Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Pardubicko - Od pondělí do pátku 10. - 14.10.2005 probíhají rychlostní testy jednotky řady 680 mezi stanicemi Pardubice hl.n. - Kostěnice - Moravany - Uhersko - Zámrsk a opačně.Jízdy se konají takto:
pondělí 160 a 170 km/h, úterý 180 a 190 km/h, středa 200 a 210 km/h, čtvrtek 220 a 230 km/h, pátek rezervní den pro případ, že se některá část zkoušek nestihne. Ve směru Zámrsk - Pardubice pojede pendolino nejvýše 210 km/h.
Jsou stanoveny tyto časové trasy:
Pardubice - Zámrsk 10:00 - 10:15, 11:50 - 12:05
Zámrsk - Pardubice 10:50 - 11:05, 13:45 - 14:05, případně 14:55 - 15:10
Zkoušky vykonává jednotka 680.001, přejezdy, zástávky a stanice jsou hlídané, aby nebyla ohrožena bezpečnost cestujících a silničního provozu.
Případnou dokumentaci zkoušek rádi přijmeme na e-mailu info@zelpage.cz. Děkujeme Vám.
Na snímku je jednotka 680.001 v Pardubicích hl.n. při výjezdu na první rychlostní zkoušku 160 km/h.
Tisková zpráva ČD
Karel Chýla
| 10.10.2005 (13:20)
| 10.10.2005 (13:20)Zusammenhängende Nachrichten

11.10.2005 (20:36)
Stanin: Jízda zpět je nejspíš pomalejší protože housenka 1 (680 001) má poškozen čelní vůz z přepravy do ČR
11.10.2005 (19:59)
Nevím jak u nás, ale v SRN se nad 160 nesmí jezdit podle návěstidel, ale jen s LZB - liniovým zabezpečovačem, který umí detekovat obsazený oddíl či omezení rychlosti na několik km dopředu, vypočítává brzdné křivky a zajišťuje automatické vedení vlaku.
U nás se pilotní projekt evropského zabezpečovače ETCS teprve připravuje.
Dále nesmí být úrovňové přejezdy, pokud jsou u průjezdných kolejí nástupiště tak musí být rozšířená, s bariérou vymezující bezpečný prostor atd.
Čili rychlosti nad 160 by znamenaly překopat zabzař. a minimálně všechny zastávky (při omezené rychlosti ve stanicích).
U nás se pilotní projekt evropského zabezpečovače ETCS teprve připravuje.
Dále nesmí být úrovňové přejezdy, pokud jsou u průjezdných kolejí nástupiště tak musí být rozšířená, s bariérou vymezující bezpečný prostor atd.
Čili rychlosti nad 160 by znamenaly překopat zabzař. a minimálně všechny zastávky (při omezené rychlosti ve stanicích).
11.10.2005 (16:07)
Za ty miliardy měly být vhodné úseky na 200km/h. Např.: Brno-Břeclav, Choceň-Pardubice.
11.10.2005 (9:14)
ad David: Ano zodpovězeno téměř odborně. Jen co se týče nástupišť je to věc názoru. Při aerodynamice co má pendolino by žádný vítr neměl existovat při rychlostech do 200. Určitě je větší vítr s klasikou při 160 a na to jsou všechna nástupiště postavena dle platných předpisů. Před dvaceti lety jsem shlédl film o TGV, kdy se prováděly zkoušky na starých tratích s nástupišti plnými kytek a při průjezdu min 200 se kytky ani nehnuly. Sám jsem před 15 lety byl na jedné zastávce na trati když si to kolem prohučel dvoustovkou nějaký starý kepl s dvanácti kočárama. Bylo to spíš o uši, protože kolej byla už dost shnilá a dělalo to strašný hluk. Kdyby to bylo bylo jen o nástupištích tak je to ptákovina, ale hlavně jde o to že zabezpečovací zařízení za desítky miliard je natvrdo do rychlosti 160.
I kdyby to všechno šlo, tak při zpackaném směrovém řešení našich tratí by se na dvoustovku rozjel jen na několik minut a časový rozdíl mezi 160 a 200 by udělal tak minutu. Praha - Ostrava při podstatně větší spotřebě energie by byla tak o 6-7 min. kratší. Mnohem důležitější je, že na většině trasy do Ostravy pojede 160, když klasika má desítky propadů rychlosti. Ovšem tam kde má klasika 120 a méně, tam má Pendolino také méně než 160. Nehovořím o úsecích mezi Brnem a Chocní, protože za ty prachy je mně na zvracení když tam Pendolino bude frčet rychlostí celých 100km/h.
Jinak doufám, že někdo z nadšenců vyrazí s videem na ty rychlostní zkoušky a uvidíme něco víc než pětisekundový štěk na ČT1 a třísekundový na Nově.
I kdyby to všechno šlo, tak při zpackaném směrovém řešení našich tratí by se na dvoustovku rozjel jen na několik minut a časový rozdíl mezi 160 a 200 by udělal tak minutu. Praha - Ostrava při podstatně větší spotřebě energie by byla tak o 6-7 min. kratší. Mnohem důležitější je, že na většině trasy do Ostravy pojede 160, když klasika má desítky propadů rychlosti. Ovšem tam kde má klasika 120 a méně, tam má Pendolino také méně než 160. Nehovořím o úsecích mezi Brnem a Chocní, protože za ty prachy je mně na zvracení když tam Pendolino bude frčet rychlostí celých 100km/h.
Jinak doufám, že někdo z nadšenců vyrazí s videem na ty rychlostní zkoušky a uvidíme něco víc než pětisekundový štěk na ČT1 a třísekundový na Nově.
11.10.2005 (8:21)
To Mike:
Nejsem odborník, ale tipnul bych si několik věcí:
1) Není zabezpečovačka, t. j. např. vzdálenost návěstidel na autobloku. Pro vysvětlení. Jedno návěstidlo Ab předvěstí návěst dalšího návěstidla. Pokud mám na jednom červenou (stůj), je na předchozím žlutá (výstraha). A ta vzdálenost musí být taková, abych zastavil na nejnepříznivějších podmínek (koleje kloužou, je mlha, takže výstrahu vidím až když kolem ní projedu). Samozřejmě že pro větší rychlost potřebuji delší zábrzdné vzdálenosti a tedy větší rozestup návěstidel. Dále délky přibližovacích úseků u přejezdu, aby se závory nezavřely v půlce soupravy.
Proto bude hlídaná celá trať (aby následující oddíl nebyl obsazen, tudíž na stůj, jinak by to neubrzdili) i přejezdy (předpokládám, že přejezdová zabezpečovačka bude vypnutá)
3) Někde jsem četl, že např. při nezabezpečených nástupištích u kolejí může být rychlost max. 160 a i tak je to slušný vítr. Tzn., že 200 by to mohlo jezdit tak max. někde v poli nebo v lese a do stanic by to stejně muselo brzdit na těch 160.
Proto budou hlídány i stanice.
Samozřejmě, že je to zjednodušené, ale princip asi sedí.
Nejsem odborník, ale tipnul bych si několik věcí:
1) Není zabezpečovačka, t. j. např. vzdálenost návěstidel na autobloku. Pro vysvětlení. Jedno návěstidlo Ab předvěstí návěst dalšího návěstidla. Pokud mám na jednom červenou (stůj), je na předchozím žlutá (výstraha). A ta vzdálenost musí být taková, abych zastavil na nejnepříznivějších podmínek (koleje kloužou, je mlha, takže výstrahu vidím až když kolem ní projedu). Samozřejmě že pro větší rychlost potřebuji delší zábrzdné vzdálenosti a tedy větší rozestup návěstidel. Dále délky přibližovacích úseků u přejezdu, aby se závory nezavřely v půlce soupravy.
Proto bude hlídaná celá trať (aby následující oddíl nebyl obsazen, tudíž na stůj, jinak by to neubrzdili) i přejezdy (předpokládám, že přejezdová zabezpečovačka bude vypnutá)
3) Někde jsem četl, že např. při nezabezpečených nástupištích u kolejí může být rychlost max. 160 a i tak je to slušný vítr. Tzn., že 200 by to mohlo jezdit tak max. někde v poli nebo v lese a do stanic by to stejně muselo brzdit na těch 160.
Proto budou hlídány i stanice.
Samozřejmě, že je to zjednodušené, ale princip asi sedí.
11.10.2005 (6:17)
a kdyz se ty zkousky jakoze udelaji, proc to pendolino nemuze v tech usecich skutecne jezdit 200km/h?
10.10.2005 (22:08)
2 Hejk: jeste me napadlo jestli to neni maskovani ...pri testovani se preci v moto-prumyslu maskuje:)
10.10.2005 (20:12)
Honza W
Toto Pendolino,bylo na tomto místě(jedná se o bok vpředu)- ve směru Přelouč, poškozeno v SRN kresbou graffiti,proto mám dojem,že při odstranění nápisu došlo i k této vadě na kráse.
Toto Pendolino,bylo na tomto místě(jedná se o bok vpředu)- ve směru Přelouč, poškozeno v SRN kresbou graffiti,proto mám dojem,že při odstranění nápisu došlo i k této vadě na kráse.
10.10.2005 (20:00)
pred chvili sem na to stojici pendolino v pcich koukal a mam jen takovou otazku, samolepky CD/logo CD a ciselny oznaceni vlaku a vagonu/ se pri tehlech rychlostech samovolne trhaj a odletujou neznamo kam, nebo proc sou castecne strhany? -nemel sem fotak...skoda
prosim o vysvetleni,dekuji
prosim o vysvetleni,dekuji
10.10.2005 (18:39)
Pro vysvětlení tyto zkoušky(TBZ) jsou obdobné jako loni na trati Brno - Břeclav neb je třeba TBZ (technicko bezpečností zkoušku) provést na každém napájecí systému vozidla. Na 25Kv proběhli loni,letos (nedávno) v Německu na 15Kv 2/3 Hz a na 3Kv proběhnou tento týden.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










