..: Srážka osobního a nákladního vlaku na trati 070 :..

nehodaKropáčova Vrutice - Doplněno 21.2. - dnes v 8.10 hodin se v Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku srazil motorový rychlík (R940) jedoucí z Prahy do Tanvaldu s nákladním vlakem Pn 64439. Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku a lehce několik cestujících. Vykolejil motorový vůz rychlíku a několik vozů nákladního vlaku. Do stanice směrem od Mladé Boleslavi vjížděl nákladní vlak. Rychlík jedoucí od Všetat měl ve stanici zastavit, ale projel odjezdové návěstidlo v poloze zakazující jízdu a v rychlosti několika desítek kilometrů (údajně 20 - 30 km/h) narazil do boku vjíždějícího nákladního vlaku.

Provoz na trati se podařilo obnovit ještě v pondělí večer, ale ve stanici je dovolena jízda jen po 1.staniční koleji. Do té doby jezdily místo vlaků autobusy. Příčiny nehody jsou zatím nejasné. Vše ale nasvědčuje tomu, že neprokáže-li komisionální prohlídka technickou závadu na lokomotivě, půjde o selhání lidského činitele. Předběžné výsledky by měly být známé koncem tohoto týdne.

Zdroj a fotografie : Drážní inspekce

Zpočátku se média rozcházela v počtu zraněných. Podle serveru Novinky.CZ bylo zraněno celkem pět osob. Těžce zraněného strojvedoucího rychlíku transportovala letecká záchranná služba do Prahy s úrazem hlavy, zhmožděním hrudníku a břicha. Těžce zraněná žena byla přebezena do nemocnice v Mladé Boleslavi s naraženým hrudníkem, hlavou a zhmožděnou končetinou. Další dvě osoby byly předány v nemocnici v Mělníce - mladá slečna s cizím tělesem v oku a muž s podezřením na zlomeninu žeber.

Vedení Českých drah se o zdravotní stav zraněných cestujících aktivně zajímá. "V případě hospitalizované cestující, pokud to umožní její zdravotní stav, mám eminentní zájem na osobní návštěvě v nemocničním zařízení s cílem vyjádřit především lítost nad celou událostí a způsobeným zraněním. Zraněnou cestující České dráhy samozřejmě odškodní. Skutečnost, že došlo ke střetnutí s následky na zdraví cestujících, i když v tuto chvíli neznáme přesné příčiny jeho vzniku, nás velmi mrzí a cestujícím se omlouváme za způsobené nepohodlí," uvedl Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Zdroj: Novinky.cz

Zpoždění vlaků se udržují na relativně únosné hodnotě do 30 minut. Postiženým vozidlem je motorový vůz 854.006 Emilka. Rychlík R940, tvořený náhradní soupravou, měl na odjezdu z Bakova nad Jizerou zpoždění 80 minut. Soudě dle Babitronu, rychlík byl pravděpodobně v Turnově ukončen. Výše odhadované škody je v tuto chvíli 15 mil. Kč s tím, že poškozena jsou jak vozidla tak železniční svršek.

Tisková zpráva Drážní inspekce
nehoda nehoda


michawel | 20.2.2006 (9:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lamer 
20.02.2006 (20:02)  
to David Švestka: a nemyslíš, že pokud vede zamrznutí hadic ke srážce, tak že vždycky platí že zamrzly mezi posledním bržděním a srážkou?? :-)
20.02.2006 (20:01)  
DŠ: Nojo, přehlédnout mohl, ale asi by jentak nepřehlédl min. 2 návěsti! Na předzvěsti i na vjezdu musela být výstraha.
registrovaný uživatel pawlik 
20.02.2006 (20:00)  
Hlavní rám to bohužel odnesl.
Asi před dvěma hodinami jsem se vrátil z K. Vrutice a jednotka má uříznutý hlavní rám od spřáhla až přibližně po první nápravu. Další asi dva metry je nosník hlavního rámu zohýbaný. Nicméně si myslím, že se opravy dočká, protože je po modernizaci. Kdyby to byla 853, tak by asi šla rovnou do šrotu.
20.02.2006 (19:41)  
Petr P.: osobně si myslím, že to opraví, je to perspektivní vozidlo. Strojovna je na druhé straně, což je štěstí v neštěstí, ani to nevypadá že by byly zhrouceny bočnice. Takže to bude nejspíš znamenat přivařit nový skelet za ten rozmačkaný + pokrytí, nové stanoviště, kabeláž atd.
20.02.2006 (19:24)  
Nevíte, jak skončí ta 854? Bude následovat její oprava nebo půjde do šrotu (na náhradní díly)?
20.02.2006 (19:19)  
jim: ok, ale myslím, že kdyby jeli 2 strojvedoucí, psalo by se o tom.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
20.02.2006 (19:13)  
Docela mě štvou na komerční TV, jak tu zprávu komentujou. Ve stylu: "České dráhy si zase připsali další skandál." A samozřejmě, že nahlásili nejvíc zraněných atd.
Co to je jako za skandál? Vždyť na silnicích se tohle stává denně mnohokrát a úplně ze stejného důvodu. Buď se něco pokazilo na vozidle nebo něco pokazil strojvedoucí! Podle mě na tom nic není. Prostě se to stalo. A můžeme být všichni rádi, že se to nestalo třeba na koridoru při 160 km/h!
registrovaný uživatel jim 
20.02.2006 (19:05)  
David Švestka: ja myslel na toho zacvikara
20.02.2006 (19:02)  
kvasican: Nesmysl. 1) před vyjetím vlaku se provádí úplná zkouška brzdy, 2) strojvedoucí brzdu použil již nesčetněkrát než došlo ke kolizi, a to bezproblémově, 3) Není pravděpodobné, že by hadice zamrzly mezi posledním brzděním a srážkou.
20.02.2006 (18:59)  
jim: Samozřejmě že žádný strojvedoucí to neudělá úmyslně. Ale Vám se nikdy nestalo, že jste si v autě nevšiml chodce, značky, nebo toho, že už je červená? Podobná drobná pochybení dělá každý a to dost často. Auto Vám ve městě zastaví na 15 metrech, když si něčeho všimnete až pozdě. Vlak ne. K tomu si připočítejte mnohdy "smrtící" směny strojvedoucího, stres a katastrofa je na světě. Ne nadarmo se říká, že strojvedoucí je jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě. Něco na tom je.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko