Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.

Požadavek na vymáhání škod může mít podle strojvůdců také politický podtext. Dopis, kterým generální ředitel ČD Bazala vyzval strojvůdce, aby škody zaplatili, je podle Poláčka datován 19. dubna. Federace ho prý však obdržela až týden poté, co bylo poslaneckou sněmovnou již podruhé odhlasováno znění nového zákoníku práce. Proti němu strojvůdci stávkou protestovali. Podle novely by mohl zaměstnavatel uzavřít kolektivní dohodu jen s největší odborovou centrálou v podniku. To by bylo nevýhodné pro malé organizace jako jsou právě strojvůdci.
Půlhodinová stávka strojvůdců v poledne 16. března zastavila 332 vlaků, což bylo podle ČD 78 procent spojů, které měly kolem poledního jet. Protest proti novele zákoníku práce se tak dotkl 4,8 procenta z 6870 souprav, které ČD v průběhu celého dne vypravily. Vlaky nabraly v průměru zpoždění 15 až 20 minut. České dráhy si do nákladů, které chtějí po strojvůdcích uhradit, započítaly například náhradní autobusovou dopravu nebo sankce podle přepravních podmínek, mezi nimiž je 500 Kč za nepovolené zastavení vlaku nebo náhrada 200 až 300 Kč za každou minutu zpoždění. Naopak nezapočítávaly poškození dobrého jména firmy.
Zdroj : České noviny (ČTK)
JRtrain
| 6.5.2006 (20:26)

Zusammenhängende Nachrichten

1 2 | Zpráv na stránku: |
10.05.2006 (16:27)
Za poslední dva tři roky se na ČD hodně změnilo, akciovka propouští provozní zaměstnance ve velkém a bez adekvátní náhrady (např. technikou). Doba, kdy se po nádraží poflakovalo kdovíkolik nádražáků, kteří neměli co na práci, je už pryč. Dnes stačí jakákoliv mimořádnost a stanice nemá jedinou volnou ruku, která by s něčím pomohla. Stačí se pořádně dívat a zjistíte, že stanic, kde postávají nečinně nádražáci, je naprosté minimum, většinou krom výpravčího žádného neuvidíte. Když např. cestující potřebuje s něčím pomoci, má smůlu, nejsou lidi.
U nás jezdí zdvojené panťáky a proti dřívějšku, kdy tam byl dosti často vlakvedoucí a dva průvodčí, bývá nyní u některých vlaků běžně pouze vlakvedoucí nebo vlakvedoucí a průvodčí.
U nás jezdí zdvojené panťáky a proti dřívějšku, kdy tam byl dosti často vlakvedoucí a dva průvodčí, bývá nyní u některých vlaků běžně pouze vlakvedoucí nebo vlakvedoucí a průvodčí.
10.05.2006 (6:39)
S CD mam spolecneho pouze a jen KMB...
Ale i ja tedy opakuji (ve shode s jzackem), ze to, ze se nekdo muze cely den stourat v uchu a brat za to plat neni chyba toho "stourace", ale toho "nad nim" (samozrejme za predpokladu, ze se v tom uchu stoura z nudy a nestoji mu jina prace).
Pokud jste dobre zabezpecene misto, kde nebylo co na praci opustil prave z tohoto duvodu, tak dobra, protestantska etika asi neni mrtvy pojem:), ale jsou proste i lidi, kteri takove ambice nemaji a chcou jen dostat praci a tu udelat.
Ve fotbale, kdyz jsou neschopni hraci, tak se vyhodi trener, ktery za to casto nemuze. V nekterych podnicich nemaji "hraci" co na praci, ale nevyhodi se jejich nekompetentni "trener" i s jeho "zaslouzenym" platem, ale jsou ti hraci... CD maji hodne ale hodne neschopne trenery, hraci by mozna prvni ligu nemohli, ale spatne nehraji
Ale i ja tedy opakuji (ve shode s jzackem), ze to, ze se nekdo muze cely den stourat v uchu a brat za to plat neni chyba toho "stourace", ale toho "nad nim" (samozrejme za predpokladu, ze se v tom uchu stoura z nudy a nestoji mu jina prace).
Pokud jste dobre zabezpecene misto, kde nebylo co na praci opustil prave z tohoto duvodu, tak dobra, protestantska etika asi neni mrtvy pojem:), ale jsou proste i lidi, kteri takove ambice nemaji a chcou jen dostat praci a tu udelat.
