..: Pendolino pojede do Bratislavy a Vídně, do Německa zatím ne :..
680 001Praha - Po ukončení verifikace trati bude do provozu nasazena další jednotka pendolino. Jedna ze sedmi souprav však bude trvale sloužit jako záložní, a to pro případ nejen nečekaného výpadku v důsledku poruchy, ale hlavně jako náhrada za soupravy, které postupně procházejí běžným provozním servisem po určitém počtu ujetých kilometrů. V současné době odstraňuje výrobce na soupravách drobné závady, které se objevily při zavádění vlaků do provozu (nefungující dveře, zamrzající toalety). Společnost Alstom se zavázala, že veškeré závady odstraní do konce srpna letošního roku.
ČD předpokládají, že pendolina začnou do Bratislavy jezdit od července a do Vídně nevyjedou dříve než na začátku září. Rakouské úřady požadují pro schválení vlaků do provozu zkoušku na trati, která byla nedávno poničena povodněmi. Do Německa by pendolina v nejbližší době mohla jezdit maximálně do Drážďan, dál chybí rekonstrukce koridoru. Ale ani zajíždění do Drážďan nelze předpokládat od nového grafikonu.

Josef Bazala, ředitel podniku, by rád nasadil pendolina i na tratích směrem na České Budějovice nebo na Plzeň. ČD však mají k dispozici jen 7 souprav, a tak je otázkou, zda podnik nebude uvažovat o nákupu dalších rychlovlaků. Další možností pro mezistátní dopravu se jeví nové lokomotivy řady 380 z Plzně.

Nadále budou od nového jízdního řádu pendolina nejvíce jezdit na spojích SC Pendolino, jejichž jízdní doba se zkrátí díky dalším dokončeným stavbám a ukončení verifikace tratí. Cesta z Prahy do Olomouce bude trvat 2 hodiny, do Ostravy o hodinu víc. Od prosince se na tomto rameni očekává příchod soukromých společností a v roce 2008 by na trase Praha – Ostrava začala ráda provozovat železniční dopravu i společnost StudentAgency Radima Jančury, který tvrdí, že jeho soupravy v porovnání s pendolinem budou na úrovni SuperSuperCity. Návrh jízdního řádu na další období počítá s tím, že vlaky jezdící ve směru Brno - Slovensko/Rakousko vedené jednotkou pendolino, budou na území Česka vedeny v kategorii SC, v zahraničí jako EC.

zdroj: ČTK


CSPSV | 3.6.2006 (10:40)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.06.2006 (14:26)  
Petr Krček: Překopat 471.
05.06.2006 (12:08)  
Zajímalo by mě kdo by byl pro další nákup pendolín(těchto nebo modernějších) a nebo by jste upřednostili jinou jednotku např ve Švédsku reginy apod.
05.06.2006 (8:34)  
To už bylo lepší německé označení Metropolitan, ale nakonec vozbu převedli na standartní ICE. Budoucnost SC vidím podobně, za chvíli tu bude konkurence a ČD zpláčou nad výdělkem.
05.06.2006 (4:34)  
Jak to tady čtu, je nutné aby do Ostravy vůbec něco jezdilo? Neměla by se radši odstoupit jsko pohraničí Polákům nebo Slovákům? Vždyť pro Pražíky za Českou Třebovou začíná Orient!
05.06.2006 (1:37)  
SuperCity je beztak nepříliš smysluplný metaznak. InterCity = meziměsto (spojení mezi městy), to je jasné. EuroCity = evropské velkoměsto (spojení evropských měst, kvalita v jednotném evropském měřítku - standardu). SuperCity = Nadměsto. Nadvelkoměsto. Hmmm...
Registrierter Benutzer M 
05.06.2006 (0:05)  
Mezi radky:)
04.06.2006 (23:27)  
Dotaz: kde se píše o zavedení "komfortu" SC Pendolino i na Brno? V tom rozšířeném návrhu GVD to nikde nečtu, ale možná jsem osel, a ještě k tomu slepý...
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
04.06.2006 (16:32)  
Miroslav Zikmund: o tom jsem už mluvil na diskusním fóru želpage (řada 680) byť v souvislosti s vozbou vlaků do severní Itálie.
04.06.2006 (15:38)  
Pendolino by nejlépe využilo svých vlastností na trase Praha – Linz, kde jsou postupně všechny tři napájecí systémy, jednak "koněspřežka" je plná oblouků limitujících traťovou rychlost. Je žalostný pohled na Tauruse, který se se 4 vozy plazí na jinak kvalitní trati rychlostí 70 km/h vyplývající z oblouků … 680 by mohly jezdit ve dvouhodinovém taktu v návaznosti na EUROTAKT na WESTBAHN.
04.06.2006 (12:25)  
Zkrácení jízní doby díky naklápění řady 680 je na trase Praha-Ostrava poměrně malé. Při účasti na verifikaci a shlédnutí stavu jednotky 680 001 a její spolehlivosti/funkčnosti, se obávám, že bude záložní ne kvůli potřebnosti, ale kvůli jejímu žalostnému stavu... . Přístup ČD k jednotkám 680 je velmi neprofesionální. ČD by měli děkovat VÚŽ a solidárnosti jejich pracovníků, kteří ač pracovníci jiného subjektu, svou prací a zájmem dostali jednotku do stavu v jakém je teď. Na vnitrostátní dopravu s menší zajížděním do Vídně/Bratislavy dostačuje mírně upravit koncepci 471, která je modernější.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko