Praha - Za šest měsíců provozu si jízdenku v rychlovlaku Pendolino na trati mezi Prahou a Ostravou rezervovalo už čtvrt milionu cestujících. I když jsou soupravy v průměru obsazené zhruba z poloviny, dráhy si zájem o vlak pochvalují a považují pendolino za ekonomicky velmi úspěšné.
Za půl roku provozu utržila pendolina na trasách mezi Prahou a Ostravou už zhruba sto milionů korun. "Ekonomicky se chová velmi dobře, jako náš nejúspěšnější produkt," říká mluvčí drah Aleš Ondrůj.
Průměrná cena jízdenky se v pendolinu pohybuje kolem 400 korun, včetně studentských slev či levnějšího jízdného na kratší vzdálenosti.
Do čtvrt milionu cestujících ale dráhy započítávají jen prodané rezervace. Skutečný počet je tak vyšší o pasažéry přepravované v lednu během zvláštního režimu při poruchách některých souprav, o cestující s ČSA či lidi s režijními jízdenkami.
Denně se tak počet pasažérů v šesti párech pendolin pohybuje kolem dvou tisíc. "Obsazenost kolísá mezi 50 a 60 procenty, s čímž jsme maximálně spokojeni," dodal Ondrůj.
Od prosince plánují dráhy zvýšit počet spojů SuperCity na sedm párů denně. Nové cestující chtějí v létě přilákat do pendolin i pomocí slev.
zdroj: iDnes

Půl roku provozu = 26 x 82 x 330 = kapacita 703 560 míst
cca 250 000 přepravených osob = cca průměrné 35 % obsazení …
Denní kapacita (v pracovních dnech) 12 vlaků = 3 960 míst
Předmětem pracovní náplně tiskového mluvčího je vytvářet pozitivní obraz firmy na veřejnosti …
nikoli zabývat se tím, zda výpočty na úrovní absolventa třetí třídy základní školy alespoň vzdáleně souhlasí …
Vzhledem k tomu, že se jedná o vlaky s povinnou rezervací míst, je počet přepravených cestujících známý s přesností na jednoho cestujícího … přesně tak je známo s přesností na jednu korunu, jaké byly tržby …
Denní odpisy činí nejméně 800 000 Kč … za 26 týdnů cca 145 600 000 Kč
Vycházeje z premisy neomylnosti ČD a jeho mluvků vychází jediný možný závěr: SCP má poměrně velký podíl černých pasažéru (těch, kteří nemají řádnou rezervaci/příplatek).
To by je tam musel někdo nejdřív pustit :)
To byl žert. Tedy s těmi skopčáky.
K věci. Existuje v tomhle státě ekonomicky plusový vlak osobní dopravy? To samozřejmě bez dotací jakéhokoliv druhu a ne s pomocí vozidel která byla odepsána před 20ti léty.
"Ekonomický se chová velmi dobře" Za tohle bych toho vola vyhodil a nechal ho dělat maturitu znova, jestli teda nějakou má ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