Ve fotbale, kdyz jsou neschopni hraci, tak se vyhodi trener, ktery za to casto nemuze. V nekterych podnicich nemaji "hraci" co na praci, ale nevyhodi se jejich nekompetentni "trener" i s jeho "zaslouzenym" platem, ale jsou ti hraci... CD maji hodne ale hodne neschopne trenery, hraci by mozna prvni ligu nemohli, ale spatne nehraji
10.05.2006 (0:06)
Zijete na mesici? Zamestnanec by mel odejit, kdyz nema dost prace? Snad MANAGEMENT by mel zamestnancum najit dostatek prace, ne? Stezuje-li si nekdo na malou vytizenost strojvedoucich, vypravcich a tak, ptejte se manazeru pobirajicich 50tisicove platy. A co delaji? Pracuji jen na stalem snizovani nakladni dopravy. Strojvedouci je schopen jezdit bez prestavky 12hodin za smenu s 30 minutovou pauzou, vypravci ve stanici je schopen misto 5 vlaku obslouzit 50 nebo sto, ale musi ten vlak jet. To, ze nejede, je vina managementu, obchodniku. Ale tahle stavka STROJVEDOUCICH je proti omezeni jejich ustavniho prava, a to sdruzovat se v odborove organizaci. Dohodu se zamestnavatelem pokud se odb. organizace nedohodnou (a to se nedohodnou, nebot OSZ a Dusek hraje jen na svem pisecku, nic navic pro zamestnance nevyjedna, protoze hraje s managementem CD misto pro cleny OSZ), uzavre podnik kolektivni smlouvu jen nejvetsi z nich, coz je OSZ. Proto se FS brani, stavkuje, protoze si mysli, ze jejich ustavni prava byla omezena. Kouknete se do Italie, vsimli jste si snad u clanku, ze tam zase stavkujou, jedineho komentare? NE. Je to normalni, stejne jako v Rakousku. To jen u nas se rypalove neustale divi. Pan Kobylka pise jen teoreticke blafy, ktere s realnym prostredim nemaji za mak spolecneho. Lide na zeleznici v provozu jsou radi, kdyz praci maji, nez aby lezeli v depu a nevyjeli. Prace je totiz bavi. Proc by meli odchazet, kvuli neschopnosti managementu sehnat dostatek zakazniku? Oni motivovani k vykonu jsou, manazeri ne. Prestante se ohanet pojmy z Personalniho managementu, otevrte oci a nepiste blbosti.
09.05.2006 (21:58)
Vubec (opakuji) jsem nehovoril jen o stavce zminovane v clanku, ale zcela obecne. Pokud bych mel reagovat na Vase prispevky: To ze stavkovali jen strojvedouci vim, ale pisu opravdu obecne a systemu!! ne o jedne stavce!!
To M: POkud mate chut mne urazit tak do toho!! to je prave to co dokazuje jiste veci, urazky nejsou na miste. Pokud pracujete jako vypravci (skoro) a jedinou Vasi naplni (coz nevim) je obslouzit 5 vlaku za den, tak sorry, ale to je asi hodne dobre zamestnani. Myslite si ze odvedete firme tolik kolik dostanete v penezich a jinych vyhodach?. Mozna Vas to nezajima, ale je otazkou jestli Vasi praci nezajisti jakysi automat ci jina organizace dopravy. Nechci rozvijet debatu o tom zda to jde a za jakych podminek, protoze o vasem miste nic vic nevim. Ale skoro bych se vsadil, ze to nejak jinak jde. Ona totiz lidska sila je pomerne draha (a bude drazsi) a uvedomte si kolik jizdenek musi CD prodat aby meli na Vasi mzdu (vc. tretinoveho navyseni na pojistnych odvodech). Ja osobne pokud bych mel moznost si priznat ze v praci nadmiru odpocivam tak se zamyslim a asi dojdu k tomu ze mne to nevyhovuje. (A to mozna byl duvod me zmeny a odchodu od CD).
To jzacek. Argument o neznalosti prostredi je takovy obranný naznacujici ze zel. doprava je neco co jini nechapou, ale uvedomte si ze zpusoby organizace prace, motivace atd. jsou pro vsechny obory temer stejne!!
To M: POkud mate chut mne urazit tak do toho!! to je prave to co dokazuje jiste veci, urazky nejsou na miste. Pokud pracujete jako vypravci (skoro) a jedinou Vasi naplni (coz nevim) je obslouzit 5 vlaku za den, tak sorry, ale to je asi hodne dobre zamestnani. Myslite si ze odvedete firme tolik kolik dostanete v penezich a jinych vyhodach?. Mozna Vas to nezajima, ale je otazkou jestli Vasi praci nezajisti jakysi automat ci jina organizace dopravy. Nechci rozvijet debatu o tom zda to jde a za jakych podminek, protoze o vasem miste nic vic nevim. Ale skoro bych se vsadil, ze to nejak jinak jde. Ona totiz lidska sila je pomerne draha (a bude drazsi) a uvedomte si kolik jizdenek musi CD prodat aby meli na Vasi mzdu (vc. tretinoveho navyseni na pojistnych odvodech). Ja osobne pokud bych mel moznost si priznat ze v praci nadmiru odpocivam tak se zamyslim a asi dojdu k tomu ze mne to nevyhovuje. (A to mozna byl duvod me zmeny a odchodu od CD).
To jzacek. Argument o neznalosti prostredi je takovy obranný naznacujici ze zel. doprava je neco co jini nechapou, ale uvedomte si ze zpusoby organizace prace, motivace atd. jsou pro vsechny obory temer stejne!!
09.05.2006 (19:36)
Jsem vypravci (jako) ve stanici, kde projede 5 vlaku za den, z toho 2 zaroven. Takze se cely den stouram v uchu a 4x jdu na peron. Presto ale pracuji na 100%.
Jinymi slovy, to flakani neni problem tech "delniku", ale jejich vedeni - z velmi valne (nikoliv zcela) casti...
Pokud budu delat zamkovou dlazbu a sef mi nedoveze ty kostky, tak mam vydlabat ty, co uz jsem jednou polozil a skladat je znova, jen abych neco delal?
Sice nevim, jestli to je v jednom nebo druhem pripade na stavku, ale rozlisoval bych ruzne veci, ktere opticky mohou vypadat stejne...
Tolik k panu pravicovemu, donedavna lempla, ktery se vzeprel osudu a vzdal se veskerych socialnich jistot
Jinymi slovy, to flakani neni problem tech "delniku", ale jejich vedeni - z velmi valne (nikoliv zcela) casti...
Pokud budu delat zamkovou dlazbu a sef mi nedoveze ty kostky, tak mam vydlabat ty, co uz jsem jednou polozil a skladat je znova, jen abych neco delal?
Sice nevim, jestli to je v jednom nebo druhem pripade na stavku, ale rozlisoval bych ruzne veci, ktere opticky mohou vypadat stejne...
Tolik k panu pravicovemu, donedavna lempla, ktery se vzeprel osudu a vzdal se veskerych socialnich jistot
09.05.2006 (17:15)
jzacek:Přesně tak stávkovali pouze a jen federanti.Normální železničáři s tím neměli nic společnýho.
09.05.2006 (15:58)
Pan pravicovy kobilka by si mel uvedomit, ze stavkovali STROJVEDOUCI (FS), ne pokladni, posunovaci, vypravci, atd (OSZ pod vedenim Duska, kterej prave chce vymazat FS)! Takze o cem se to vlastne bavi? Zpochybnovat umi kde kdo, ale bez znalosti prostredi by radsi mel mlcet.
09.05.2006 (13:01)
Jo, odesel jsem sam a delal jsem v provozu. Proste moloch neni nic pro mne. To co pises ja beru, jen rikam ze kazda prace se da delat nejak a nebo poradne a kvalitne a to se dost casto u CD nedela, jde o to vymyslet system kontroly a postihu a pochval (treba financnich). proste mne stve kdyz vidim nejakeho lempla co dela praci hodne mizerne a ma veskere socialni jistoty a vyhody, proste si je nezaslouzi.
09.05.2006 (11:42)
Kobilka: A to jsi odešel sám?Já jsem na dráze dělal přes 30 let až do inv. důchodu a dělal jsem právě v provozu a ne v kanceláři a řeknu ti jen jedno ty peníze jsou tam zasloužený.V kanceláři se "dělá" od 7 do 15h a v provozu třeba od 2 do 20h s tím,že je v nějaké cizí stanici třeba 10h pauza.A to zadarmo!To myslím nemá s prvicovejma názora nic společného.
08.05.2006 (20:38)
Vsak taky pisu obecne, ne jen o strojvedoucich, jejich prace si vazim a obdivuji (myslim to vazne), presto to muj nazor na odborovou cinnost nemeni. U CD jsem pracoval nekolik let a proto vim co rikam. Nerikam ze se tam nic nedela (prosim ne demagogii). Otazka zni take jak se to dela. Delam trochu do personalni problematiky a mohl bych psat elaboraty jen ze svych zkusenosti a to vlakem jezdim pomerne malo (ne, auto nemam). Ono totiz hodne je o lidech prave jako je pokladni a pruvodci atd. A ruku na srdce kolik procent z nich ma vyborne vedomosti, chovani a ustrojeni jake by meli mit? Presto maji zvyseni platu na pristi roky v podstate jiste (a to o vic nez inflaci). A to je proti logice. Omlouvam se, ale mam pravicove nazory a jiz nekolikrat jsem se setkal z odporem z rad draznich fandu (nepochopitelnym).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info

informacni okenko