..: Čína plánuje objednat 60 rychlovlaků ICE :..
Düsseldorf - Čína chce podle článku deníku Handelsblatt objednat u Siemensu 60 jednotek ICE. Čínský prezident Hu Jintao chce jednání o nákupu ukončit během své návštěvy Německa příští týden. Jednalo by se o ICE3 a všechny vlaky by byly montovány v Číně. Z Německa by byly dodány jednotlivé díly a software. Celková cena zakázky se pohybuje kolem 1,3 miliardy €.

CSPSV | 7.11.2005 (11:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.11.2005 (8:27)  
Ještě jedna věc tady nezazněla: Dle informací od pana profesora Zeleného Číňani CHTĚJÍ být lepší a jejich touha být nejlepší už není jen v kopírování. Pan profesor přednáší nejen v Americe, ale také v Číně. Tam pokud nestihne odpřednášet předepsanou látku, tak ho studenti donutí jít v neděli do posluchárny!!! To se mu v Americe, natož v Evropě nemůže stát. On sám říká, že Evropa a Amerika jsou už na odpis - tedy při zachování současného hospodářského systému a za pár desítek let to budou rozvojové země plné nezaměstnaných (a důchodců), které ale už nebudou mít na to dovézt něco z Číny. Tam samozřejmě poroste životní úroveň a ceny...

Jde o to, že Evropa a Amerika degeneruje a už to nezachrání pár chytrých hlav, protože to co se tady vymyslí, "manažeři ala Klaus" to obratem ruky za pár babek střelí Číňanům.
Pokud na to někdo poukáže, je považován za blázna, protože jsme se už většinově přizpůsobili Cikánům - tedy vidíme jen na špičku svého nosu (případně konec volebního období) a nepřemýšlíme co bude dál. Vytrhat, spálit a ono to nějak dopadne... Ani rozhodovat o sobě nesmíme - není dovoleno dělat referendum, protože Ti nejblbější z nás myslí za nás.

A co Žluté moře nedohledné - pro ně jsme už dneska skanzen, kam se jezdí ti movitější podívat jako my jezdíme do Egypta na pyramidy. Nějaké patenty - to je blbost. Ve světě platí zákon džungle - tedy silnějšího. Kolik je Číňanů a kolik Evropanů?
To je ten zásadní problém. To jestli nám budou vládnout modří, rudí, nebo růžoví, to je úplně nepodstatné. Z globálního pohledu je to jako sledovat na Primě od 19:50 myšky v kleci - tedy ve Vile, které postupně degenerují a nemají možnost vlastní volby.
Původní myšlenka Evropské unie byla o tom jak přežít o chvíli déle, ale když se rozbujela byrokracie a celé to pak napadají pitomci, kteří slovíčkaří, stejně nás to už nezachrání.

Je tedy dobře, že nás Čína převálcuje, protože díky rychlosti jak to přijde se možná vzpamatujeme a budeme se snažit přizpůsobit. Když by to šlo moc pomalu, tak je definitivní konec.
registrovaný uživatel 6.smysl
07.11.2005 (23:00)  
Jestli ono to není také o tom, že svět se mění a zmenšuje a rozdíly v životní úrovni, jež od regionálních rozdílů odvisí už prostě nejsou udržitelné na tak markantní úrovni...
registrovaný uživatel honzaW
07.11.2005 (22:13)  
jen pridam clanek do pranice sice se tyka aut a ne zeleznice a jeste je to spis o zpusobu testovani ale po precteni jiste pochopite ...nejen levna pracovni sila,ale i to ze setrej kde se da - viz bezpecnost v "Landwindu"
registrovaný uživatel TCM
07.11.2005 (21:09)  
Přátelé, laskavě si uvědomte, na čem je postaven ten opěvovaný hospodářský zázrak Číny. Čína je sice stále ex offo komunistická země, ale jinak v pracovněprávních vztazích tam vládne ten nejtvrdší kapitalismus, jaký jsme mohli vidět v 19. století např. v Anglii. Obrovsky nízké výrobní náklady vycházejí z téměř nevyčerpatelného zdroje levné pracovní síly, která se hrne z chudých zemědělských regionů na východní pobřeží. Taková síla pracuje za ten nejnuznější plat, bydlí kolikrát v otřesných podmínkách, dělá i 10 a více hodin denně a o nějakých dovolených a pod. může jenom snít. Pak se to Číně levně vyrábí. Ale uvědomte si, že na takovouhle situaci doplácíme mi, ale hlavně vyspělé demokratické státy s léty budovanými a tříbenými zákony na ochranou zaměstnanců. Stále častěji jsou slyšet názory , abychom pevnou pracovní dobu, odbory a další věci, které jsme si postupně vytvářely právě pro zajištění solidních pracovních podmínek, zrušili a tím tak zvýšili konkurenceschopnost proti takovým zemím, jako Čína, Indie atd. Ale je tohle opravdu nejlepší cesta? Má smysl se vracet opět víceméně na začátek? Myslím si, že ne. Ale asi nám bohužel nic jiného nezbude.
Ano, ono je to hrozně lákavé koupit si rychlovlak ( a cokoliv jiného) z Číny za nižší cenu, ale touhle koupí zároveň víceméně přivedeme k problémům evropské podniky, které je vyrábí. Jenže Evropa bohužel nemůže žít jen ze služeb, bankovnictví a jiných nevýrobních sektorů. Průmysl hraje stále velmi výrazný podíl na celkovém HDP evropských zemí. Ale pakliže dovolíme transfer technologií do zemí z minimálními výrobními náklady, které aniž by se na jejich vývoji nějak přičinily, na jejich (ukradeném) základě postaví vlastní konkurenční výrobek mnohem levnější, kterým nakonec zlikvidují původní zdroj technologií, pak to nemůže vést nikam jinam, než ke stagnaci Evropského hospodářství a naopak dynamickému růstu oněch nízkonákladových zemí. Dalo by se říci, že západ zcela dobrovolně předává své bohatství Číně, ale sám z toho nic moc nemá (efekty jsou pouze krátkodobé - výrobce převedením výroby do Číny sice ušetří zprvu náklady (víceméně je tím donucen konkurencí z Číny), ale později ho chorobní čínští kopírovači začnou válcovat svými výrobky, využívajícími tutéž technologii - tato situace je velmi častá). Tady je problém také v tom, že tím, že si Číňané bez nejmenších skrupulí všechno okopírují, nevynaloží na výzkum ani cent a jejich výrobek pak má ještě větší šanci, než od firem, které mnohdy dávají na výzkum obrovské sumy.
Ono nejde o doslovné zkopírování výrobku,ale o kopírování technologií. Jak jistě víte, už začíná hrozit, že západ zaplaví laciná auta od Čínských výrobců. Ne náhodou se jedná o ty, kteří už dříve úzce spolupracovali na výrobě nějakého západního modelu. Právě zmiňovaný Volkswagen spolupracuje již řadu let s firmou FEW a ta náhle oznámila výrobu vlastního vozu, kterým chce prorazit na západní trhy. Kde asi vzala t technologie? Rozhodně si je sama nevyvinula. Vlastní vývoj mnohých firem začíná až na základě sebraného know-how.
Debaty o kopírování bohužel rozhodně mimo mísu nejsou. Byl bych sice velmi rád, kdyby tomu tak bylo, leč do té doby, než samo čínské vedení něco neudělá s porušováním duševního vlastnictví a autorských práv (zatím se jedná jen o ojedinělé případy, samo totiž na tom pochopitelně moc zájem nemá), boudou stále velmi namístě.
07.11.2005 (15:57)  
Ty počítačové fabriky jsou dnes i v celé kontinentální Číně (tedy tam kde jsou perspektivní ekononické zóny) a proti ní je Taiwan prcek, i když v přepočtu na obyvatele třebas vede.
registrovaný uživatel comar 
07.11.2005 (15:14)  
cestujici: no me by to nevadilo.
Borovicka: jj, jen ty pocitace se vyrabi spis v Taiwanu
registrovaný uživatel weaver
07.11.2005 (15:13)  
"Tohle je akorát další případ přelivu technologií a know-how do Číny. Proč asi chtějí Číňani montovat ICE jen u sebe? Hlavně z důvodu, aby získaly všechny znalosti z oblasti konstrukce rychlovlaků...."

Ale hlavne velmi energicke ziskavanie pracovnych prilezitosti a tym aj prijmu domacemu obyvatelstvu (co uz pomaly v Europe vsetcia politici zabudaju, len recnia blbosti od rana doi vecera). Neviem z coho budeme my tu v Europe (ako aj v USA) pomaly zit, ked vsetko sa bude robit v Cine...

07.11.2005 (14:01)  
Všechny ty komentáře o kopírování se mi zdají v tomto případě silně mimo mísu. V Shangaji jezdí v podzemce i nadzemce (stejný typ) vozidla vyrobená v Číně, ale od Simense. Mají tam Maglev od Siemense (ten tedy v Číně až tak moc nevyrobili). Po ulicích jezdí auta volkswageny (Samantha) vyrobený v Číně, audi (A6) vyrobená v Číně. Octavie a Fábie snad v Číně zatím (ale zatím) nedělaj. A pozor v těchto případech se žádné přelepky, žádná porušení licencí nekonají. Kšeft je to pro obě strany asi dobrý a je zajímavý, že se tak angažuje především Německo. Čína vyrábí kromě laciného nekvalitního zboží i kvalitu. Co třeba PC. Kolik procent světové výroby je dnes z kontinentální Číny. Jsou to snad všechno noname stroje či dokonce počítače s falešnou přelepenou značkou?
registrovaný uživatel cestujici
07.11.2005 (13:32)  
A vy byste snad meli neco proti tomu, kdyby CD za par let koupily ICE made in china? Za polovicni cenu to jiste nebude, navic to bude mit i logo a zaruky - treba Siemensu, nebo jine firmy. Laskave se podivejte na vsechno znackove co vas obklopuje - v roce 2000 byla 1/3 vseho spotrebniho zbozi na svete vyrobena v cine. Letos je to urcite vice. Inu, kdo umi, ten umi a ma pak i penize. Kam se na ne hrabeme s nasimi 7 prndoliny, ze?
registrovaný uživatel TCM
07.11.2005 (13:29)  
M: Jen v Číně ne, ale Čína je v kopírávání a nerespektování duševního vlastnictví a průmyslových patentů jednoznačně světovým premiantem s výrazným náskokem před ostatními.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko