Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Adamov - V úterý večer ve 22.19 hodin byli v Adamově elektrickým proudem při přelézání odstavených nákladních vozů těžce zraněni dva mladíci. 23letý muž zranění na místě podlehl, 24letý muž, který byl v šoku, byl převezen do nemocnice.Letos se jedná už o druhý případ zranění trakčním proudem. První se stal v noci na 11. 2. v Brně-Židenicích. Při přelézání vozu nákladního tam byl smrtelně zraněn 21letý mladík. Tehdy si vzhledem k tomu, že došlo pouze ke krátkodobému výpadku elektrického proudu, žádný z železničářů ničeho nevšiml. Mladík po úrazu spadl na vůz a jeho mrtvé tělo bylo objeveno až v pohraniční přechodové stanici Kúty.
V roce 2005 DI na železnici eviduje 11 případů zranění el. proudem, z toho 8 smrtelných, v roce 2004 celkem 6 případů, z toho 2 smrtelné. Většinou bývají zraněné děti a mladí lidé. Proto především jim je nutné připomenout, že smrtelně nebezpečné je trolejí se nejen dotýkat, ale i se k nim přibližovat.
U střídavé trakce, kde je napětí 25 tisíc voltů, může proud při vhodných atmosférických podmínkách zabíjet i ze vzdálenosti 1 metru od troleje. Neméně nebezpečná je ale také trakce stejnosměrná, kde je napětí 3 tisíce voltů. Ta kromě popálenin může způsobit i rozklad krve.
Zdroj : Drážní inspekce
JRtrain
| 31.3.2006 (7:08)
| 31.3.2006 (7:08)Súvisiace správy

31.03.2006 (15:01)
Hawkey: 2,5 m od krajní koleje, ne od troleje
31.03.2006 (14:32)
Jiří Randa:
Na vlastní oči sem viděl, jak do stanice (na kolej pod drátama) přijel vlak, asi 3 trvale opálení spoluobčané se vrhli nahoru, pobrali pár věcí (byly to vozy se šrotem) a v klidu odešli...
Na vlastní oči sem viděl, jak do stanice (na kolej pod drátama) přijel vlak, asi 3 trvale opálení spoluobčané se vrhli nahoru, pobrali pár věcí (byly to vozy se šrotem) a v klidu odešli...
31.03.2006 (14:15)
2,5 m vychazi podle me z elektrotechnickych norem. Jedna se o ochranu pred nebezpecnym dotykem zivych casti - zabrana polohou.
31.03.2006 (14:09)
Tak vypinani napeti si nedokazu predstavit - ja mam za to ze jsou spinaci stanice, ktere ovladaji nekolik zeleznicnich stanic a prilehlych useku, a nerikejte mi ze se da zvlast vypinat kazda kolej v kazde stanici - aby treba nad hlavnimi kolejemi proud byl a nad vedlejsimi ne. Krome toho si taky myslim ze caste vypinani troleje neni z energetickeho hlediska moc vhodne. Ale proc nekdo vyleze na strechu vozu, asi nepochopim.
31.03.2006 (13:51)
No ono se to vypíná ze zvláštního energetického střediska, už jsem to jednou viděl. Je to podobný systém jako má výpravčí, akorát tam místo kolejí jsou troleje. Vypínat to je opravdu blbost. Nepovolaní mají dokonce zákaz vůbec do obvodu nádraží vstupovat, natož přelézat vagóny (hranice 2,5 m stanovená zákonem o drážní dopravě)
31.03.2006 (12:18)
Nevypínat! čím víc jich to pozabíjí, tím líp! Blba není škoda a normální člověk na vagony neleze.
31.03.2006 (12:14)
vypínání trolejí je pro provoz docela složitá záležitost - neovládá se knoflíkem od výpravčího, navíc v prostoru kolejiště nemá cizí co dělat, na rozdíl od prostor, kde jsou třeba zásuvky 230V v pokoji - mimochodem, normálně do zásuvky prsty nestrčíte, jde o to aby dítě tam nestrčilo třeba hřebík
co se týče úrazu el.proudem z trolejí, většinou jsou to děti a mládež, kteří si neuvědomují, že je to může zabít a zde je to o výchově a informovanosti
a zloději bar.kovů spíš lezou do rozvoden, než na trolej
co se týče úrazu el.proudem z trolejí, většinou jsou to děti a mládež, kteří si neuvědomují, že je to může zabít a zde je to o výchově a informovanosti
a zloději bar.kovů spíš lezou do rozvoden, než na trolej
31.03.2006 (12:01)
reknu to jednoduse .. PSB = Prirozena Selekce Blbu!
31.03.2006 (10:49)
V případě vypnutí trolejového vedení by už žádné trolejové vedení nebylo, nenechavci by jej operativně rozkradli.
31.03.2006 (10:39)
Zlámalík: to je vcelku nevhodné přirovnání, protože existují bezpečnostní záslepky do zásuvek a v západních zemích (viděl jsem to minimálně v Británii a v USA) je na každé zásuvce ještě vypinač. Že by to bylo samoúčelné, dost pochybuju. Záslepky moc nevídám, ale v čekárně dětského lékaře u nás na středisku jsou. Důvod je zřejmý.
860 003: vypínat proud nad odstavenými vozy je nesmysl, nikdo tam nemá co dělat. To je to samé, jako se tu docela dávno někdo čertil, proč má lokomotiva tak blbě umístěné nárazníky, které demolují okno, sloupek a následně hlavu řidiče při kolizi na přejezdu. A přitom se na kamiony montují různá opatření proti "najetí" na osobáky...
860 003: vypínat proud nad odstavenými vozy je nesmysl, nikdo tam nemá co dělat. To je to samé, jako se tu docela dávno někdo čertil, proč má lokomotiva tak blbě umístěné nárazníky, které demolují okno, sloupek a následně hlavu řidiče při kolizi na přejezdu. A přitom se na kamiony montují různá opatření proti "najetí" na osobáky...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko










