..: Hospodaření Českých drah v loňském roce :..
cdPraha - České dráhy, a. s. dosáhnou za rok 2005 ztráty ve výši 589 mil. Kč. Oproti předchozímu roku se jedná o zlepšení o 32 mil. korun. Dnes by měla materiál o hospodaření projednávat dozorčí rada společnosti. Podnikatelský plán počítal se ztrátou za loňský rok ve výši 690 mil. Kč.
V roce 2005 se zvýšily výnosy z osobní dopravy o 124 mil. Kč na 5,425 mld. korun. Plán však počítal, že budou výnosy z osobní dopravy ještě o 75 milionů vyšší. Celkové náklady společnosti byly 45,887 mld. Kč, což je meziročně o 716 mil. méně. Důvodem byly hlavně nižší mzdové náklady. Na mzdách rozdělily ČD 16,215 mld. Kč. Nižší byly také výnosy společnosti. Loni utržily ČD 45,297 mld. Kč, což je 1,1 mld. korun méně než počítal plán a o 684 mil. korun méně než v roce 2004. Důvodem je pokles tržeb ze ziskové nákladní dopravy, kde tržby činily 16,528 mld. korun. Oproti plánu jsou nižší o 1,271 mld. Kč.

Zdroj: ČT 24


CSPSV | 14.2.2006 (14:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
14.02.2006 (19:34)  
waszyn - priklad nejake firmy, ktery mnohem mensi ztratu resila masivnim propoustenim, vymenou vedeni, nastupem krizoveho rizeni a prehodnocenim benefitu?
registrovaný uživatel Kralupan  mail  
14.02.2006 (18:54)  
je dobře že se to snižuje, ale mohlo by i víc kdy by tu nákladní dopravu a přepravu zvyšovali, kdyby to bylo jako ještě v těch 90tých letech a dřív by lo by to dobré a my by jsme měli co fotit :)
registrovaný uživatel Jan Linger  mail  
14.02.2006 (17:52)  
Napadá mě při čtení tohoto článku, že nemůže být výnos z nákladní dopravy vyšší! Když mají zaměstnanci ČD a.s., jež mají na starosti nákladní dopravu a přepravu, na to, aby odháněli zákazníky, kteří by jinak vozili po dráze, házením klacků pod nohy, pak se není čemu divit, že se málo vozí a méně vydělává!

Jinak je jistě pozitivní fakt, že ztráta ČD a.s. se snižuje! To je fakt!
registrovaný uživatel CSPSV 
14.02.2006 (17:16)  
Tak to je super, pokud by ČD takto snižovali své ztráty, tak na "nule" budou za 18,5 roku :-)
registrovaný uživatel Racek 
14.02.2006 (17:00)  
No, v normální firmě by asi akcionáři neschválili Podnikatelský plán s plánovanou ztrátou skoro 0,7 GKč - leda v případě nějakého hodně masivního rozvojového projektu, a to není ten případ ;-)
Takhle se může magornament bít v prsa, že dosáhli skoro o 20% lepšího hospodářského výsledku, než mu valná hromada (= řídící výbor, čili zástupci ministerstev) naplánovala.
O dumpingu může být řeč jedině tam, kde už došlo na srovnávání nabídek ČD s konkurencí, což je minimum relací. Jinde těžko, protože kde není trhu, nemůže být ani dumpingu ....
Jinak kde se ztratily ty peníze loni, to netuším. Ročenku mají zatím na webu jen předloňskou a tam se člověk dočte zhruba tolik:
Provozování dráhy (včetně zajištování provozuschopnosti): - 825 MKč
Nákladní doprava: + 2296 MKč
Osobní doprava: -2903 MKč
Ostatní činnosti (sem patří kšeftování s pozemky, výzkum [VÚŽ], informatika, zdravotnictví): + 811 MKč
Takže pokud je struktura za r. 2005 podobná (asi jo), tak mínusové je kromě os. dopravy ještě provozování dráhy: ČD "oživují" dopravní cestu SŽDC pod cenou a na rozdíl od osobní dopravy nereptají - proč asi? Protože kdyby měla SŽDC víc platit, musela by přitlačit na dopravce. Ztráta v osobní dopravě se přestěhovala z regionální dopravy (kraje už jen tak něco nesežerou) do dálkové dopravy, protože ministerstvo jim náklady bez problémů spolkne a stejně bez problémů nezaplatí (my jsme stát a trhněte si nohou) - což dává prostor pro alibistický pokřik ČD "my nic, to oni si objednali a nezaplatili ..."
registrovaný uživatel waszyn 
14.02.2006 (16:19)  
Tak kdepak udělali soudruzi z ČSD chybu? :)
Kraje dorovnávají ztrátové regionální tratě, MD rychlíky a expresy, nákladní by si měla na sebe vydělat sama, nějak v tom nemůžu těch půl miliardy najít?
Co se bude dít?
V normální firmě by mnohem menší ztráta vedla k masivnímu prospouštění, výměně vedení, nástupu krizového řízení. Pravděpodobně by se přehodnotily i poskytované benefity.
Co udělají ČD?
Jestli správně rozumím tak se vlastně nic neděje.. Tak mne napadlo, nejezdí náhodou ČD základní dopravní obslužnost za dumping?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko