..: KLDR a Korejská republika budou propojeny po 55 letech železnicí :..

Soul - Přes přísně střeženou hranici Severní a Jižní Koreje projede poprvé po 55 letech vlak. Jih doufá v napojení na transsibiřskou magistrálu. Zkušební jízdy na dvou tratích, jedné na východním a druhé na západním pobřeží Korejského poloostrova, se uskuteční koncem tohoto měsíce, sdělilo dnes jihokorejské ministerstvo pro sjednocení.

Sto ze severu, sto z jihu

"Zkušební jízdy budou provedeny 25. května," řekl agentu?e AFP mluvčí ministerstva. Z jihokorejského Munsanu by ten den mělo na nový, 27,3 kilometru dlouhý úsek trasy do severokorejského pohraničního města Kesong vyjet pět vagonů se 100 jihokorejskými činiteli, inženýry a novináři.

Stovka Severokorejců mezitím vyrazí na 25,5 kilometru dlouhou trať ze severokorejského letoviska Diamantová hora do jihokorejského Čečinu.

Obě trati byly opraveny po několikaletých pracích. Severokorejská armáda ale dlouho váhala s podpisem dohody o obnovení železničního spojení mezi oběma státy, které zůstávají od vzájemného konfliktu v letech 1950-1953 de iure ve válečném stavu.

V tomto týdnu se konalo již dvanácté kolo mezikorejských rozhovorů o společné železnici. Na schůzce, která skončila včera ráno, se představitelé obou států nakonec na zahájení testovacích jízd dohodli. V příštích dnech mají být dojednány o zkušebních jízdách poslední podrobnosti.

Západ byznys, východ turistika

Soul zajistil většinu peněz i materiálu na propojení obou Korejí železnicí. Západní trasa by měla mimo jiné pomoci při dovozu zásilek do severokorejské průmyslové zóny Kesong, kde působí jihokorejské společnosti, a následném odvozu zboží.

Východní trasa má sloužit především turistům. Soul rovněž doufá, že by mezikorejská železnice mohla být v budoucnosti napojena na transsibiřskou magistrálu, a zajistit tak napojení na Evropu.

Na příští týden je plánována mezikorejská vojenská schůzka, kde mají být domluvena opatření sloužící k monitorování železničního spojení přes hranici. Kdy budou linky formálně otevřeny pro veřejnost a jakým způsobem budou využívány, není zatím známo.

Zdroj: převzato z Aktuálně.cz


CSPSV | 14.5.2006 (1:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.05.2006 (19:19)  
Zajímavá bude pohraniční kontrola, zřejmě to, co se kdysi odehrávalo při překračování "železné opony" bylo pouze žertovným laškováním …
registrovaný uživatel honzaW  mail  
14.05.2006 (22:01)  
vsem dekuji, pobavil jsem se :)
registrovaný uživatel M 
14.05.2006 (19:47)  
Proboha, proc se zminuje Afghanistan, ktery byl UPLNE jiny pribeh. Prirovnal bych to k benzince na dalnici, kde si daji dostavenicko dve skupiny vypatlancu hlasici se k nekteremu fotbalovemu klubu...
Docela dobra fantasmagorie ze strany sunfreedoma od prvniho do posledniho prispevku
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.05.2006 (19:13)  
sunfreedom:

Je to sice mimo, ale když už jste to nakousl: ropa sice ne, ale ropovod by se přes to území šikl... ;)
14.05.2006 (18:44)  
To Duke123: Není tam ropa. Dobrý postřeh. V Afghánistánu byla ropa??? Prostě je to Axis of evil... Uvidíme ;-)
14.05.2006 (17:07)  
Slusny Design, repre musi byt.
registrovaný uživatel M 
14.05.2006 (14:52)  
Slusna "pohranicni zastavka", jen co je pravda...
14.05.2006 (14:47)  
Jih se hlavne chce dostat po zeleznici do Ciny...
Par (trochu nekvalitnich) obrazku - trat http://img98.imageshack.us/my.php?image=pict4829a2wp.jpg a v soucasnosti posledni nadrazi na jihu http://img98.imageshack.us/my.php?image=pict48689fx.jpg http://img465.imageshack.us/my.php?image=pict48645kq.jpg
14.05.2006 (12:04)  
Hoši, Vy máte teorie... .
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko