..: Byty nahradí nákladové nádraží Žižkov :..

bizPraha - Projekt nákladového nádraží Žižkov vypracovali inženýři M. Chlumecký a K. Caivas a architekt Vladimír Weiss ve 30. letech 20. století. Než bylo nádraží zřízeno, byla vybudována výhybna v Praze Malešicích na spojce Libeň horní nádraží - Vršovice v roce 1927. Stavba skladišť a ramp byla započata v roce 1931, o 3 roky později vznikla i správní budova. Provoz na nádraží byl zahájen před 70 lety, 1. 3. 1936.

V současné době je areál nákladového nádraží v podstatě prázdný a využíváno je jen několik kolejí. Tyto pozemky jsou proto vhodné pro další rozvoj. Pokusy o zastavení této třicetihektarové plochy probíhají již 10 let. Včera podepsali zástupci ČD, SŽDC a hl. m. Prahy smlouvu, podle které budou postupovat v dalším rozvoji této lokality. Začít stavět by se zde mělo za 3 až 5 let.

V územním plánu je plocha zanesena jako drážní pozemek a zpracovává se studie, která bude podkladem pro změnu územního plánu. Pokud bude nad změnou shoda, projedná ji zastupitelstvo za rok a půl. Dalším důležitým krokem je výběr strategického partnera, který bude probíhat formou výběrového řízení. Až na konci všech jednání budou ČD zvažovat prodej tohoto území vybrané firmě, se kterou založí společný podnik.

Podobné dohody uzavřely dráhy a město i na nevyužité drážní pozemky v Praze 5 a v Praze 9.

Zdroj: MF DNES z 5.1.2006, M. Polák - Praha a železnice, Foto: Archiv ŽelPage


CSPSV | 5.1.2006 (18:44)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Stealth  mail  
05.01.2006 (22:31)  
Právě... Když sedím v tramvaji pomalu se šinoucí Karmelitskou tak jediná mnou vnímaná barva je rudá. Složité výpočty je jedna věc a realita druhá. Bohužel žijeme v době kdy nemít a denně nepoužívat automobil je výrazem chudoby a vlastní neschopnosti. Zkrátka kdo na to nemá je sociál...
05.01.2006 (22:15)  
Doprava se začne řešit, až se všechno postaví a ono to nebuda fungovat podle původních představ. Kamarád z dopravky referoval, jaké tam u některých panuje nadšení z dostavy vnitřního i vnějšího okruhu. Jsou prý na to složité výpočty a hezké barevné grafy, jak to dopravě pomůže. Holt budou překvapení, že reálný svět se neřídí jednoduchými matematickými modely.
Registered user Stealth  mail  
05.01.2006 (21:59)  
Ono vůbec nějak zastupitelstvo železnici v Praze nechce... A jak vypadá Smíchov víme všichni. Místo Tatrovky nákupní centra a hotely, bývalá Kolbenova vila bude utopena mezi (zatím) hrubou stavbou obch. centra, banky nebo hotelu - nic jiného se teď ostatně v Praze nestaví a dálnicí... Je to smutné. Řešit nadbytek aut v metropoli nikoli omezením vjezdu a podobně (viz Londýn) nebo zkvalitněním MHD, ale stavbou dálnic a parkovišť lze snad jen u nás.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
05.01.2006 (21:17)  
Na svete se dejou same divne veci...
05.01.2006 (21:07)  
Přijde to divné jen mě,nebo i ostatním z jakého titulu určuje město Praha soukromím vlastník co se svými pozemky udělají?Viz pokus o zrušení "Masaryčky",zrušení "nedávno" předělaného "seřadiště" v žst Praha Smíchov společné nádraží(severní nástupiště) a další.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko