Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bratislava - Na Slovensku byl přerušen proces schvalování provozu soupravy pendolino. Úředníkům chybí potřebné dokumenty, které zatím česká strana nedodala. České dráhy plánují nasadit pendolino na trati z Prahy do Bratislavy a z Prahy do Vídně. Ani v jedné zemi však zatím nemá potřebné povolení.Lubomír Mitas z generálního ředitelství ŽSR řekl: "Nebyl předložený dokument o schválení vozidla příslušným úřadem České republiky. Nebyl také předložený protokol o výsledcích zkoušek rušení zabezpečovacího zařízení provozem rychlovlaku". Přerušený proces bude obnoven po dodání uvedených dokumentů. Mluvčí ČD, a. s. Aleš Ondrůj odmítl, že by byla chyba na české straně. Potřebné dokumenty na Slovensku získají po skončení všech zkoušek, které nyní dělá český Drážní úřad.
Podle Ondrůje začne pendolino do Bratislavy a Vídně jezdit ihned, jakmile bude vydáno povolení. Nebude se čekat na změny jízdních řádů. Mělo by to být již v prvním pololetí letošního roku. Tiskové oddělení ZSSK naopak uvádí, že pendolino nebude zajíždět do Bratislavy od původně oznámeného termínu 26.3.2006, ale stane se tak pravděpodobně až od 2. změny JŘ 2005/2006, která je plánována na 28.5.2006.
Pendolina měla do zahraničí vyrazit 11.12.2005, poté byl termín posunut na přelom února a března. Dalším termínem byla neděle 26.3.2006. Nově se počítá s prvním pololetím letošního roku.
Zdroj: Aktuálně.cz, ZSSK
CSPSV | 21.3.2006 (19:44)
Související zprávy

23.03.2006 (12:22)
Pokud napisu, ze menu 2-3x drazsi a druha strana hbite pouzije 66 korun, tedy presne 1/3, tak necht prosim soucasne nepouziva vyrazu demagogie.
Ale je mne to burt. Nechodim pravidelne do jidelnaku, takze jsem socka a navic trpim utkvelovou blaznivou predstavou, ze jidelnaky pro (drtivou) vetsinu cestujicich neznamenaji pri vyberu vlaku vubec nic, protoze tam nepujdou a to z duvodu mizerneho pomeru "vykon"/cena.
Ale je mne to burt. Nechodim pravidelne do jidelnaku, takze jsem socka a navic trpim utkvelovou blaznivou predstavou, ze jidelnaky pro (drtivou) vetsinu cestujicich neznamenaji pri vyberu vlaku vubec nic, protoze tam nepujdou a to z duvodu mizerneho pomeru "vykon"/cena.
23.03.2006 (12:17)
Ja jsem nepochopil spoustu veci - treba to, ze jidelnaky jsou bezne navstevovane spoustou cestujicich...
Pokud jde o ten steak, tak az bude rizek v jidelnaku pres dva talire, tak potom budu srovnavat cenu s pravym steakem. Poledni menu byl jeden, nikoliv jediny priklad. Demagogii zdar
Pokud jde o ten steak, tak az bude rizek v jidelnaku pres dva talire, tak potom budu srovnavat cenu s pravym steakem. Poledni menu byl jeden, nikoliv jediny priklad. Demagogii zdar
23.03.2006 (12:10)
M napsal: Za ty 200 mam normalne steak krome klokana z cehokoliv
Tak si zkuste obcas projit par restauraci, nerikam ze neexistuji takove kde se jde najist dobre, na urovni a pritom levne, ale moc jich neni. Pokud nepocitam hotovky, tak V PRUMERNE brnenske restauraci stoji PRUMERNE jidlo kolem 100, s prilohou to bude 120 (a to jeste nepocitam oblibeny a rozsireny trik zvany couvert). U praveho hoveziho steaku s prilohou se asi do 200 nevlezete - pokud jste si nevsiml, hovezi je drahe a svickova zvlast, kupodivu vetsinou o dost drazsi nez klokani maso :). Opakuji ze mluvim o normalnich restauracich (nikoli luxusnich). Co se tyce jidelnicku v Kosicanu, ponekud jste prehledl kureci spiz za 129 a 2 rizky s dvojitou porci opecbrambor. Dale jste asi nepochopil, ze poledni menu v restauracich je opravdu jen poledni menu, omezene na dobu kolem poledne a pracovni dny a ze se u nej vydelava na kvantite a tudiz cena nizsi. 'Menu' v Kosicanu je ponekud ujete.
Demagogii zdar!
