam nebude podzemka zdarma, tedy na jízdní doklad ČD) tak ztratím těch několik draze zaplacených minut co se po dvaceti letech usilovné výstavby koridorů podařilo dosáhnout. Tedy doufám, že má někdo taky dlouhé prsty a finančníkům z Unie vysvětlí co je to za ptákovinu. Po přesunu nádraží zcela odmítám platit MHD v Brně.
10.10.2005 (16:30)  
Financování Evropskou unií není zdaleka jisté - pravděpodobně nedají dotaci ani půjčku na stavbu, proti které se v referendu vyjádřilo okolo 85% občanů Brna. Pro Brno je to katastrofa, ale je třeba bojovat proti nesmyslu, kterým je odsouvání nádraží z centra o 1 km pryč (nikoliv 700 m, jak se píše), přestože zachovat současnou skvělou polohu lze, dokonce o mnoho levněji a bez souvisejících vyvolaných investic do změn MHD.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko