Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - České dráhy ztrácejí ve prospěch soukromých firem první regionální tratě, na které vypsalo ministerstvo dopravy výběrová řízení. Dráhy si přitom stěžují na to, že podmínky soutěže jim nedávají v souboji se soukromými dopravci naději. Výběrová řízení stavějí nabízenou cenu až na druhé místo. Podle ČD vyhraje ten, kdo nabídne nejmodernější vagony, jaké mohou nabídnout hlavně soukromé firmy. "Od počátku tak budeme mít v hodnocení ztrátu devíti bodů, bez praktické šance ji dohnat levnější nabídkou," cituje deník Hospodářské noviny z dokumentu ČD. Ministerstvo dopravy ČR vypsalo 2 výběrová řízení - na tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. O tratě se kromě Českých drah uchází Viamont a Connex Česká železniční.
Zdroj: ihned.cz
Jiří Hovorka
| 23.1.2006 (18:57)
| 23.1.2006 (18:57)Související zprávy

24.01.2006 (3:38)
Do zeleznice se neinvestovalo nejen 40 v minulem rezimu, ale i 10 let v postminulem rezimu. Resp. v tom minulem se investovalo vice nez v postminulem...
Pokud jde o tu inteligentni poznamku o soc state, tak takove propousteni by asi neproslo nikde a rozhodne by vsude zpusobilo znacne problemy. Socialni i vicecimene makroekonomicke
Pokud jde o tu inteligentni poznamku o soc state, tak takove propousteni by asi neproslo nikde a rozhodne by vsude zpusobilo znacne problemy. Socialni i vicecimene makroekonomicke
23.01.2006 (23:53)
novy majitel "ziska" spoustu bonusu: lidi zvykle pracovat na 70%, pana Duska a jine vesele figurky. Udelat z CD "prosperujici" podnik pujde jedine radikalnim rezem, zadne petiletky s propoustenim a tak. Hezky vsechno najednou, at se o kazdem "prdu" nejedna. Pozdeji jen propustit ty, na ktere se zapomelo. Verim ze na rozdil od CD by novy majitel propoustel "nekvalifikovanou" silu a ne ze vypravcimu vyhazi vsechen personal a vypravci aby pak chudak odbavoval, cistil vyhybky a perony a delal hromadu dalsich veci. Je zajimave ze posunovacu nejak neubyva (zname teda jen jednu stanici a odtamtud mizeli jen vypravci a signalisti, posun nee.)
Jenze v nasem soc state udelat hromadne propusteni = stavka a na stavku se chytne verejnost, cele se to propere v TV a nakonec nebude stejne kvalitni zeleznice, akorat se na tom nejaky politik napakuje (ziska hlasy od volicu)
Jenze v nasem soc state udelat hromadne propusteni = stavka a na stavku se chytne verejnost, cele se to propere v TV a nakonec nebude stejne kvalitni zeleznice, akorat se na tom nejaky politik napakuje (ziska hlasy od volicu)
23.01.2006 (22:54)
Taky si myslím, že pokud chtějí být ČD konkurenceschopné, musí se zprivatizovat. Jedině soukromý vlastník bude schopný udělat zásadní restrukturalizaci firmy. Ale nevím, na kolik to bude možné, protože nový socialistický zákoník práce asi neumožní, aby se nějak výrazně propouštělo. Bohužel :(
23.01.2006 (22:05)
Souhlasim, ze konkurence a zvlast vuci CD je dobra vec - nezbytna pro cestujici. Je treba propustit mraky lidi v cele s nejvyssim panem odborarem Duskem, ktery transformaci evidentne brzdi. Nadruhou stranu - transformace CD neni dokoncena. Za minuleho rezimu se do drahy 40 let neinvestovalo a neni se cemu divit, ze ted jsou CD zastarale a na konkurenci nejsou evidentne pripravene. Jenze CD jsou stale soucasti statu a rozsahla konkurence jim zpusobi nepredstavitelne financni ztraty a ty zakonite musime zaplatit ze svych dani. Reseni jsou dve - bud se CD prodaji jinemu kapitalu (napr. DB) nebo se bude jeste nekolik let cekat...
23.01.2006 (21:16)
No, jen houst a vetsi kapky:) Myslim, ze prave ten tlak donuti konecne casem CD se chovat vice normalne a pro zakazniky to bude jen vyhoda. Cim vcie trati soukromnikum, tim vetsi sok a tim vetsi diskuse a snad i nalezita reakce.
23.01.2006 (20:53)
Viamont sice skřípe zuby, ale nakonec převálcuje na regionálních tratích ČD témeř všude. Může mít nejen lepší vozidla, ikdyž to není tak lehké, ale má především nižší náklady. Je to v přístupu k celé věci. Mají velmi efektivní řízení nejen firmy, ale i dopravy samotné.
Jejich zaměstnanci dřou takovým způsobem, o jakém se nikomu jinému ani nezdá a zaměstnancům ČD už tuplem.
Jejich zaměstnanci dřou takovým způsobem, o jakém se nikomu jinému ani nezdá a zaměstnancům ČD už tuplem.
23.01.2006 (20:11)
Před několika týdny se nějaký zástupce ČD v televizi podivoval nad tím, jak je možné, že dal tuším Viamont při výběrovém řízení na trať Mariánky - Vary nižší cenu, než ČD. Teď zase ČD brečí, že má konkurence lepší vozidla. No to už je vrchol. Co jim bude vadit příště? Že "externí dopravci" jezdí na čas?
23.01.2006 (20:00)
Taky si radši sednu do něčeho lepšíé než do obyčejného B. Vlakem jezdím, protože nesnáším bus na dálkové trasy.
23.01.2006 (19:55)
Už aby to bylo, stačí, když jedu ze školy domů. Pro porovnání úrovně a rychlosti cestování: Bpee či Bee po koridoru 104 km za hodinu, B na trase Praha - Plzeň 114 km za 1h 40minut, pak ještě Bt a 810 - celkem 24 km za 45 minut). Už by bylo potřeba, aby ČD hleděly na potřeby cestujících. Divím se, že do toho všeho ještě nezačal kecat všudypřítomný "ochránce" drah p. Dušek.
23.01.2006 (19:50)
Nakonec to stejně zaplatíme všichni.Co ČD nevydělají(prodělají) zaplatí stát,čili nula od nuly pojde.
Bude zajímavé co se bude dít když ČD začnou nutit své zaměstnance(výpravčí,signalisty) "sabotovat" vlaky jiných dopravců (něteří to budou dělat dobrovolně a rádi)je toto vůbec někde nějak ošetřeno nebo konečne se politici klepnou do čela a celý "provoz" převedou pod SŽDC s.o.
Bude zajímavé co se bude dít když ČD začnou nutit své zaměstnance(výpravčí,signalisty) "sabotovat" vlaky jiných dopravců (něteří to budou dělat dobrovolně a rádi)je toto vůbec někde nějak ošetřeno nebo konečne se politici klepnou do čela a celý "provoz" převedou pod SŽDC s.o.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