Tak si zkuste obcas projit par restauraci, nerikam ze neexistuji takove kde se jde najist dobre, na urovni a pritom levne, ale moc jich neni. Pokud nepocitam hotovky, tak V PRUMERNE brnenske restauraci stoji PRUMERNE jidlo kolem 100, s prilohou to bude 120 (a to jeste nepocitam oblibeny a rozsireny trik zvany couvert). U praveho hoveziho steaku s prilohou se asi do 200 nevlezete - pokud jste si nevsiml, hovezi je drahe a svickova zvlast, kupodivu vetsinou o dost drazsi nez klokani maso :). Opakuji ze mluvim o normalnich restauracich (nikoli luxusnich). Co se tyce jidelnicku v Kosicanu, ponekud jste prehledl kureci spiz za 129 a 2 rizky s dvojitou porci opecbrambor. Dale jste asi nepochopil, ze poledni menu v restauracich je opravdu jen poledni menu, omezene na dobu kolem poledne a pracovni dny a ze se u nej vydelava na kvantite a tudiz cena nizsi. 'Menu' v Kosicanu je ponekud ujete.
Demagogii zdar!
23.03.2006 (11:56)
Pokud jde o kvalitu, tak pokud jsou jidelnaky vyhlasene opravdovou spickovou kuchyni, tak OK. O vikendu vyzkousim...
23.03.2006 (11:54)
Ber nebo nech bejt? Urcite
Nutno ale zalistovat dozadu, protoze to s timto nijak nesouvisi. Tohle se tyka toho, ze pro (drtivou) vetsinu lidi je vzhled atd. jidelnaku ve vlaku irelevantni, protoze ho nevyuzivaji. Ja ty ceny nehodnotim izilovane, jen jsem jich pouzil na ozrejmeni toho, proc jsou ty jidelnaky vyuzivany tak, jak pisu...
Nutno ale zalistovat dozadu, protoze to s timto nijak nesouvisi. Tohle se tyka toho, ze pro (drtivou) vetsinu lidi je vzhled atd. jidelnaku ve vlaku irelevantni, protoze ho nevyuzivaji. Ja ty ceny nehodnotim izilovane, jen jsem jich pouzil na ozrejmeni toho, proc jsou ty jidelnaky vyuzivany tak, jak pisu...
23.03.2006 (10:23)
M:
nevím, kdo se zde čas od času ohání hláškou ber nebo nech bejt. Mi přijdou ceny v EC na Slovensko a IC na Ostravu přijatelné i k české klientele,do jiných směrů bohužel ne,ale bavme se o tom hlavním vnitro směr. Student když jede na víkend domů, např. z Phy do OV, má čas si před cestou zajít do menzy, případně mu vystačí svačina. Plno lidí tento čas nemá, chce být z jednání co nejdříve doma a využívá tedy služeb jídelního vozu,který je přirozeně jakýmsi nadstandartem,jako 1.třída. Je zcela logické že pokrmy jsou na výše zmíněné relaci dražší o cca 100% než ve Vámi zmiňovaném typu podniku, i když kvalitou pokrmů ho určitě o tolik nepřevyšují, spíše srovnatelné nebo horší. Ale zkuste si zjistit kolik hospody vydělávají na poledních menu. Tyto spíše hradí režie kolem poledne,kdy by jinak byl lokál prázdný a ve ztrátě. U jídeláku je to trošku o něčem jiném. Tam je poptávka a nabídka úplně jinde.
nevím, kdo se zde čas od času ohání hláškou ber nebo nech bejt. Mi přijdou ceny v EC na Slovensko a IC na Ostravu přijatelné i k české klientele,do jiných směrů bohužel ne,ale bavme se o tom hlavním vnitro směr. Student když jede na víkend domů, např. z Phy do OV, má čas si před cestou zajít do menzy, případně mu vystačí svačina. Plno lidí tento čas nemá, chce být z jednání co nejdříve doma a využívá tedy služeb jídelního vozu,který je přirozeně jakýmsi nadstandartem,jako 1.třída. Je zcela logické že pokrmy jsou na výše zmíněné relaci dražší o cca 100% než ve Vámi zmiňovaném typu podniku, i když kvalitou pokrmů ho určitě o tolik nepřevyšují, spíše srovnatelné nebo horší. Ale zkuste si zjistit kolik hospody vydělávají na poledních menu. Tyto spíše hradí režie kolem poledne,kdy by jinak byl lokál prázdný a ve ztrátě. U jídeláku je to trošku o něčem jiném. Tam je poptávka a nabídka úplně jinde.
23.03.2006 (10:19)
ja za limitni hodnotu obeda + kavy povazuji 130 Kc, vic se mi zda predrazene... Ale to je jedno. Osobne sluzeb jidelnaku nevyuzivam, ale sem tam podlehnu tem pojizdnym bufikum co projizdej vagony a koupim kafe a tatranku:)
Apropos, vcera jsem poprve jel pendlem na Brnenskem draku a musim rict - kosican kvalitou rulez:) Ne ted vazne, kdyz se snazim nekoho presvedcit at nekam jede vlakem tak rikam, napriklad ve slovenksych soupravach narp. na Kosicanu, to je svezeni a popisuju Bpeer jak je to skvele.
Pote co jsem se pendlem svezl uz vim, ze vice Bmz a Apmz by nebylo na skodu, dalsi bimbadla uz ne, jen je hezky nechte v poctu 7 (6) kusu.
cesta Brno - Praha pokus se nemylim setri s bimbadlem 15 minut, to se da prezit. Ja jsem s casy cesty do Brna spokojen
Apropos, vcera jsem poprve jel pendlem na Brnenskem draku a musim rict - kosican kvalitou rulez:) Ne ted vazne, kdyz se snazim nekoho presvedcit at nekam jede vlakem tak rikam, napriklad ve slovenksych soupravach narp. na Kosicanu, to je svezeni a popisuju Bpeer jak je to skvele.
Pote co jsem se pendlem svezl uz vim, ze vice Bmz a Apmz by nebylo na skodu, dalsi bimbadla uz ne, jen je hezky nechte v poctu 7 (6) kusu.
cesta Brno - Praha pokus se nemylim setri s bimbadlem 15 minut, to se da prezit. Ja jsem s casy cesty do Brna spokojen
23.03.2006 (9:29)
To mima muzete mi naznacit, k cemu by nam ty ICE byly ? ICE je vysokorychlostni jednotka, ktera ma smysl na vysokorychlostnich tratich. Pendolino ma vyhodu v tom, ze muze projizdet diky technologii rychleji oblouky. Na cesky top-speed bohate staci gorily (380, Taurus ap.) a dostatecne brzdene vozy a efekt je uplne stejny, jako nakup ICE. Pendolino ma naopak jistou vyhodu prave v te vyssi rychlosti, odpovida-li vsak pridana hodnota 4-5 mld. za techto sedm souprav, o tom si dovolim pochybovat.
23.03.2006 (7:30)
K tomu Pinďourovi: Já jsem proti tomu že jsme koupily Pendolina od Italů. Nechápu, teda teď už chápu proč jsme je koupily. Někdo si namastil kapsu. Ale mrzí mě to že jsme nekoupily od němců ty ICE. Bylo by víc souprav za stejný prchy, bylo by bez problémový jak v provozu tak v přechodnosti. Ale to už je stejně jedno.
A k těm žrádelňákům: Chápu že se tam vaří hůř jak v normální restauraci(drncání, kolíbání,atd.) ale aby byly ceny stejný jak v luxusní restauraci a porce malý a hnusný jak v cikánským bufetu pro bezďáky to fakt nechápu.
A k těm žrádelňákům: Chápu že se tam vaří hůř jak v normální restauraci(drncání, kolíbání,atd.) ale aby byly ceny stejný jak v luxusní restauraci a porce malý a hnusný jak v cikánským bufetu pro bezďáky to fakt nechápu.
22.03.2006 (23:09)
Ten vrchol je gut:-)
Hned se mi vybavilo moje takrka marne hledani stanice Lisboa Entrecampos (hlavne kdo by cekal, ze ty vlaky budou jezdit nad pokladnama, ze? Proste debil v civilizaci:) a jakozto ulevu po te namaze hned po ranu horkeho dne jsem si uz "on-board" koupil lahev "dobre vody" za 2€. Trocha nevyhoda byla, ze to byly dve deci (to z ceniku zrejme nebylo). Takze jsem si koupil jeste jednu a rikal jsem si, ze je to Red Bull riznuty Evian:-)))
Nicmene lze to utnout tak, ze nekterym lidem ceny (a hlavne pomer cena/vykon) ve vlaku prijdou jako prijatelne a jsou presvedceni, ze sluzeb restauracniho vozu vyuziva relativne mnoho lidi. Potom jsou zde i lide, kteri jsou presvedceni, ze (drtiva) vetsina lidi pri pohledu na ty ceny bude postupovat zhruba jako AndrewMova babicka a sluzeb restauracniho vozu nevyuziva. Sebe radim do skupiny druhe
Hned se mi vybavilo moje takrka marne hledani stanice Lisboa Entrecampos (hlavne kdo by cekal, ze ty vlaky budou jezdit nad pokladnama, ze? Proste debil v civilizaci:) a jakozto ulevu po te namaze hned po ranu horkeho dne jsem si uz "on-board" koupil lahev "dobre vody" za 2€. Trocha nevyhoda byla, ze to byly dve deci (to z ceniku zrejme nebylo). Takze jsem si koupil jeste jednu a rikal jsem si, ze je to Red Bull riznuty Evian:-)))
Nicmene lze to utnout tak, ze nekterym lidem ceny (a hlavne pomer cena/vykon) ve vlaku prijdou jako prijatelne a jsou presvedceni, ze sluzeb restauracniho vozu vyuziva relativne mnoho lidi. Potom jsou zde i lide, kteri jsou presvedceni, ze (drtiva) vetsina lidi pri pohledu na ty ceny bude postupovat zhruba jako AndrewMova babicka a sluzeb restauracniho vozu nevyuziva. Sebe radim do skupiny druhe
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











