Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Praha - V neděli 6. listopadu 2005 skončí zkušební provoz jednotky 680.003 pendolino s cestujícími, v jehož rámci byla pravidelně nasazována na jeden pár rychlíků mezi Prahou a Děčínem. Zcela bezporuchový provoz pendolina do Děčína se těšil velkému zájmu veřejnosti, a to především o víkendech. Celkem se jím na této trase svezlo více než 330 tisíc cestujících.Následně bude souprava připravována pro nasazení do pravidelného provozu od 11. prosince 2005. Vlaky s naklápěcí skříní budou od tohoto data zajišťovat jízdu spojů kategorie SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou a vybraných spojů IC a EC ve směru na Brno a Břeclav.
Již v pondělí 7. listopadu zahájí České dráhy prodej jízdních dokladů pro vlaky SC Pendolino prostřednictvím rezervačního systému v železničních stanicích. Stejný den začnou prodej rezervací na své spoje pod označením „OK“ také České aerolinie, které nabídnou svým cestujícím lety ve výši nula, provozované spoji SC Pendolino na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha.
Zdroj : České dráhy
Petrr | 3.11.2005 (18:39)
Related news

05.11.2005 (21:07)
ad TCM :
Loajalita k firmě neznamená tupé podporování hloupých a nesmyslných nápadů, které v konečném důsledku škodí firmě. Jen proto, že někteří zaměstnanci v referentských funkcích, kteří mají ovšem mnohem větší moc, než generální ředitel, se považují téměř za polobohy a ekonomícké spasitele firmy …
Například – v celé západní Evropě se nepoužívá v osobní dopravě tarifní bod "Grenze", nýbrž existuje "společný tarifní bod" představovaný jedinou ŽST.
Příklady : ÖBB –> SBB = Buchs SG a St. Margrethen. Provoz zajišťují ÖBB, takže do obou stanic platí vnitrotarif ÖBB. V St. Margrethen je dokonce na peroně vedle jízdenkového automatu SBB "shodný" ÖBB, který se liší jen způsobem uložení a taky tím, že umí CESKY (bez háčků a čárek). ÖBB jezdí také do Lindau DB nebo do Passau DB atd. atd.
A to je v současné době trať St. Margrethen - Lindau zajímavá tím, že ECčka (Zürich – München) tam vozí lokomotivy SBB, personálně je tam vlaková četa DB, které má pro úsek ÖBB rakouské přenosné osobní pokladny (mimo to vezou "POP" DB a SBB).
Jenže v mezistátní dopravě ČD –> ÖBB trvají referenti ČD na tarifním bodu GRENZE. Výsledkem je, že jízdenka České Velenice – Gmünd NÖ (2 km)stojí 3,70 EURA = 111 Kč, protože je to počítáno dle TCV. S kartou Z se dostanete na úžasných 105 Kč. Za tuto cenu nikdo vlakem nepojede.
Pokud by se jezdilo do Gmündu NÖ / Summerau / Retzu za vnitrotarif ČD, tak by ty vlaky byly plné a ČD by měly větší tržby.
Do Břeclavi by se jezdilo za rakouský tarif. Dle TCV stojí jízdenka Břeclav – Hohenau 5,10 EURO, podle rakouského vnitrotarifu by to bylo pouze 3,20 EURO.
ÖBB vytvoření společného tarifního bodu navrhovaly, protože odpadne přihlouplé odúčtování mezistátních tržeb, které samosebou není zadarmo, ale "odpovědní systémoví specialisté ČD trvají na GRENZE".
Společný tarifní bod by rovněž vyřešil problematiku výběru jízdného od cestujícího ze zahraničí – přečtěte si jaký postih finanční hrozí cestujícímu, který pojede bez jízdenky z ciziny a porovnejte to s tím, že cestující, který nastoupí v Buchs SG do vlaku ÖBB bez jízdenky bude odbaven průvodčím ÖBB bez jakékoli finanční sankce …
Nebo považujete za rozumné, aby se relační sleva Praha – Brno přiznávala jen tehdy, když si zakoupíte místenku ? A co takové "přihlouplé" několikakilometrové okliky, či "přerušení" jízdy, resp. sáhodlouhé vysvětlování v předpisu, co se nepovažuje za přerušení jízdy. Místo toho, aby se napsalo "v době platnosti jízdenky lze přerušit jízdu libovolně často, platnost jízdenky se přerušením jízdy neprodlužuje".
Loajalita k firmě neznamená tupé podporování hloupých a nesmyslných nápadů, které v konečném důsledku škodí firmě. Jen proto, že někteří zaměstnanci v referentských funkcích, kteří mají ovšem mnohem větší moc, než generální ředitel, se považují téměř za polobohy a ekonomícké spasitele firmy …
Například – v celé západní Evropě se nepoužívá v osobní dopravě tarifní bod "Grenze", nýbrž existuje "společný tarifní bod" představovaný jedinou ŽST.
Příklady : ÖBB –> SBB = Buchs SG a St. Margrethen. Provoz zajišťují ÖBB, takže do obou stanic platí vnitrotarif ÖBB. V St. Margrethen je dokonce na peroně vedle jízdenkového automatu SBB "shodný" ÖBB, který se liší jen způsobem uložení a taky tím, že umí CESKY (bez háčků a čárek). ÖBB jezdí také do Lindau DB nebo do Passau DB atd. atd.
A to je v současné době trať St. Margrethen - Lindau zajímavá tím, že ECčka (Zürich – München) tam vozí lokomotivy SBB, personálně je tam vlaková četa DB, které má pro úsek ÖBB rakouské přenosné osobní pokladny (mimo to vezou "POP" DB a SBB).
Jenže v mezistátní dopravě ČD –> ÖBB trvají referenti ČD na tarifním bodu GRENZE. Výsledkem je, že jízdenka České Velenice – Gmünd NÖ (2 km)stojí 3,70 EURA = 111 Kč, protože je to počítáno dle TCV. S kartou Z se dostanete na úžasných 105 Kč. Za tuto cenu nikdo vlakem nepojede.
Pokud by se jezdilo do Gmündu NÖ / Summerau / Retzu za vnitrotarif ČD, tak by ty vlaky byly plné a ČD by měly větší tržby.
Do Břeclavi by se jezdilo za rakouský tarif. Dle TCV stojí jízdenka Břeclav – Hohenau 5,10 EURO, podle rakouského vnitrotarifu by to bylo pouze 3,20 EURO.
ÖBB vytvoření společného tarifního bodu navrhovaly, protože odpadne přihlouplé odúčtování mezistátních tržeb, které samosebou není zadarmo, ale "odpovědní systémoví specialisté ČD trvají na GRENZE".
Společný tarifní bod by rovněž vyřešil problematiku výběru jízdného od cestujícího ze zahraničí – přečtěte si jaký postih finanční hrozí cestujícímu, který pojede bez jízdenky z ciziny a porovnejte to s tím, že cestující, který nastoupí v Buchs SG do vlaku ÖBB bez jízdenky bude odbaven průvodčím ÖBB bez jakékoli finanční sankce …
Nebo považujete za rozumné, aby se relační sleva Praha – Brno přiznávala jen tehdy, když si zakoupíte místenku ? A co takové "přihlouplé" několikakilometrové okliky, či "přerušení" jízdy, resp. sáhodlouhé vysvětlování v předpisu, co se nepovažuje za přerušení jízdy. Místo toho, aby se napsalo "v době platnosti jízdenky lze přerušit jízdu libovolně často, platnost jízdenky se přerušením jízdy neprodlužuje".
05.11.2005 (19:50)
Konečně se zase bude moc jezdit normálně vlakem a né stát ve "výletním"Pendolinu.Díky bohu,že je už pryč z normálního rychlíku.Ten příplatek je směšnost za jízdu jako sardinka.
05.11.2005 (19:05)
Miroslav Zikmund: Trochu nechápu Vaší schizofrenii. Na jednu stranu tady stále obhajujete ČD, např. když je řeč o soukromých dopravcích (asi z důvodů zaměstnance ČD?), ale na druhou je často kritizujete. Rád bych tedy věděl, jaký je Váš skutečný postoj k ČD.
05.11.2005 (18:40)
Josef Petrák a další: Rozhodně si nemyslím, že nejlepší možnou aplikací pendolina je R 772/777! Evidentně jste nepochopili mojí narážku na příšerný stav vozů ČD. Proto jsem také napsal, že se zase bude jezdit dalších 20 let jen vozy B, protože nic lepšího pro obyčejné rychlíky k dispozici není a zřejmě ani dalších minimálně 10 let nebude (ale podle mě spíš 20...)
05.11.2005 (8:40)
680.003 nemá ledničku, takže ji musí dostat a musí dostat "techničák" pro pravidelný provoz...
05.11.2005 (7:54)
Vůbec tomu nerozumím. Proc se 6.11. stáhnou z Pha-Dc a az 11.12. se objeví na Pha-Ova? Co se musí odehrát za věci, že to trvá více než měsíc?
05.11.2005 (3:46)
Aha, takze
A) vsichni vidensti delnici jsou z okoli Hohenau a tudiz EC Wien-Breclav jsou delnicke vlaky
B) delnici z Vidne jezdi do vsech smeru; tudiz jsou v Rakousku delnicke vsechny vlaky, co jedou rano/odpoledne
A ted nevim... Napred napisete, ze Rakousko o to nemuze mit zajem, protoze jde o delnicke spoje a postupne davate tri argumenty
-pendolino je nizkokapacitni (coz evidentne neni, 360>350, 360>320)
-pendolino nelze rozsirit (To jako kdy? Pokud je to tedy delnicky spoj, tak "delniku" je kazdy den stejne, ne? Nebo se Smetana/Negrelli rozsiruje, aby se do Hohenau mohli dostat vsichni ti delnici?)
-do pendolina si nelze vzit zavazadlo (Zavazadlo? Vzdyt pisete, ze je to v Rakousku vyuzivane delniky bez objemnejsich zavazadel, tak na co prostor na zavazadla?)
A) vsichni vidensti delnici jsou z okoli Hohenau a tudiz EC Wien-Breclav jsou delnicke vlaky
B) delnici z Vidne jezdi do vsech smeru; tudiz jsou v Rakousku delnicke vsechny vlaky, co jedou rano/odpoledne
A ted nevim... Napred napisete, ze Rakousko o to nemuze mit zajem, protoze jde o delnicke spoje a postupne davate tri argumenty
-pendolino je nizkokapacitni (coz evidentne neni, 360>350, 360>320)
-pendolino nelze rozsirit (To jako kdy? Pokud je to tedy delnicky spoj, tak "delniku" je kazdy den stejne, ne? Nebo se Smetana/Negrelli rozsiruje, aby se do Hohenau mohli dostat vsichni ti delnici?)
-do pendolina si nelze vzit zavazadlo (Zavazadlo? Vzdyt pisete, ze je to v Rakousku vyuzivane delniky bez objemnejsich zavazadel, tak na co prostor na zavazadla?)
04.11.2005 (23:38)
Na "Ferdinandce" jezdí do Vídně "jen" osobní vlaky + ECčka + ychlík CHOPIN. V opačném směru jedou pondělí – pátek tři Eilzug + jeden páteční. Z odpoledních ECcéček vystupuje v Hohenau v pracovních dnech početný dav cestujících bez objemnějších zavazadel = dělnická frekvence.
Nízkokapacitnost spočívá v tom, že kapacita EJ 680 je jen 330 míst k sezení, zatímco srovnatelné sedmivozové soupravy "Pendolina" DB i SBB mají kapacitu přes 400 míst. Švýcarské jezdí prakticky dvojmo.
V EJ 680 je proti klasické soupravě (54 - 60 míst) přebytek jedničky (EJ 680 dva vozy = 105 míst), přičemž tam chybí dvojka – jen 226 míst, což je méně než 3 Bpee. Smetama má 3x Bpee + 2 x Bee = ± 350 míst (± 130 míst navíc), Negrelli má 4x Bmee ±´250 míst, tj. o 25 míst víc. Dvořák jede spojen se Slovenskou strelou a pro frekvenci Břeclav – Wien to stačí.
Ke klasické soupravě lze přidat při zvýšené frekvenci posilové vozy, což u Pendolina jaksi nejde. V Rakousku i Německu mají poněkud jiné kriterium obsazeného vlaku. Jsou–li v šestimístném kupé 4 místa obsazená, tak se bere jako obsazené … Zatímco ČD jsou schopny tvrdit, že vlak v němž se pravidelně stojící cestující štosují na chodbičkách nejezdí přeplněn, ale jezdí dokonce nevyužit, protože "rozborem rezervačního systému bylo zjištěno, že místenky byly prodány z 1/4 kapacity vlaku".
Zatímco do klasických vozů se dá naskládat 6 "normálních" zavazadel na zavazadlové police, tak si nedovedu představit, kam se v EJ 680 umístí těch 330 "normálních" zavazadel, jestliže výška police na zavazadlo činí "jen" 25 cm, takže jsem tam měl problém nacpat zkušební karton od banánů; nad 1/3 míst zavazadlový prostor není žádný a pod sedadla se nedá nic taky umístit. Pokud by si tam každý ze 330 cestujících vzal zavazadlo o stanoveném rozměru 90 x 60 x 40 cm (viz SPPO), které neumístí ani pod sedadlo ani nad něj, tak je třeba prostor cca 71 krychlových metrů, který tam prostě není …
Nízkokapacitnost spočívá v tom, že kapacita EJ 680 je jen 330 míst k sezení, zatímco srovnatelné sedmivozové soupravy "Pendolina" DB i SBB mají kapacitu přes 400 míst. Švýcarské jezdí prakticky dvojmo.
V EJ 680 je proti klasické soupravě (54 - 60 míst) přebytek jedničky (EJ 680 dva vozy = 105 míst), přičemž tam chybí dvojka – jen 226 míst, což je méně než 3 Bpee. Smetama má 3x Bpee + 2 x Bee = ± 350 míst (± 130 míst navíc), Negrelli má 4x Bmee ±´250 míst, tj. o 25 míst víc. Dvořák jede spojen se Slovenskou strelou a pro frekvenci Břeclav – Wien to stačí.
Ke klasické soupravě lze přidat při zvýšené frekvenci posilové vozy, což u Pendolina jaksi nejde. V Rakousku i Německu mají poněkud jiné kriterium obsazeného vlaku. Jsou–li v šestimístném kupé 4 místa obsazená, tak se bere jako obsazené … Zatímco ČD jsou schopny tvrdit, že vlak v němž se pravidelně stojící cestující štosují na chodbičkách nejezdí přeplněn, ale jezdí dokonce nevyužit, protože "rozborem rezervačního systému bylo zjištěno, že místenky byly prodány z 1/4 kapacity vlaku".
Zatímco do klasických vozů se dá naskládat 6 "normálních" zavazadel na zavazadlové police, tak si nedovedu představit, kam se v EJ 680 umístí těch 330 "normálních" zavazadel, jestliže výška police na zavazadlo činí "jen" 25 cm, takže jsem tam měl problém nacpat zkušební karton od banánů; nad 1/3 míst zavazadlový prostor není žádný a pod sedadla se nedá nic taky umístit. Pokud by si tam každý ze 330 cestujících vzal zavazadlo o stanoveném rozměru 90 x 60 x 40 cm (viz SPPO), které neumístí ani pod sedadlo ani nad něj, tak je třeba prostor cca 71 krychlových metrů, který tam prostě není …
04.11.2005 (22:29)
Ad "nizkokapacitni vlaky":
Souprava pendolina pojme nejakych 360 lidi, je tak?
Co jezdi z Prahy do Wien? Mendel a Vindobona jsou "velkokapacitni", to beru. Jsou ale sestaveny z "cizich" (nemeckych) vozu. Pak tady mame Smetanu (pro 350 lidi), Negrelliho (320 lidi) a Dvoraka (260 lidi). Takze porad nejak postradam, v cem tkvi ta nizkokapacitnost souprav pendolino...
(Pozn.: pocty jsem odvodil z razeni podle zelpage)
Souprava pendolina pojme nejakych 360 lidi, je tak?
Co jezdi z Prahy do Wien? Mendel a Vindobona jsou "velkokapacitni", to beru. Jsou ale sestaveny z "cizich" (nemeckych) vozu. Pak tady mame Smetanu (pro 350 lidi), Negrelliho (320 lidi) a Dvoraka (260 lidi). Takze porad nejak postradam, v cem tkvi ta nizkokapacitnost souprav pendolino...
(Pozn.: pocty jsem odvodil z razeni podle zelpage)
04.11.2005 (22:14)
Jelikoz priplatek neni v Rakousku krome par ICE a EN nikde (myslim), tak by se oznaceni "delnicky vlak" dalo pouzit defacto pro vsechny vlaky...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










