Karlovy Vary – Modernizace a elektrizace železniční trati Karlovy Vary – Kadaň probíhala po dobu 3 let. Od listopadu 2005 byly dokončeny stavební práce na úpravě trati, výstavbě zabezpečovacího zařízení a dokončení výstavby trakčního vedení v posledním úseku z Vojkovic do Klášterce nad Ohří. Nyní jsou všechny práce skončeny a 26. 5. 2006 od půl desáté proběhlo slavnostní otevření trati a první slavnostní jízda elektrické lokomotivy.Elektrizace trati přišla na 2,7 mld. Kč. Cestující poznají modernizaci nejen díky rekonstrukci zastávek a stanic, ale především přechodem na pravostranný provoz v celém úseku Karlovy Vary – Kadaň. Původně se předpokládalo, že celý elektrizovaný úsek bude zprovozněn až v listopadu 2006, stavební práce však byly výrazně zkráceny a díky tomu začal provoz v elektrické trakci o půl roku dříve.
Dokončení elektrizace umožnilo zkrátit jízdní dobu spojů přibližně o 30 minut. Zvláštní vlak ve složení 363+Aee+Aee+WRmz+Ampz odjel z Kadaně za účasti premiéra Jiřího Paroubka, generálního ředitele ČD Josefa Bazaly, zástupců SŽDC a dalších hostů v 10:10 hod. Většina vlaků tak od dnešního dne přechází na elektrickou vozbu většinou dvousystémovými lokomotivami. ČD provozují na 46 km dlouhém úseku 8 párů dálkových spojů, které jezdí ve dvouhodinovém taktu.
Úsek Kadaň – Karlovy Vary je v síti českých železnic již sedmým vnitrostátním úsekem, kde budou nasazeny dvousystémové lokomotivy. Trať Kadaň – Karlovy Vary byla současně poslední dvoukolejnou tratí v Česku, kde ČD provozovaly rychlíkové spoje vedené výhradně motorovými lokomotivami a vozy.
zdroj: Ministerstvo dopravy ČR, Tisková zpráva ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Juraj: Na rychlíkách ř.363 DKV Plzeň
Dělení mezi předvěstí a vjezdem do Kadaně od Klášterce opět vymysl projektant od stolu.Nikdy asi neseděl na lok.Bude ještě "veselo" na této trati.
Dělení mezi předvěstí a vjezdem do Kadaně od Klášterce opět vymysl projektant od stolu.Nikdy asi neseděl na lok.Bude ještě "veselo" na této trati.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











