Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Bratislava - Od roku 2012 by měly začít jezdit vlaky mezi Bratislavou a Žilinou rychlostí 160 km/h (až do Košic by se touto rychlostí mělo jezdit v roce 2015) . Trasa přes Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou je součástí 5. Eurokoridoru, který spojuje Itálii, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Měří 2.831 km (na Slovensku 536,2 km). Předpoklad starý několik let uvažoval s náklady na stavbu kolem 2 miliard €, ovšem dnešní odhady jsou odhadovány mnohem vyšší. O budování VRT se na Slovensku neuvažuje. CSPSV | 24.10.2005 (14:12)
Zusammenhängende Nachrichten

24.10.2005 (21:27)
Hmm.. 2015 do Košic - to je asi stejně reálně, jako když se u nás říkalo, že do roku 2000 budou zmodernizované veškeré koridory. Ale třeba Slováci překvapí...
Mimochodem, pokud vím, tak se 160 km/h se počítá pouze mezi Bratislavou a Žilinou (především z důvodu konkurence našemu 2.koridoru - proto i ten průtah Trenčínem na 160 km/h, i když je nesmyslný, osobáky budou vždy v Trenčíně stavět a nákladní vlaky stejně víc jak 120 km/h nepojedou, ale hlavně jen, aby tu byla co největší maximálka..)
V úseku mezi Žilinou a Košicemi se vždy úváděla max. 120 - 140 km/h, především díky terénu (špatné směrové podmínky) a o rekonstrukci se mluvilo až po skončení prací na úseku do žiliny, takže rok 2015 je naprostý nesmysl.
Mimochodem, pokud vím, tak se 160 km/h se počítá pouze mezi Bratislavou a Žilinou (především z důvodu konkurence našemu 2.koridoru - proto i ten průtah Trenčínem na 160 km/h, i když je nesmyslný, osobáky budou vždy v Trenčíně stavět a nákladní vlaky stejně víc jak 120 km/h nepojedou, ale hlavně jen, aby tu byla co největší maximálka..)
V úseku mezi Žilinou a Košicemi se vždy úváděla max. 120 - 140 km/h, především díky terénu (špatné směrové podmínky) a o rekonstrukci se mluvilo až po skončení prací na úseku do žiliny, takže rok 2015 je naprostý nesmysl.
24.10.2005 (21:00)
Comare, v tom clanku ale neni, ze Blava-Kosice za 3.5h. Proste odnekud to pujde za 3.5h. Na Slovensku na to pujdou na opak. U nas snizujeme (snazime se) cas mezi danymi mesty a Slovaci budou mit dany cas a prodluzovat vzdalenost, kam se na nej da dojet:-)
24.10.2005 (19:51)
ad 3,5h: Před deseti lety se tvrdilo, že cesta z Prahy do Brna potrvá max. 2:05...
24.10.2005 (19:39)
JK: do roku 2012 si ZSSK muze poridit celou flotilu vlastnich pendolin. Mluvit o tom, co bude jezdit za 7 let je predcasne. Ale souhlasim s tim, ze 445km za 3,5h je pri 160km/h nerealne. Predpokladalo by to prumernou rychlost 127km/h, coz pri maximalni rychlosti 160km/h neni mozne. Ale do 4 hodin by se to pri poradne modernizaci zvladnout dalo.
24.10.2005 (19:36)
Shrňte si spíš realitu...
Bratislava-Trnava - realizuje se už několik let, dokončení plánováno na 12/2007;
Trnava-Piešťany - začalo se loni, dokončení cca 12/2007, půlroční skluz;
Piešťany-Nové Mesto - mělo začít 7/2005, dokončení 12/2008, soutěž na stavební dozor zrušena, minimálně bude roční skluz;
Nové Mesto-Púchov - začátek 2007, dokončení 2012, problémy s průtahem přes Trenčín, zatím v nedohlednu;
Púchov-Žilina - začátek 2008, dokončení 2011, zatím není vybrána varianta (tunel u nádrže Nosice);
další úseky Žilina - Košice - bez projektových příprav;
Ten rok 2012 nevím jestli se podaří dodržet a do Košic v roce 2015 - to je úplná blbost.
Bratislava-Trnava - realizuje se už několik let, dokončení plánováno na 12/2007;
Trnava-Piešťany - začalo se loni, dokončení cca 12/2007, půlroční skluz;
Piešťany-Nové Mesto - mělo začít 7/2005, dokončení 12/2008, soutěž na stavební dozor zrušena, minimálně bude roční skluz;
Nové Mesto-Púchov - začátek 2007, dokončení 2012, problémy s průtahem přes Trenčín, zatím v nedohlednu;
Púchov-Žilina - začátek 2008, dokončení 2011, zatím není vybrána varianta (tunel u nádrže Nosice);
další úseky Žilina - Košice - bez projektových příprav;
Ten rok 2012 nevím jestli se podaří dodržet a do Košic v roce 2015 - to je úplná blbost.
24.10.2005 (18:50)
ad XX a Comar: Kdyby to mělo být za 3,5 hodiny na Blava - Košice, musely by se ČD zbavit Pendolin a nasadit je tam. Samozřejmě za předpokladu, že zastaví jen v Žilině. Trasa je a bude dlouhá 445 km, tak si to spočtěte.
Jinak to považuji za stejný blábol, co roznáší určití drážní (ne)přátelé o trase Praha - Plzeň (Pendolinem za 37 minut a podobné kraviny)
Jinak to považuji za stejný blábol, co roznáší určití drážní (ne)přátelé o trase Praha - Plzeň (Pendolinem za 37 minut a podobné kraviny)
24.10.2005 (16:48)
Mno, kdyz si nejakou dobu dopredu na skyeurope.sk koupite letenku, za 1.073,- SKK mate zpatecni letenku Bratislava - Kosice i s poplatkama :)
24.10.2005 (15:56)
To J.S.: né, to přijde na řadu stroj 363.6 :-)
24.10.2005 (15:50)
mozna, ze do te doby se staci vyrobit ty 380, takze neprijdem zkratka. :) Mozna ale si CD nechaji slovenske 350 a naopak Slovaci budou zkouset nove 380. Nebylo by to vubec prekvapive. :(
24.10.2005 (15:46)
Mám tomu rozumět tak, že bratři Slováci si vezmou svoje lokomotivy na 160 a my budeme s vlaky EC/IC jezdit ještě pomaleji? ....... Aha to sem nedomyslel my potřebujeme aby vynikly Pendolina.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











