..: Rozpočet SFDI na rok 2006 schválen :..
kolejePraha - Dne 9.12.2005 schválila Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky (PSP ČR) rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2006. Výbor fondu může po projednání v dozorčí radě SFDI v odůvodněných případech upravit objem výdajů až do výše 15% celkové výše schváleného rozpočtu. Úpravy přesahující 15% schvaluje Hospodářský výbor PSP ČR.

Rozpočet SFDI na rok 2006 počítá s celkovými příjmy a zároveň výdaji 55,5 mld. Kč. Mezi prioritní záměry rozvoje dopravní infrastruktury ČR patří dobudování sítě dálnic a rychlostních silnic, modernizace železničních koridorů a uzlů, zajištění kvalitních plavebních parametrů, zlepšení bezpečnosti dopravy a snížení jejích negativních vlivů na životní prostředí.

Mezi prioritní stavby železniční infrastruktury bylo zařazeno:
Racionalizace tratě Horní Cerekev - Tábor (110 mil. Kč)
Optimalizace traťového úseku Břeclav - státní hranice ČR/SR (571 mil. Kč)
Nové spojení Praha hl.n. - Mas.n. - Vysočany - Libeň - Holešovice (1,8 mld. Kč)
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem (750 mil. Kč)
Elektrizace tratě České Velenice - České Budějovice (750 mil. Kč)
Příprava III. železničního koridoru (91 mil. Kč)
Modernizace tratě Přerov - Olomouc (926 mil. Kč)
Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (225 mil. Kč)
Optimalizace tratě Strančice - Praha Hostivař (1,2 mld. Kč)

K dalším stavbám na železnici patří například výstavba železniční zastávky Cheb-Skalka, modernizace žst. Kroměříž, rekonstrukce kolejiště a zabezpečovacího zařízení v Kojetíně, elektrizace tratě Lysá nad Labem - Milovice, modernizace průjezdu žst. Brno hl.n., zřízení železniční zastávky Čelákovice-Jiřina, zvýšení rychlosti na trati Plzeň - Česká Kubice či rekonstrukce řady mostů, podjezdů a zabezpečovacích zařízení.

Úplný přehled všech staveb lze najít na stránkách Ministerstva dopravy České republiky.

Zdroj: Ministerstvo dopravy České republiky
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 5.1.2006 (19:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
06.01.2006 (11:28)  
Dráty na DB jsou už v úseku Zwickau - Plauen (bylo to postaveno nedávno).

Teď nemám u sebe mapu sítě DB, ale co si vzpomínám, ještě nejsou dráty v úseku Nürnberg - Bayreuth - Plauen.

S touto osou se počítá na zadrátování (vozba IC vlaků Nürnberg - Dresden). Tato trasa je z Nürnberg do Pegnitz (58km) společná s trasou Nürnberg - Marktredwitz - Cheb. Jenže z Pegnitz do Chebu to je ještě 79km.

Po vybudování D5/A6 nemá německá strana v tomto dopravním směru zájem cokoliv tvořit. Jediná šance na elektrickou trakci v celém úseku Praha - Nürnberg je VRT.
Registrierter Benutzer Racek 
06.01.2006 (10:32)  
Prohrabal jsem stránky MDČR i SFDI a letošní rozpočet jsem tam nikde nenašel. Nemohl by někdo upřesnit, kde se to dá najít?
Registrierter Benutzer Bram 
06.01.2006 (10:02)  
Pokud se bude elektrizovat trať Lysá - Milovice v současné podobě, jsou to vyhozené peníze, mělo se trochu přidat a trať upravit tak, aby při výstavbě nové trati do Vlkavy coby součásti modernizované trati do Liberce stačila přidat jedna kolej ( pochopitelně bez vybudování nadjezdu nad tratí do Nymburka v Lysé ).

Pochybovat o smyslu troleje mezi Mezilesím a Letohradem je nesmyslné, chybí zde pár kilometrů navíc mezi stejnými soustavami.
06.01.2006 (9:09)  
Máí někdo zprávy jestli DB vůbec uvažuje o elektrizaci Nurnberg - Bayroth - Cheb. Kdysi chtěli i do Zwickau z Bayrothu, ale skutek utek. Problém bude, že Bavorsko nás přehlíží PKP v Miedzylesye trolej má!
Registrierter Benutzer Oto 
06.01.2006 (8:38)  
Marcel Štancl: co takhle radši trať do záp. Německa než Polska? :)
06.01.2006 (7:44)  
Nevíte někdo zda elektrizace Letohrad - Lichkov je součástí návrhu. Divím se tomu, že z Českých budějovic budou 2 elektrifikované tratě do Rakouska České Budějovice - Horní Dvořiště a České Velenice přičemž do Polska z oblasti Čech nebude ani jedna. To co je na Moravě je daleko a nepoužitelné M.Š.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko