Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Vídeň - Dnes začíná v Německu mistrovství světa ve fotbale. Během něho bude v Německu nasazeno 15 lokomotiv řady 1116 (Taurus), které má ve vlastnictví společnost ÖBB-Traktion. DB si je najaly na dobu 4 týdnů pro vozbu vlaků dálkové dopravy. Maximální rychlost lokomotiv bude 230 km/h. Rakouských cestujících se dočasné vypůjčení lokomotiv nijak nedotkne. Celkem mají ÖBB 282 "Taurusů".
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
CSPSV | 9.6.2006 (11:49)
Související zprávy

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
12.06.2006 (13:43)
Miroslav Zikmund: Jasně, ale to se bavíme o národních standardech. Až pujde jakýmkoliv řídicím vozem řídit jakákoliv lokomotiva, pak se dá mluvit o evropském standardu.
12.06.2006 (12:11)
V Německu určitě nějaký jednotný protokol existuje, protože tam se z řídících vozů dají řídit různé typy lokomotiv.
Do Chebu jezdily také řídící vozy s Raguliny nebo BR 2x218, které na části trati jely s elektrickou lokomotivou; "staré" řídící vozy se taky dají řídit z různého typu elektrické lokomotivy, které mají regulaci pomocí přepínače odboček na trafu nebo motorové lokomotivy …
V Rakousku musí taky být "nějaký" protokol, protože s řídícím vozem jede Taurus, 1042, 1044, 1014 nebo Herkules. Rovněž ve Švýcarsku musí být stejný protokol, protože tam ze stejného řídícího vozu můžete řídit "elektrický vůz" nebo elektrickou lokomotivu …
Do Chebu jezdily také řídící vozy s Raguliny nebo BR 2x218, které na části trati jely s elektrickou lokomotivou; "staré" řídící vozy se taky dají řídit z různého typu elektrické lokomotivy, které mají regulaci pomocí přepínače odboček na trafu nebo motorové lokomotivy …
V Rakousku musí taky být "nějaký" protokol, protože s řídícím vozem jede Taurus, 1042, 1044, 1014 nebo Herkules. Rovněž ve Švýcarsku musí být stejný protokol, protože tam ze stejného řídícího vozu můžete řídit "elektrický vůz" nebo elektrickou lokomotivu …
10.06.2006 (12:05)
Fakt nechápu, proč se řízeni nestandardizuje. To je takový problém vymyslet protokol, který by používali následně všichni pro dálkové řízení? Ať žije kompatibilita. K čemu jsou nám "evropské" lokomotivy, když si pořád každý hraje na svém písečku.
10.06.2006 (10:38)
MZ: poprve z nemeckeko ridiciho vozu. Ze CityShuttlu se daji ridit snad vsechny taurusy, ale vybaveni pro rizeni z nemeckych IC-ridicich vozu ma jen par.
09.06.2006 (19:33)
Pizzaman: Přepřáhnout z jednoho konce na druhý se za 5 minut těžko stíhá, závisí to i na konfiguraci kolejiště. Dalo by se to urychlit pomocí dvou lokomotiv (jednou odjet a druhou připojit na opačný konec vlaku), ale pak jsou potřeba 2 strojvůdci, někdo taky musí zkontrolovat brzdy, lokomotivy navíc blokují třeba potřebné koleje... To přece není žádná novinka, že jsou vratné soupravy efektivnější.
09.06.2006 (19:25)
Ad COMAR : To, že poprvé bude Taurus v normálním provozu řízen z řídícího vozu snad nemyslíte vážně.
Ta rakouská patra co jezdí s Taurusem do Břeclavi jezdí ve zkušebním provozu. Taurusy jezdí taky s vozy CityShuttle řízené z řídícího vozu.
Ta rakouská patra co jezdí s Taurusem do Břeclavi jezdí ve zkušebním provozu. Taurusy jezdí taky s vozy CityShuttle řízené z řídícího vozu.
09.06.2006 (18:57)
tak tech 5 minut co se to prepraha to zase neni tak zle. a nechapu proc si je vypujcuji kdyz maj lokomotiv dost. Ja jsem asi PYTOMEJ...
09.06.2006 (18:38)
Pizzaman: v Nemecku tak jezdi spousta EC/IC. Na jedne strane je lokomotiva a na druhe ridici vuz. Pokud vlak dojede do cilove stanice (nebo zastavky, kde se jezdi uvrati, jako napr. Masaricka), tak proste fira preleze na druhy konec vlaku. Usetri se tim spousta casu, protoze se lokomotiva nemusi preprahavat z jednoho konce vlaku na druhy. Diky tomu muzou mit soupravy naplanovane obehy mnohem vic nahusto a jsou effektivneji vyuzivany. Nemecke ridici vozy jezdi po Nemecku a taky zajizdi do Rakouska. Vypadaji jako velkoprostorove vozy, co jezdi na Vindobone, jen s tim rozdilem, ze maji na jednom konci oddil pro kola a stanoviste strojvedouciho.
Tady je par fotek:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bimdzf/pix.html
(pokud vim, tak ted uz jsou vsechny premalovane do noveho designu - svetle seda s tenkou cervenou linkou)
Pro cestujici je to docela zajimave, protoze mezi kabinou strojvedouciho a prostorem pro cestujici jsou jen velke prosklene dvere (stejne jako treba u ICE3 nebo ICE-T). U takovychto vozu, kde se cestujici muzou divat firovi pres rameno dokonce plati prisnejsi predpisy o tom, kdo vsechno muze byt v kabine strojvedouciho. Proste tam nesmi byt zbytecne zamestnanci navic, aby cestujicim nestali ve vyhledu.
Tady je par fotek:
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bimdzf/pix.html
(pokud vim, tak ted uz jsou vsechny premalovane do noveho designu - svetle seda s tenkou cervenou linkou)
Pro cestujici je to docela zajimave, protoze mezi kabinou strojvedouciho a prostorem pro cestujici jsou jen velke prosklene dvere (stejne jako treba u ICE3 nebo ICE-T). U takovychto vozu, kde se cestujici muzou divat firovi pres rameno dokonce plati prisnejsi predpisy o tom, kdo vsechno muze byt v kabine strojvedouciho. Proste tam nesmi byt zbytecne zamestnanci navic, aby cestujicim nestali ve vyhledu.
09.06.2006 (18:21)
to jako nebude v Taurusu fíra? nebo jak tomu mam rozumet?
09.06.2006 (17:17)
jen dodam, ze jde prevazne ze tyto taurusy budou nasazeny predevsim na mezinarodni spoje mezi Rakouskem a Nemeckem, ktere normalne zasistuje DB svymi BR101. Navic se jedna o taurusy, ktere jsou vybaveny a schvaleny na dalkove rizeni z nemeckych ridicich vozu Bimdzf. Bude to poprve, co bude nejaky taurus v normalnim provozu rizen z ridiciho vozu.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










