Praha - Projekt nákladového nádraží Žižkov vypracovali inženýři M. Chlumecký a K. Caivas a architekt Vladimír Weiss ve 30. letech 20. století. Než bylo nádraží zřízeno, byla vybudována výhybna v Praze Malešicích na spojce Libeň horní nádraží - Vršovice v roce 1927. Stavba skladišť a ramp byla započata v roce 1931, o 3 roky později vznikla i správní budova. Provoz na nádraží byl zahájen před 70 lety, 1. 3. 1936.
V současné době je areál nákladového nádraží v podstatě prázdný a využíváno je jen několik kolejí. Tyto pozemky jsou proto vhodné pro další rozvoj. Pokusy o zastavení této třicetihektarové plochy probíhají již 10 let. Včera podepsali zástupci ČD, SŽDC a hl. m. Prahy smlouvu, podle které budou postupovat v dalším rozvoji této lokality. Začít stavět by se zde mělo za 3 až 5 let.
V územním plánu je plocha zanesena jako drážní pozemek a zpracovává se studie, která bude podkladem pro změnu územního plánu. Pokud bude nad změnou shoda, projedná ji zastupitelstvo za rok a půl. Dalším důležitým krokem je výběr strategického partnera, který bude probíhat formou výběrového řízení. Až na konci všech jednání budou ČD zvažovat prodej tohoto území vybrané firmě, se kterou založí společný podnik.
Podobné dohody uzavřely dráhy a město i na nevyužité drážní pozemky v Praze 5 a v Praze 9.
Zdroj: MF DNES z 5.1.2006, M. Polák - Praha a železnice, Foto: Archiv ŽelPage

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











