Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Povodně 2006 - Velká voda je naštěstí snad již na ústupu, ale stále částečně omezuje provoz na železnici. Rozbouřená řeka Dyje, která přetekla přes Vranovskou přehradu, vytvořila spolu s řekou Jevišovkou obrovské jezero u obce Jevišovka, které bylo obraničeno železniční tratí Hrušovany nad Jevišovkou - Břeclav. Voda prosakovala skrz železniční násep, kde vytvářela druhé jezero. Jedinou bariérou byla železniční trať, která nápor vody v pátek dopoledne nevydržela a voda si prorazila cestu skrz, čímž došlo k podemletí části trati v úseku Hrušovany n. J. - Novosedly. Mezi jmenovanými stanicemi je zavedena NAD (náhradní autobusová doprava). Dnes ráno byl z důvodu velké vody vyloučen i navazující úsek Novosedly - Mikulov na Moravě a prodloužena NAD na úsek z Hrušovan až do Mikulova (od 4.4.2006 provoz přerušen a zavedena NAD opět pouze v úseku Hrušovany n.J. - Novosedly).
Druhá poškozená trať je Vranovice - Pohořelice, konkrétně v úseku Přibice - Pohořelice je zastaven provoz, NAD není zavedena.
Mezi stanicemi Stará Paka a Košťálov byl v sobotu ráno zastaven provoz z důvodu sesuvu půdy, po půl třetí odpoledne téhož dne byl provoz obnoven, ale pouze pro řadu 810 a v místě sesuvu byla snížena rychlost na 5 km/h.
Některá místa zasáhla velká voda jen částečně. Například ve stanici Hoštejn (na zastávce v obvodu stanice) byl zaplaven podchod pro cestující a zastavující vlaky jezdí jen po 2.TK mezi Krasíkovem a Hoštejnem.
Podobně to vypadá v zastávce Bílovice nad Svitavou, kde je snížena rychlost na 30 km/h, protože cestující musejí přecházet po úrovňovém přechodu.
Také od pátku je zaplaven podchod na zastávce Luková u Rudoltic v Čechách (trať Česká Třebová - Přerov - Ostrava) a zastavující vlaky mohou jezdit jen po 1.TK.
Na spoustě míst je kvůli velké vodě mimo provoz zabezpečovací zařízení, což ale na jízdu vlaků nemá větší vliv.
Karel Chýla
| 3.4.2006 (22:13)
| 3.4.2006 (22:13)Související zprávy

04.04.2006 (12:57)
Byla to zamračená + 3 vozy (jeden BDs na konci vlaku) - mimořádně točila vlaky 781/1880, čísel si moc nevšímám, mě zajímá více kvalita organizace provozu.
04.04.2006 (12:00)
to Jiří Hovorka: Ta prázdná souprava co odjela z Turnova do Liberce nebyla to 749244?
04.04.2006 (11:46)
Já jsem v So po cestě z Prahy do Jeseníků viděl spoustu míst kde je voda všude kolem trati, ale žádné omezení rychlosti. Zato u Lukové u Rudoltic byla cestou tam pomalá jízda přes přejezd se zvednutými závorami u zhaslého návěstidla, a cestou zpět se vlak ploužil v tom úseku tak nějak všude, což nemusí být vinou vody... A jinak údajně nejezdily vlaky z Červenky do Litovle (v Zábřehu hlásili že lidi mají jet přes Senici...).
04.04.2006 (11:25)
Jel jsem Sp 1880 do Liberce - ze SP NAD, zpoždění 80 min. V Turnově byli všichni cestující donuceni přestoupit do Os vlaku do Liberce, prázdná souprava Sp vlaku odjela do Liberce před osobním vlakem (v Lb +88 min), cestující dorazily do Liberce opožděni o 103 min. Opravdu kuriózní operativní řízení.
04.04.2006 (8:30)
Problémy so zab. zar. nastanú, ale až potom, keď sa začne jazdiť, alebo trať opravovať.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










