Bratislava - "Stanica Bratislava hlavná stanica", ozve se z reprodukturu na bratislavském nádraží a na nástupišti zastaví vysokorychlostní jednotka TGV. Zástupci Francie, Německa, Rakouska a Slovenska podepsali společné prohlášení s jasným závazkem: co nejdříve vybudovat vysokorychlostní trať Paříž - Štrasburk - Stuttgart - Vídeň - Bratislava.Do trati, která patří mezi prioritní projekty transevropských dopravních sítí, se už investovalo více než 10 mld.€. Francie, Německo a Rakousko na jaře také podepsaly bilaterální smlouvy o výstavbě mostů přes hraniční řeky. Slovenský úsek by se měl stát realitou zhruba za sedm let.
"Pracujeme s termínem 2013, ale samozřejmě bychom některé úseky chtěli dát do provozu co nejdříve, pokud možno před mistrovstvím světa v hokeji v roce 2011," řekl zástupce slovenského velvyslance při EU Juraj Nociar, který v Lucemburku zastupoval ministra dopravy. "Nejde jen o vlaky TGV, kterých by mělo být jen pár denně. Ale trať by měla být využívána i k propojení mezi bratislavským a vídeňským letištěm rychlovlakem, o čemž se už roky hovoří," dodal Nociar.
Bratislava už využila prostředky unie na vypracování projektových studií, díky kterým se jí podařilo přistoupit k železničnímu koridoru Paříž - Vídeň. Na samotné provedení počítá s využitím příspěvků z Fondu soudržnosti EU, které by měly dílo financovat z 85 procent.
zdroj: Idnes

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Jan Beneš: nás ve škole učili, že přímá řeč oživuje text :-)))
Tak to by bylo jak jet do Moskvy pres Pariz:-))
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











