Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Paris / AFP - Francouzské státní dráhy plánují, podle deníku Le Figaro, výstavbu nového podzemního nádraží v srdci Paříže. Nádraží pro vysokorychlostní vlaky TGV by se mělo nacházet pod náměstím Republiky a mělo by tak uvolnit ostatní nádraží (Gare du Nord, Gare de Lyon, Gare de Montparnasse). Projekt by měl být v nejbližší době představen správě pařížského regionu (Ile-de-France).
Foto: databáze ŽelPage, zdroj: Bahnnews
CSPSV | 5.12.2005 (14:00)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
05.12.2005 (20:32)
Stara pani: spojujete nesouvisle. V Parizi se stavi proto, aby se dalo rychleji projizet. Pariz je hoooodne velka, Brno proti ni vypada jako mala vesnice. Pokud se potrebujete dostat z jednoho koutu Francie na opacny konec Francie a jedete pres Pariz (coz je pri centralistickem planovani francouzskych VRT nutne), tak vede nejkratsi cesta logicky stredem Parize (tunelem). Kdyby meli delat objizdku Parize, tak to bude silena vzdalenost. Pariz ma v prumeru desitky kilometru! Proto se musi provrtat tunel stredem mesta. Pro lidi, co jedou do Parize jsou soucasne nadrazi dost v centru. Ono totiz v Parizi neni takove "centrum", jake je treba v Brne. Pokud v Brne posunete nadrazi o 1km, tak jste pomalu nekde v polich psenice. Pokud jedete v Parizi ze stredu mesta 5km smerem ven, tak jste porad v centru. Proto tvrdim, ze srovnani nadrazi v Parizi a v Brne je uplne mimo misu.
05.12.2005 (17:38)
ad Stará paní : před krátkou dobou se psalo, že na "předměstí" Paříže jsou nepokoje atd. atd. to "předměstí" Paříže jsou samostatná města jako u nás například Říčany, Český Brod, Neratovice, Kralupy nad Vltavou … Paříž nemá nějaké zanedbané kouty, kterých by se dalo využít ke stavbě nádraží. Tak jim zkrátka nezbývá nic jiného než to "nacpat" do podzemních prostor.
Soudruzi ODSunovači v Brně tomu říkají "Jižní centrum" pokud se nepletu.
Jistý nejmenovaný kacíř z řad zaměstnanců ČD (rozumící železniční dopravě lépe, než celá ODSunovačská strana dohromady, včetně bývalých a stínových ministrů dopravy) navrhoval taky ODSUN brněnského hlavního nádraží do podzemí, tzv. diametr, jenže v podzemí se nedá šmelit s pozemky, protože ty jsou už zastavěné …
Soudruzi ODSunovači v Brně tomu říkají "Jižní centrum" pokud se nepletu.
Jistý nejmenovaný kacíř z řad zaměstnanců ČD (rozumící železniční dopravě lépe, než celá ODSunovačská strana dohromady, včetně bývalých a stínových ministrů dopravy) navrhoval taky ODSUN brněnského hlavního nádraží do podzemí, tzv. diametr, jenže v podzemí se nedá šmelit s pozemky, protože ty jsou už zastavěné …
05.12.2005 (16:43)
Comar:
Nemyslím si, že bych spojoval věci, které spolu nesouvisejí. Proč oni tedy to nové nádraží staví v samém centru, a ne na periferii, kde by na to určitě bylo víc místa a stálo by to méně?
Bingo! Ano, protože nádraží v centru je přirozené, praktické, úsporné a tisíckrát vyzkoušené, zatímco nádraží na periferii udělá z železnice jen hru na vláčky.
Nemyslím si, že bych spojoval věci, které spolu nesouvisejí. Proč oni tedy to nové nádraží staví v samém centru, a ne na periferii, kde by na to určitě bylo víc místa a stálo by to méně?
Bingo! Ano, protože nádraží v centru je přirozené, praktické, úsporné a tisíckrát vyzkoušené, zatímco nádraží na periferii udělá z železnice jen hru na vláčky.
05.12.2005 (15:44)
samozrejme to melo byt Notre Dame :-/
05.12.2005 (15:43)
Stara pani: Michate dohromady dve naprosto odlisne veci!!! Prvni se trochu informujte, nez tady zacnete placat nesmysly! Ono by mozna stacilo si vzit do ruky mapu...
V Parizi je problem, ze maji vic hlavnich nadrazi - pro vlaky smerem na sever je to Gare d'Nord, na vychod Gare d'Est, na jihovychod Gare d'Lyon a na jihozapad Gare d'Montrenapase. Problem nastane, kdyz chce nekdo jet treba z Bordeaux do Lille, ze Strasburgu do Rennes apod. - musi vystoupit na nadrazi, jet metrem pres cele mesto na jine nadrazi a pak jet dal. Pri prujezdu mesta ze severu na jih (takze napr. Lille-Lyon) se da pouzit vysokorychlosti objizdka Parize (tzv. LGV Interconnexion), ale porad je spousta relaci, kdy se cestujici musi s kuframa trmacet parizskym metrem, i kdyz Parizi jen projizdi. Proto ted chcou stavet tunel pod Parizi a v jeho stredu bude nove nadrazi. Rozhodne nejde o to, ze by chteli mit nadrazi primo pod Rotter Dame.
V Parizi je problem, ze maji vic hlavnich nadrazi - pro vlaky smerem na sever je to Gare d'Nord, na vychod Gare d'Est, na jihovychod Gare d'Lyon a na jihozapad Gare d'Montrenapase. Problem nastane, kdyz chce nekdo jet treba z Bordeaux do Lille, ze Strasburgu do Rennes apod. - musi vystoupit na nadrazi, jet metrem pres cele mesto na jine nadrazi a pak jet dal. Pri prujezdu mesta ze severu na jih (takze napr. Lille-Lyon) se da pouzit vysokorychlosti objizdka Parize (tzv. LGV Interconnexion), ale porad je spousta relaci, kdy se cestujici musi s kuframa trmacet parizskym metrem, i kdyz Parizi jen projizdi. Proto ted chcou stavet tunel pod Parizi a v jeho stredu bude nove nadrazi. Rozhodne nejde o to, ze by chteli mit nadrazi primo pod Rotter Dame.
05.12.2005 (15:32)
Stara pani - jak pravil lidr ODS v JMK (jmeno nevim), tak ODS usiluje o nadrazi v centru! Zo opravdu cituji - finta byla v tom, ze centrum dle jejich vizi bude koncit asi nekde v Herspicich (proste po hranici jejich pozemku:-)
05.12.2005 (14:54)
Copa Brňácí, ale i naši nejchytřejší v Praze by si mohli uvědomit, že vlak je trochu něco jiného než metro...
05.12.2005 (14:46)
Jo to by bylo moc dobré, jenže to dřív než v roce 2020 nebude. Cestovat z Estu na Montparnasse s azízama v metru je fakt vopruz, zvláště když člověk jede z těžkým zavazadlem.
05.12.2005 (14:31)
To je divné, že další evropská metropole usiluje o nádraží v centru, když od brněnských radních i ministra dopravy dobře víme, že nejvýhodnější je mít nádraží na periferii (Brno). Co kdyby jim to tam přijela zmíněná brněnská skvadra vysvětlit?
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











