Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bratislava - Z Bratislavy do Prahy se dostanou cestující 2x týdně rychlovlaky pendolino, které od 26.3.2006 nahradí v úseku Bratislava - Praha vlak EC 136/137 Slovenská strela. Díky pendolinu se cesta mezi oběma hlavními městy zkrátí na necelé 4 hodiny.Od nového grafikonu bude možné poprvé mezi Košicemi a Prahou cestovat vlakem kategorie EuroCity. Jedná se o EC 120/121 Košičan. ŽSSK také obnoví přímý R 230/231 Rastislav, který spojí Štúrovo, Bratislavu a Brno. Autovlaky spojující Košice (Cassovia) a Poprad (Laborec) s Prahou budou mít vůz na přepravu automobilů řazen denně. Vlaky EC 134/135 Vyšehrad budou od nového jízdního řádu zrušeny a nahrazeny rychlíkem Rastislav. Mezi Brnem a Žilinou bude zrušen rychlík Kysuca. Nově spojí Prahu s Žilinou IC 146/147 Hradčany.
Velké rozšíření spojů se týká Rakouska, kdy přes Marchegg bude denně jezdit 19 párů vlaků EuroRegio (nárůst o 9 spojů). Na této trase bude jezdit i nový typ vlaku Sprinter, který spojí Vídeň s Bratislavou za méně než 1 hodinu. Přes Kittsee bude jezdit denně také 19 párů vlaků (nárůst o 8 spojů).
Mezi Slovenskem a Maďarskem je nově zavedeno 7 párů osobních vlaků, z toho 5 párů spojí Nové Zámky s Budapeští.
Od poloviny června do poloviny září zajistí ZSSK přímé sezonní spojení Bratislavy s Varnou, Burgasem a Soluní.Zdroj: Tisková zpráva ŽSSK
CSPSV | 3.12.2005 (17:48)
Související zprávy

04.12.2005 (15:59)
Ani vynikající scénárista Jaroslav Dietl by něco takového nedokázal vymyslet.
04.12.2005 (12:50)
To JOHNZ nic se nedeje :-) Netusil jsem, ze ten ARpeer je jen jeden, ale ty graffity na nem jsou uz opravdu dlouho :-) Na druhou stranu potesi, ze ZSSK bere Strelu tak vazne.
Pokud jde o Kosican, urcite by se to dalo udelat lepe, ale na druhou stranu ma to zastavovani ve vetsine pripadu smysl. U nas take stavi napriklad v Tesine, Hranicich, Ceske Trebove nebo v Koline.
Pokud jde o Kosican, urcite by se to dalo udelat lepe, ale na druhou stranu ma to zastavovani ve vetsine pripadu smysl. U nas take stavi napriklad v Tesine, Hranicich, Ceske Trebove nebo v Koline.
04.12.2005 (12:02)
04.12.2005 (9:19)
Nevíte, kde by se dala stáhnout ta fotka u článku, ale ve větším formátu?
04.12.2005 (3:39)
AndrewMovi sa omluvam, nechtiac som do svojej spravy napisal jeho nick (nedostatok spanku + vela roboty)
Aky zmysel by malo nasadenie pendolina na strelu 2x tyzdenne ... akurat co by to eliminovalo tu jedinu prednost pendolina ktorou je to naklapanie, pretoze by muselo jazdit podla CP urceneho pre klasiku 350ZSSK so supravov RIC160ZSSK a RIC200oeBB ...
A Kosican ma u nas zastavovat: Cadca, Zilina, Liptovsky Mikulas, Poprad-Tatry, Spisska Nova Ves (?!?), Kysak, Kosice (teda zruba tak ako IC /az na tu Spissku Novu Ves/)
Aky zmysel by malo nasadenie pendolina na strelu 2x tyzdenne ... akurat co by to eliminovalo tu jedinu prednost pendolina ktorou je to naklapanie, pretoze by muselo jazdit podla CP urceneho pre klasiku 350ZSSK so supravov RIC160ZSSK a RIC200oeBB ...
A Kosican ma u nas zastavovat: Cadca, Zilina, Liptovsky Mikulas, Poprad-Tatry, Spisska Nova Ves (?!?), Kysak, Kosice (teda zruba tak ako IC /az na tu Spissku Novu Ves/)
04.12.2005 (1:53)
Pro srovnani JR CD:
CELY TYDEN: Vysehrad (pendolino) do Bratislavy, Strela do Bratislavy.
Zda se, ze magori jsou nejen na zapad od reky Moravy... Ale mozna mne nekdo vysvetli duvody teto vtipne zmeny:)
CELY TYDEN: Vysehrad (pendolino) do Bratislavy, Strela do Bratislavy.
Zda se, ze magori jsou nejen na zapad od reky Moravy... Ale mozna mne nekdo vysvetli duvody teto vtipne zmeny:)
04.12.2005 (1:51)
Cist umim, ale pomalu...
"po-ut": Vysehrad (pendolino) do Bratislavy , zadna Strela, samostatne Dvorak (s dosud neznamym jidelnakem a lokomotivou - pokud ta nejak odnekud neprijede)
"st-ne": Vysehrad (pendolino) do Breclavi (pravdepodobne), Strela do Bratislavy spojena s Dvorakem (tj. jak ted).
Jo?
"po-ut": Vysehrad (pendolino) do Bratislavy , zadna Strela, samostatne Dvorak (s dosud neznamym jidelnakem a lokomotivou - pokud ta nejak odnekud neprijede)
"st-ne": Vysehrad (pendolino) do Breclavi (pravdepodobne), Strela do Bratislavy spojena s Dvorakem (tj. jak ted).
Jo?
04.12.2005 (1:20)
takze takhle, od 1.zmeny bude strela jezdit jen 5xtydne a 2x pojede pendolino, jako vysehrad ve svoji casove poloze (cca -60min) oproti strele
04.12.2005 (1:15)
ja mam informacie take, ze Pendolino do BA chodit bude 2x tyzdenne, potom som pocul, ze Pendolino bude chodit az od prvej zmeny...
EC SK STRELA
udajne maju chodit stale vozy ZSSK
EC KOSICAN
je aj u ZSSK ako EC, akurat ze stoji v kazdej diere. cize predpokladam, ze nesplna vyhlasku UIC o EC vlakoch
EC SK STRELA
udajne maju chodit stale vozy ZSSK
EC KOSICAN
je aj u ZSSK ako EC, akurat ze stoji v kazdej diere. cize predpokladam, ze nesplna vyhlasku UIC o EC vlakoch
04.12.2005 (1:10)
No v Bratislave majú ten ARpeer až jeden, takže majú na výber ... ale bol som tam viackrát svedkom ako z asi 4 súprav vyskladali z najčistejších vozňov Slovenskú strelu a následne do týchto súprav povkladali vozne čo boli na Strele.
Ja, ty, on: mám v ruke GVD ŽSR 2005/2006 už aj so zapracovanými zmenami a Strela tu figuruje ako idúca denne, s radou 350 a brzdiacimi percentami zodpovedajúcimi súprave vozňov RIC160 ZSSK. GVD nepočíta so zavedením rady 680 na tento vlak.
AndrewM: V tejto poslednej verzii som si všimol, že už aj tu je napísaný ako EC. Takže bude vedený ako EC v celej dĺžke, čím sťahujem to, čo som vyriekol nižšie.
na trati 180ŽSR je to teda prvý výskyt vlaku EC v jej histórí ...
Ja, ty, on: mám v ruke GVD ŽSR 2005/2006 už aj so zapracovanými zmenami a Strela tu figuruje ako idúca denne, s radou 350 a brzdiacimi percentami zodpovedajúcimi súprave vozňov RIC160 ZSSK. GVD nepočíta so zavedením rady 680 na tento vlak.
AndrewM: V tejto poslednej verzii som si všimol, že už aj tu je napísaný ako EC. Takže bude vedený ako EC v celej dĺžke, čím sťahujem to, čo som vyriekol nižšie.
na trati 180ŽSR je to teda prvý výskyt vlaku EC v jej histórí ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










