Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.

Tyto vozy zajišťovaly provoz na našich kolejích od roku 1968, kdy byl dodán první vůz M296.2001, až po poslední vůz M296.1035 z ledna 1971. Vozy byly nasazeny na poměrně náročné výkony v rychlíkové a osobní dopravě s vysokými kilometrickými proběhy, řada M296.1 pak i na mezinárodní spoje "Vindobona".
V roce 1993, konkrétně 19.3., byl jako první na rekonstrukci na řadu 854 přistaven vůz 853.030 (nyní 854.030 EDITA), po něm následoval vůz 852.016 (nyní 854.216 EVITA) a následovaly další stroje.
Posledním vozem přistaveným na rekonstrukci se stala jmenovaná Lenka - 853.021 se svým "polomáčeným" nátěrem, který ji zdobil do posledního okamžiku. Za tento nátěr a péči patří díky zaměstnancům depa Praha Vršovice, kteří jí zachránili před dřívější modernizací. Motorovému vozu se totiž zadřel motor a bylo rozhodnuto, že bude odeslán do PARSu, ale díky obětavosti a nasazení pracovníků DKV Praha byl zadřený motor vyměněn za motor z jiného motorového vozu.
Další informace o těchto vozech naleznete na : http://www.854foto.net/
Pavel Šturm
| 20.2.2006 (19:53)

Zusammenhängende Nachrichten

1 2 | Zpráv na stránku: |
23.02.2006 (16:15)
Miroslav Zikmund: To jste měl zrovna štěstí - 45% mot. vozů 854 na Královéhradecku je přetopená, v cca 35% je chladno a stav "tak akorát" je ve zbytku případů - cca 20%. Vím o čem mluvím, neboť s touto řadou jezdím téměř každý pracovní den od jejího zavedení na rychlících Pardubice - Liberec.
22.02.2006 (16:39)
Nezapomeňte, že budou volby, po nichž bude následovat výměna nejen příslušného "stranického" ústavního činitele, ale také "stranických" zaměstnanců uvedeného úřadu … které tam ústavní činitel přivedl.
Já zase z hlediska možnosti uskladnění dolních končetin a otlaku sedací části těla upředňostňuji 854 i kdyby měla mít koženku; takové 3 - 4 hodiny v Desiru VGB z Hofu do Regensburgu či ÖBB z Vídně do Grazu byly pro mne utrpením … V některých Desirech není například stoleček po okny nebo je jen u někde, jiné zase nemají opěrku pro horní končetinu atd. atd. Desiro každého dopravce se uvnitř liší … A pokud jde o teplíčko, tak v zimě taky nic moc.
Já zase z hlediska možnosti uskladnění dolních končetin a otlaku sedací části těla upředňostňuji 854 i kdyby měla mít koženku; takové 3 - 4 hodiny v Desiru VGB z Hofu do Regensburgu či ÖBB z Vídně do Grazu byly pro mne utrpením … V některých Desirech není například stoleček po okny nebo je jen u někde, jiné zase nemají opěrku pro horní končetinu atd. atd. Desiro každého dopravce se uvnitř liší … A pokud jde o teplíčko, tak v zimě taky nic moc.
22.02.2006 (15:00)
Karel Chýla: Aha ... a to nezůstane žádná jako muzejní kus?
22.02.2006 (12:07)
Měl jsem možnost během dvou dnů vyzkoušet 3 srovnatelné soupravy - 854+Btn, Desiro, Stadler (GTW 2/6).
Dle pocitů z jízdy z rozmlácených tratí ČD/ŽSR z toho nejlépe vyšel Stadler těsně následovaný Desirem, 854 neposkytuje díky špatným jízdním vlastnostem příliš pohodlí a oproti ostatním vozidlům skáče jak jankovatá koza. A s tím chtějí ČD vyhrát výběrová řízení na provozování dálkové dopravy!
Z jiného soudku - nezdá se vám podivné otálení s vyhlášením vítěze na provozování dálkové osobní dopravy? Že by ČD opět (nečekaně) prohrály a ministerstvo neví jak se k tomu postavit?
Dle pocitů z jízdy z rozmlácených tratí ČD/ŽSR z toho nejlépe vyšel Stadler těsně následovaný Desirem, 854 neposkytuje díky špatným jízdním vlastnostem příliš pohodlí a oproti ostatním vozidlům skáče jak jankovatá koza. A s tím chtějí ČD vyhrát výběrová řízení na provozování dálkové dopravy!
Z jiného soudku - nezdá se vám podivné otálení s vyhlášením vítěze na provozování dálkové osobní dopravy? Že by ČD opět (nečekaně) prohrály a ministerstvo neví jak se k tomu postavit?
22.02.2006 (8:55)
A jak to bude se zbylými 852 / 853 co nejsou zahrnuté do rekonstrukce? Snad nepůjdou do šrotu, když ještě jezdí i 830
20.02.2006 (21:16)
Tak Evita je skutecne 216 ... v patek jsem s ni jel na sudym Radlovi, kdyz jsem se pak dival na netu, ze kdy je, bylo mi hned jasne, proc tak skakala... Skoro nemela daleko k Bhackum.
20.02.2006 (20:48)
A plánuje se nějaká rekonstrukce taky 850? Nebo ty už dojezdí v současném stavu?
20.02.2006 (20:26)
JPNK: prosím neplést Pilníkov a Pilínkov ! ! !
20.02.2006 (20:22)
Škoda, že "díky" rekonstrukcím tyto vozy na některých tratích přestaly jezdit a byly nahrazeny "krabičkami". Např. trať 210.
20.02.2006 (20:20)
Karel Chýla: Aha, uz rozumim.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info

informacni okenko