..: Nehoda na trati 250 :..

Vranovice - Dle aktuální informace serveru idnes.cz došlo ve Vranovicích na trati 250 mezi Brnem a Břeclaví k nehodě dvou nákladních vlaků a R 672 Vysočina. Podle zpřesněné informace došlo k projetí návěsti Stůj nákladním vlakem ze směru od Hrušovan u Brna. Zatím ale není jasné, proč k tomu došlo, zda byla chyba na straně strojvedoucího, či selhala technika. Zraněný je strojvůdce jedoucího vlaku. Rychlík pak narazil do části jedné ze souprav, která mu překážela v cestě, naštěstí v něm nebyl nikdo zraněn. Provoz na trati je přerušen. Odhady činí hodinu a půl. V místě je zavedena náhradní autobusová doprava. První odhady hovoří o dosti značných materiálních škodách. Další aktuální informace budeme doplňovat. Jen na doplnění, vlaky v těchto úsecích dosahují až 160 km/h.

Podle serveru Aktuálně.cz při srážce vykolejily 4 vagony a do jednoho z nich narazil rychlík směřující z Břeclavi do Františkových Lázní. "Do půl desáté by měl být provoz obnoven alespoň po jedné koleji," řekl mluvčí drah Ondrůj. Obě lokomotivy jsou značně poškozeny, v místě střetu jsou strhány elektrické troleje. Výše způsobených škod zatím nebyla vyčíslena. Při této kolizi byl těžce zraněn jeden ze strojvedoucích, nespasilo ho ani to, že těsně před srážkou uprchl do strojovny. Druhému se podařilo z lokomotivy vyskočit a vyvázl bez zranění.

Podle sdělení agentury ČTK narazil rychlík, na němž vznikla škoda několik desítek tisíc korun, do nárazníku jednoho z vagonů, který upadl a skončil v sousedním kolejišti. Nikdo z osádky rychlíku ale nebyl zraněn. K nehodě došlo krátce po 6. hodině ranní a v 9:24 hod. mohla Vysočina ve své cestě pokračovat. Na trati vznikla v místě nehody škoda 4 - 5 mil. Kč, na 2 lokomotivách nákladních vlaků asi 1 mil. Kč, rychlík měl po kolizi poškozený vzduchojem.

Ilustrační foto, autor: M. Nožička Tisková zpráva Drážní inspekce ČR uvádí, že ke srážce vlaků došlo dnes, tj. ve čtvrtek 15.6.2006, v 6:06 hod. ve stanici Vranovice. V době srážky stanicí projížděl také rychlík Vysočina z Břeclavi do Františkových Lázní. Jeho strojvedoucí spatřil náraz nákladních vlaků a okamžitě použil rychlobrzdu. Přesto lokomotiva rychlíku v rychlosti cca 60 kilometrů v hodině najela na upadlý nárazník jednoho z vykolejených nákladních vozů.
Nákladní vlak, který minul návěstidlo zakazující jízdu, vezl náklad z východních Čech do Chorvatska. Do stojící soupravy nákladního vlaku Břeclav – Nymburk narazil v rychlosti přibližně 40 km/h a zhruba 70 metrů ho před sebou tlačil. Příčiny nehody se šetří.

Aktualizováno 16.6.2006, 19:30 hod. - Server Novinky.cz zveřejnil, že obě zaklíněné lokomotivy se podařilo od sebe odtrhnout ve čtvrtek večer. Dosud je na nádraží jediná volná kolej. Dnes odpoledne se podařilo odstranit vlaky lokomotiv z místa nehody. Nyní záleží na odbornících, zda budou laminátky odtaženy do brněnského depa, nebo budou podle krizového scenáře zlikvidovány přímo na nádraží ve Vranovicích. Kdy se místem nehody bude projíždět bez omezení, není jasné. Kromě odstranění vraků se musí opravit trolejové vedení, koleje a nástupiště.

zdroj: Idnes, Novinky, Aktuálně, ČTK, Drážní inspekce

Doplnil: -cspsv-

Zde si můžete prohlédnout první fotografie z místa neštěstí. Není to příjemný pohled. Odkaz pochází z diskusního fóra IDNES. Děkujeme našemu čtenáři za upozornění.


michawel | 15.6.2006 (12:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Drapa  mail  
15.06.2006 (8:56)  
srazili se 2 vlaky a do nich narazil rychlík!
15.06.2006 (8:35)  
iDnes: "K nehodě došlo pár minut po šesté hodině ranní. Nákladní vlak, který jel ve směru od Hrušova z Brna projel návěst a ve stanici narazil do jiného nákladního vlaku, který tam stál." - Žádný Hrušov nemůžu kolem Brna najít, pročpak asi?;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko