..: Hejtman Bendl osobně zkoumal vytíženost vlakových spojů :..
Středočeský kraj - V pátek 21.10. bylo možné se na středočeských tratích setkat se zajímavým spolucestujícím. Hejtman Středočekého kraje Ing. Petr Bendl se rozhodl osobně přezkoumat situaci na tratích, na nichž by měla být od letošního prosince zastavena osobní doprava. Hejtman se vydal vlakem z Nučic do Rudné a z Čisovic do Nové Vsi pod Pleší. Důvodem této "poznávací" cesty bylo především velké množství protestů, kterými byl KÚ doslova zavalen po zveřejnění informace o zastavení dopravy. Ze slov hejtmana Bendla cituji: "Přesvědčil jsem se, že na tratích Vrané nad Vltavou - Dobříš i Beroun - Rudná - Praha rozhodně nejezdí prázdné soupravy. Navrhnu proto v pondělí 24.10. na jednání zastupitelstva, aby se původní rozhodnutí přehodnotilo. Odboru dopravy dáme za úkol, aby s Českými drahami připravil návrh, jak osobní dopravu na některých tratích zachovat a provozovat ji hospodárněji." Podle hejmana by se podobně měly prověřit ještě tratě Louny - Rakovník a Vraňany - Straškov. Ing. Bendl chce též jednat s primátorem hl m. Prahy Pavlem Bémem o finanční účasti hlavního města, protože některé spoje využívají z velké části právě Pražané.

Martin Hanzal | 23.10.2005 (18:44)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dotace
23.10.2005 (21:30)  
Chtěl bych vidět tu skupinu lidiček se zavazadly a dětmi,která by se v pohodě nevešla do 954 na Vraňany-Straškov...Tohle prostě není např.210,kde má víkendová železniční doprava své opodstatnění,i když s ČD to není úplně "ono".
registrovaný uživatel comar 
23.10.2005 (21:24)  
xyz:
ad b) naprosty souhlas. Dojizdejici z SCK do Prahy delaji v Praze velkou cast hdp.
ad c) kdo rika ze to tak musi vypadat? V Rakousku je taky jeden kraj (no vlastne spolkova zeme) s dirou uprostred - Dolni Rakousko - a presto nejsou jeho urady mimo jeho uzemi. Proste se da vybrat druhe nejvetsi mesto v oblasti. Ale to uz je hodne off-topic....
No uvidime, jak to dopadne. Snad si to nakonec rozmysli. Ale provozovat za kazdou cenu uplne vsechny trate asi taky neni to prave orechove...
registrovaný uživatel basnik
23.10.2005 (21:23)  
Co se týče trati Vraňany - Straškov, je fakt, že pro "běžnou" dopravu především pro místní by autobus byl výhodnější, nicméně:
a) jedná se o trať s nejpřímějším spojením Praha - Podřipsko (myšleno z místních lokálek), proto by bylo vhodné, kdyby na ní byla osobní doprava zachována, byť třeba v podobě "turistických" vlaků o víkendech či zvláštních příležitostech, protože:
b) z vlastních zkušeností vím, že při potřebě převézt více zavazadel či třeba děti na výpravu, platí následující rovnice:

autobus & hodně zavazadel nebo skupina dětí => katastrofa

autobus & delší cesta => většinou katastrofa
registrovaný uživatel dotace
23.10.2005 (21:02)  
Ještě jedna věc:Napište mi prosimvás,kde jezdí nízkopodlažák,(jehož cena se mimochodem nezastaví na 5mil.)na regionální lince podobné Zlonice-Straškov??
registrovaný uživatel dotace
23.10.2005 (20:58)  
Intercity:To že platí vlak poplatek za dop.cestu je pravda,ale znovu se opakuji:I po prominutí těch asi 8kč za dopravní cestu by byl autobus proti vlaku na VraŇany-Straškov podstatně levnější!
registrovaný uživatel Intercity
23.10.2005 (20:49)  
A ještě k tomu si může autobusový dopravce 20 % ujetých kilometrů ujet "bokem" tzn. zájezdy atd.
registrovaný uživatel Intercity
23.10.2005 (20:48)  
dotace: Jse příznivec autobusevé dopravy (neberu vám to), ale v některých ohledech nemáte pravdu. Nemůžete na stejnou úroveň stavět vlak a autobus. Autobus neplatí silniční daň. Vlak platí poplatek za drážní cestu a to za tunu a kilometr. Autobusový dopravce dostane podstatný příspěvek na autobus a ještě vyšší nízkopodlažní autobus, vlakový dopravce? Musí poslouchat plno řečí, že jsou autobusy levnější. Proč asi...
registrovaný uživatel xyz  mail  
23.10.2005 (20:25)  
Detektiv:

... a taky Japoncu, Italu, Nemcu... tusim, ze tohle byl taky jeden z "argumentu", ktere radnice uvedla jako duvod zdrazeni zakladniho jizdneho o 66%.

Na jednu stranu: asi by bylo spranejsi, kdyby stredocesi po Praze jezdili autem a prazaci zase taktez po strednich cechach a bylo by to spravedlive... ze.

Ale hacek to prece jenom ma: a) Praha je mnohem bohatsi (teoreticky, kdyby toho tolik nerozfofrovala), b) oni ti stredocesi taky generuji prijmy, kdyz tam pracuji (coz naopak funguej trochu mene), c) nase komicke "krajicky" maji svou jeste komictejsi podobu se strednimi Cechami s driou uprostred a s krajskymi urady mimo vlastni uzemi... S takovou blbosti se pak muzeme hadat dlouho a marne.
registrovaný uživatel Martin N.
23.10.2005 (20:24)  
Detektive: Řekl bych, že spoluúčast města Prahy znamená, že Praha bude přispívat na provoz vlaků na 210 a ne, že SČK bude platit za busy v Praze.
registrovaný uživatel dotace
23.10.2005 (20:09)  
Vraňany-Straškov je ekonomický propadák,to že tam jednou týdně jede plná 810 není argument,ona stejně nevezla víc lidí,než by vzala SORka 10,5,žejo?
To platí i v případě,že by byl "odpuštěn"poplatek za použití dop.cesty.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko