..: Přípravy tunelu Praha - Beroun pokračují :..
Ilustrační foto - Budoucí tunel na trati Rokycany - PlzeňPraha - Tunel z Prahy do Berouna je součástí 3. železničního koridoru, který směřuje z Prahy přes Plzeň na Norimberk. Tunel vznikne, ale zatím není jasné, jak bude vypadat. Po dokončení tunelu a modernizaci trati ujede vlak trasu Praha - Plzeň za necelých 45 minut, do Berouna bude cesta trvat 18 minut a tunelem pojede vlak 6 minut.
SŽDC má několik variant - uvažuje o jedno- i dvoukolejném tunelu, trase z Prahy hl. n. přes Smíchov do Berouna, ale i o Krči a Vršovicích. Rychlost v tunelu by byla 300 km/h. Délka by v nejlepším případě činila 30 km. Uvažuje se také o tom, že by se tunel přerušil po 19 km a vlak by na povrch vyjel u obce Svatý Jan pod Skalou. Cena tunelu přesáhne 20,5 mld. korun.
"České dráhy nemají žádný problém s vysokými rychlostmi v tunelu", sdělují v tiskové zprávě. V současné době mají desítky vozidel, které jsou schopny jet rychlostí do 230 km/h. Jedná se o 7 souprav pendolino, několik desítek vozů 1. a 2. třídy a jídelních vozů pro rychlost 200 km/h, přičemž dalších 26 vozů Siemens obdrží dráhy v průběhu letošního roku. Dodáno bude také 12 lůžkových vozů pro rychlost 200 km/h a v dalších letech lokomotivy řady 380 s maximální rychlostí 200 km/h.

Zdroj: MF Dnes, SŽDC, s. o., Tisková zpráva ČD, a. s., www.silnice-zeleznice.cz, CTECH, s. r. o.


CSPSV | 13.4.2006 (21:52)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.04.2006 (10:21)  
Jedna paní povídala že je to trošku jinak:
Po modernizaci celého koridoru, tedy relaizaci všech staveb, vč. Ejpovických a Barrandovských tunelů bude jízdní cestovní doba z hlavního do Plzně následovná:
R s Vmax 160 km/h se zast. Smíchov, Beroun, Hořovice, Rokycany: 66 min
Ex s Vmax 200km/h se zast. na Smíchově: 57 min
EC s naklápěním (Pendolino) s Vmax 230 km/h: 46 minut

(btw současná jízdní doba všech rychlíků je 100 minut, takže docela pozitivní rozdíl :-)

Jízdní doba mezi Smíchovem a Berounem je pro EC 200 km/h 12,5 minuty, tunelem se pojede minimálně 9 minut.

Varianty jsou jak z hlediska trasování tunelu, tak z hladiska jeho uspořádání.
Z hlediska trasování se uvažují 2 varianty zaústění tunelu na Pražské straně: buď na Zlíchově pod výstupní Barrandovskou nebo v Chuchli tam, co je dnes měnírna a stávající Chuchelský tunel. Pak jsou dvě varianty přechodu přes údolí Loděnice: Buď po nízké estakádě nebo velmi mělkým tunelem.
Z hlediska uspořádání jsou varinty takové, že většina úseku bude jednokolojná, částečně jednokolejná a dvoukolejná a nebo bude celý nový úsek již v první etapě dvoukolejný.
Délky tunelů, pokud bude v údolí Loděnice vyústění na povrch, jsou 17,9 (záleží na variantě) a 4,5 km.
Směrové poměry v tunelu umožní v budoucnu rychlost 300 km/h. Tato rychlost bude ale využívána až v případě realize navazující VRT směr Bavorsko. V době realize bude Vmax pravděpodobně 200 km/h.

Zahájení stavby se plánuje tak cca za 5 let, samotná ražba tunelů bude trvat dalších 5 let.
Myslím, že je to dost dlouhá doba na to, abychom se dnes trápili s (ne)možnostmi vozového parku ČD :-)
H:)
Registrierter Benutzer Olda_K  mail  
14.04.2006 (8:13)  
Vypadá to jako blábol, ale kvuli osobní přepravě to asi nebude. Tuhle v hospodě sem zaslechl od sousedního stolu tyto útržky: 36 párů vlaků s rudou z Ruska do Německa denně, 1000 km denní dojezd vlaku.
Určitě máte někdo informace od nějakého kvalitnějšího zdroje - sem s tím.
13.04.2006 (23:42)  
No, pokud se opravdu chce modernizovat 3. koridor, tak je tunel takřka nevyhnutelný (vysoké vytížení stávající tratě číslo 171 různě rychlými vlaky, nepatrné možnosti zvýšení rychlosti, spory o zastávky, přejezdy a s CHKO o protihlukové stěny, plánovaný souběh VRT...), ale jsem opravdu zvědavý kdy tunel vznikne a jaké soupravy jím budou jezdit - zřejmě 363 s vozy B a jestli se tam vejde i náklad, tak 122 a 182...

Vtipné je že na většině ilustrací z budoucího 3. koridoru jsou jednotky řady 675, které jsou ještě více v nedohlednu než ten koridor.

Jinak doufám že i přes vyřazení z koridoru se do tratě 171 taky nějaká ta korunka vrazí!
Registrierter Benutzer CSPSV 
13.04.2006 (23:29)  
David Švestka: Superlativ od adjektiva ideální jsem již opravil (děkuji za upozornění - na ŽP to již někdo kritizoval, možná jste to byl právě vy).
Registrierter Benutzer J.K.  mail  
13.04.2006 (22:55)  
Proboha, co je tohle za blábol???
Je to o tunelu, nebo o tom, jak jsou na tom ČD dobře, protože mají spooooustu vozidel pro vysoké rychlosti?
Nebo je to o tom, že až bude tunel, tak ČD stáhnou všech svých 7 Pendolin z Ostravy a Břeclavi (pardon, chtěl jsem říct z Berlína, Vídně, a Bratislavy, ne-li z Bukurešti) a pošlou je do tunelu?
Ale co, celý ten tunel je možná podobná fantasmagorie, jako dostatek moderních vozidel ve vlastnictví ČD.
13.04.2006 (22:45)  
Poznámka k autorovi článku: víte že slovo nejideálnější by v češtině znamenalo nejnejlepší? Ideální by snad stačilo. Nechápu proč je tahle chyba tak rozšířená, a to i mezi profesionály... To to nikomu netrhá uši?
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
13.04.2006 (22:25)  
S vozidly bych si starost nedělal. Než bude tunel dostavěn, tak bude určitě vozový pak výrazně modernější + soukromí dopravci.

Ale spíš by mě zajímalo v jaké fázi přípravy ten tunel momentálně je... A ví někdo něco jak to momentálně vypadá s tunelem u Ejpovic?
13.04.2006 (22:08)  
No tak zní to hezky, otázkou ovšem je, jestli to bude dostatečně využité na to, aby se těch 20 mld splatilo... A pro ČD je to nějak moc optimistické.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko