..: Záruky za úvěr EUROFIMA schváleny :..
ČD - Již v prvním čtení, plným počtem hlasů přítomných poslanců schválila včera na svém zasedání Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky poskytnutí záruk za úvěr od evropského sdružení železničních dopravců EUROFIMA pro České dráhy. Úvěr ve výši 900 milionů korun budou České dráhy čerpat letos pro financování pořízení dalších dvoupodlažních příměstských regionálních pantografových jednotek řady 471.

Poskytnutí státních záruk a následné čerpání úvěru od EUROFIMA umožní kromě samotného nákupu jednotek také rozvoj zaměstnanosti na Ostravsku. Výroba příměstských jednotek 471 dá jistotu nejméně 350 pracovních míst v samotné společnosti ČKD Vagonka; dalších 300 míst vytvoří u dodavatelů v regionu Ostravska. Několik tisíc pracovních míst pak tato výroba generuje u stovky dalších dodavatelů na území dalších regionů České republiky.

Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice, Praha – Beroun a Praha – Roudnice nad Labem. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.

Dodání dalších jednotek Českým drahám umožní jejich nasazení ještě v průběhu letošního roku na tratě v okolí Ostravy, včetně spojů po nově elektrifikované trati Ostrava-Svinov – Opava východ.

Zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 14.3.2006 (9:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.03.2006 (11:18)  
Nevím, kdo přišel na třídílné řazení ešusů, ale vzhledem k tomu, že horní patro motorového vozu je jednička, je kapacita soupravy nedostatečná a ještě jeden (nebo dva) vložené vozy by na většině spojů byly velmi žádoucí. Symetrické řazení žabotlam mělo něco do sebe, větší počet hnacích náprav nemůže nikdy škodit. Dva motoráky rozjedou soupravu rychleji a s menším odběrem proudu (Elektronika se dá nastavit tak, aby odebraný výkon z trolej byl stejný, nebo jen o malinko větší).
14.03.2006 (11:11)  
Payus: Ano, stale jezdi jedna jednotka krakena na rameni Praha - Beroun. Pri trose stesti ji lze potkat v 19.25 na odjezdu z hlavniho nadrazi (naposledy zaznamenan nekdy pred tydnem). Jinak je ale opravdu v nedobrem stavu: zvenci silne posprejovana, zevnitr se zase vyradili vandalove:-(. Druha jednotka by mela slouzit jako sklad nahradnich dilu...
14.03.2006 (10:45)  
Za 900 milionů se dají koupit 4 ešusy, ale to nic nemění na tom, že letos mají být dodány jednotky čísel 020-025 čili 6 kousků.
14.03.2006 (10:25)  
nevíte někdo, kolik se jich za 900 milionů koupí? 3? 4?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (10:19)  
taky to vidím tak že so žabotlamy dřív rozpadnou než je 471 nahradí...mohli by i nějak rekonstruovat 460/560.jsou to hezké vlaky a ještě můžou dlouho sloužit...470 je poměrně moderní vlak,ale viděl jsem ji jen jednou a ještě v nicmoc stavu...jezdí ještě vůbec?...a proč těch není víc?
14.03.2006 (10:09)  
nevíte někdo, kolik se jich za 900 milionů koupí? 3? 4?
14.03.2006 (10:09)  
Náhradou za řadu 471 panťáky(žabotlamy) nezmizí. Zmizí díky tomu, že se dřív rozpadnou a budou muset být nahrazeny klasikami. Pět nových ešusů 471 za rok, navíc jestli se ještě rozdělí mezi střední Čechy a ostravsko, je brutálně málo.
14.03.2006 (9:09)  
Tak to je dobře. Snad zmizej žabotlamy nebo jak se jim říká.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko