..: Půlroční bilance vlaků SC Pendolino :..
pendolino Praha - Za šest měsíců provozu si jízdenku v rychlovlaku Pendolino na trati mezi Prahou a Ostravou rezervovalo už čtvrt milionu cestujících. I když jsou soupravy v průměru obsazené zhruba z poloviny, dráhy si zájem o vlak pochvalují a považují pendolino za ekonomicky velmi úspěšné.

Za půl roku provozu utržila pendolina na trasách mezi Prahou a Ostravou už zhruba sto milionů korun. "Ekonomicky se chová velmi dobře, jako náš nejúspěšnější produkt," říká mluvčí drah Aleš Ondrůj.

Průměrná cena jízdenky se v pendolinu pohybuje kolem 400 korun, včetně studentských slev či levnějšího jízdného na kratší vzdálenosti.

Do čtvrt milionu cestujících ale dráhy započítávají jen prodané rezervace. Skutečný počet je tak vyšší o pasažéry přepravované v lednu během zvláštního režimu při poruchách některých souprav, o cestující s ČSA či lidi s režijními jízdenkami.

Denně se tak počet pasažérů v šesti párech pendolin pohybuje kolem dvou tisíc. "Obsazenost kolísá mezi 50 a 60 procenty, s čímž jsme maximálně spokojeni," dodal Ondrůj.

Od prosince plánují dráhy zvýšit počet spojů SuperCity na sedm párů denně. Nové cestující chtějí v létě přilákat do pendolin i pomocí slev.

zdroj: iDnes


| 14.6.2006 (11:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.06.2006 (17:51)  
Půl roku provozu = 26 týdnů, týden = 82 vlaků, vlak = 330 míst k sezení …
Půl roku provozu = 26 x 82 x 330 = kapacita 703 560 míst

cca 250 000 přepravených osob = cca průměrné 35 % obsazení …

Denní kapacita (v pracovních dnech) 12 vlaků = 3 960 míst

Předmětem pracovní náplně tiskového mluvčího je vytvářet pozitivní obraz firmy na veřejnosti …
nikoli zabývat se tím, zda výpočty na úrovní absolventa třetí třídy základní školy alespoň vzdáleně souhlasí …

Vzhledem k tomu, že se jedná o vlaky s povinnou rezervací míst, je počet přepravených cestujících známý s přesností na jednoho cestujícího … přesně tak je známo s přesností na jednu korunu, jaké byly tržby …

Denní odpisy činí nejméně 800 000 Kč … za 26 týdnů cca 145 600 000 Kč
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.06.2006 (16:55)  
Hmmmm, mě to vyšlo, že při obsazenosti mezi 50-60% to za ten půl rok mělo být někde přes 400 tis. cestujících, ne čtvrt milionu.

Vycházeje z premisy neomylnosti ČD a jeho mluvků vychází jediný možný závěr: SCP má poměrně velký podíl černých pasažéru (těch, kteří nemají řádnou rezervaci/příplatek).
registrovaný uživatel M 
14.06.2006 (16:46)  
Glagol - nevim, ale i kdyby bylo pendolino nejmene ztratove, tak bych u nem asi nemluvil jako o ekonomicky velmi dobre se chovajicim...
14.06.2006 (16:16)  
No panove, kdyz to ctu, reknu vam, ze bud tu nemumime pocitat nebo je na CD nekdo hrozne hloupy! Nejsem uplne proti tomu, aby se Cesi obcas projeli z PHA do OVA Pendolinem, ale zvysovat pocet souprav v obehu na rameni s tak mizernymi vysledky, jenom abych zastiral, ze to neni dobry, to je fakt prasecina. Pendolina musej jezdit za hranice, pak se mozna vyplati!?

To by je tam musel někdo nejdřív pustit :)
registrovaný uživatel Glagol  mail  
14.06.2006 (16:00)  
Pendolino je to nejlepší co u nás na kolejích jezdí, ale holt to dělali ty prašiví špageťáci a né "dokonalí" skopčáci.
To byl žert. Tedy s těmi skopčáky.
K věci. Existuje v tomhle státě ekonomicky plusový vlak osobní dopravy? To samozřejmě bez dotací jakéhokoliv druhu a ne s pomocí vozidel která byla odepsána před 20ti léty.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
14.06.2006 (15:19)  
No panove, kdyz to ctu, reknu vam, ze bud tu nemumime pocitat nebo je na CD nekdo hrozne hloupy! Nejsem uplne proti tomu, aby se Cesi obcas projeli z PHA do OVA Pendolinem, ale zvysovat pocet souprav v obehu na rameni s tak mizernymi vysledky, jenom abych zastiral, ze to neni dobry, to je fakt prasecina. Pendolina musej jezdit za hranice, pak se mozna vyplati!
14.06.2006 (14:28)  
Pendolínem jezdím poměrně často, ne kvůli němu, ale kvůli rycholosti, tekže sedět na těch nepohodlných lávkách vydržím a cena je jen o 8 korun dražší než IC (250Kč) Pozitivní na tom je že si vždycky sednu kam chci a nátáhnu si nohy kam chci (normální vlak více) tím chci jen říct že jsem ho nikdy neviděl plný, vždy spíše prázdný!

"Ekonomický se chová velmi dobře" Za tohle bych toho vola vyhodil a nechal ho dělat maturitu znova, jestli teda nějakou má ...
14.06.2006 (14:17)  
Teda, ze se Ondruj nestydi. Matematika ctvrte tridy staci na to, aby jeho ekonomicky velmi dobre chovani doslova roztrhala :-)
registrovaný uživatel Racek 
14.06.2006 (13:50)  
Co všechno je započteno v těch "nákladech 20 000"? Mě vychází jenom poplatek za DC skoro 15 000 (při odhadnuté hmotnosti 200t/obsazená jednotka [asi bude víc] a bez klopící přirážky). K tomu personál, trakční elektřina, údržba, prodej jízdenek, různé ty "ČD Louže" ... to se do těch 20k bez odpisů nemůže vejít ani náhodou.
14.06.2006 (13:22)  
Tak jsem si to zhruba spočítal (50% obsazenost, 400 Kč za jízd., 20 000 náklady na jízdu = zisk cca 46 000 Kč jeden vlak)- housenky se při současném provozu zaplatí za cca 140 let. "Dobrá" investice
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko