..: V Praze mají vzniknout nové zastávky :..

Praha - V Praze by v dohledné době mělo vyrůst několik nových zastávek - Rajská zahrada, Podbaba, Liboc, Výstaviště v Holešovicích, Běchovice střed, Karlín, Zahradní Město, Slavia nebo obnovená zastávka Vyšehrad. Nejblíže ke své realizaci má Rajská zahrada, která by se měla začít stavět v roce 2007 a do provozu by měla být uvedena o rok později. Právoplatné územní rozhodnutí již je.

Nádraží by se líbilo i obyvatelům sídliště Černý Most. Tedy pokud by splňovalo určité podmínky. "Vlaky by tu nesměly končit nebo vést jen do Vysočan. Pokud by pokračovaly třeba na Holešovice, Smíchov, Masarykovo nádraží nebo do Vršovic, pomohlo by nám to," myslí si Jaroslav Hora z Cíglerovy ulice. Novou zastávku by měl z domu, co by kamenem dohodil.

"Návrhy na zřízení nových železničních zastávek průběžně projednáváme s magistrátem, společností Ropid, ministerstvem dopravy a Českými drahami," vysvětluje Bohuslav Navrátil, náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), serveru iDnes.

Magistrát se vzniku nových malých nádraží nijak nebrání. I když náměstek primátora Jan Bürgermeister přiznává, že investice do příměstské železniční dopravy jsou až za financováním dostavby městského okruhu a prodloužením metra C. "Železnice Prahu kolon aut nezbaví, ale umožní řidičům ráno zvolit, jak pojedou do práce," uvažuje Bürgermeister.

Jen dva roky po Rajské zahradě by mohlo na trati mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou vzniknout nádraží Podbaba, které by navazovalo na Podbabskou ulici. Přibližně za šest let by mohly na trati na Kladno prokouknout železniční zastávky Bubny, Dejvice a Veleslavín a k nim přibýt zastávky Výstaviště a Liboc.

Kdy a kde mají nové zastávky vzniknout:

2007 - 2008 Rajská zahrada
2009 - 2010 Podbaba
2009 - 2012 Výstaviště, Liboc
2010 - 2015 Běchovice střed, Vyšehrad, Karlín, Zahradní město, Slavia

Zdroj: iDnes


CSPSV | 11.7.2006 (8:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
12.07.2006 (16:30)  
A ještě něco...
Ty zde uvedené zastávky jsou nutné, ale tím výčet nekončí - Kačerov (trať u metra), Jinonice (trať u metra) a třeba ještě něco na Barrandově (Slivenecká ulice) - dostat se bez auta z jihozápadu na západ jde jedině přes Smíchovské nádraží, přitom ta trať tam je a jedna 810 by se snad našla. Nemusí se hned stavět nová zastávka, stačilo by tam dát dva tři panely (viz spousty námezních zastávek na venkově) a to by snad nestálo tak moc peněz. Vlastně takhle by šlo zřídit spousty dalších (ne zas tak nutných zastávek), třeba Klukovice pro rekreační využití Prokopského údolí... Po těch tratích nikdo nejezdí, protože vlastně staví na nesmyslných místech (z dnešního pohledu) - po těch pár panelech a propagaci...hmm už vidím ty tiskové zprávy s nárůstem cestujících o 400%
registrovaný uživatel Space 
12.07.2006 (16:08)  
ad Karlín: A nemá to třeba přimět zaměstnance firem sídlících v Karlíně/Žižkově, aby ze svých domovů na východě Prahy jezdili do zaměstnání vlakem (a obráceně)? Zastávka je od metra daleko, ale ne až tak strašně nepřekonatelně. Také si dovoluji upozornit na poměrně značně využívaný pěší tunel pod Vítkovem a na jeho druhém konci přecpanou Koněvovu ulici.
12.07.2006 (15:52)  
Osud Masarykova nádraží – je dojemné kdo všechno vydal stavební povolení na "nové spojení" – přehled je na tabuli na křižovatce u divadla Ponec. Jedno povolení vydal Magistrát hlavního města dne 25.06.2004. Přitom jedním z cílů této stavby je umožnit jízdu vlaků z Masarykova nádraží do Vysočan.
T.č. probíhá na Masaryčce stavba nového ústředního stavědla, které nahradí i rozpadající se Hrabovku.
Zastávka v Karlíně je mi poněkud záhadná, protože trať je poměrně značně vzdálena od tramvajové trati i od stanice METRA Křižíkova, autobusová doprava tam nikde není. Rovněž dopravní uzel FLORENC je daleko a je to blíže na Masaryčku.
12.07.2006 (10:12)  
Takže když budeme realisté, tak se nových zastávek ještě nedožijem.

Porovnám-li to s časovou realizací zdvoukolejnění 031 tak nové zastávky v Praze se objeví (při optimismu) někdy po roce 2100.
11.07.2006 (21:01)  
Rajská Zahrada: zastávku dosud připravovalo město Praha (OMI), první dokumentace stanovila cenu stavby na více než 500 milionů korun (! - výtah u metra, lávka, asi sedmisetmetrová rekonstrukce trati), teď to snížili na ca 350 mil., předpokládá se hrazení z EU pro město a SŽDC. Zůstanou tři koleje.

Podbaba je součástí stavby SŽDC (Holešovice - Bubeneč) jako náhrada Bubenče, na jejímž zhlaví leží.

Výstaviště a Liboc jsou součástí trati Masarykovo n. - letiště, předpoklad hrazení celé stavby PPP.

Běchovice střed by měly být městská investice, stavební připravenost je ve stavbě SŽDC Úvaly - Běchovice, takže nejdříve po ní.

Vyšehrad připravoval ROPID, teď by měl být součástí stavby SŽDC hlavní - Smíchov, ale jednak je celý prostor Výtoně územně nejasný (územní plán nevzal na vědomí, že železniční most přes Vltavu je památkově chráněný a tedy nezbořitelný), jednak se zastávkou na Ostrčilově nám. nesouhlasí Praha 2.

Zahradní město a Eden (=dříve Slávia) jsou ve stavbě SŽDC Hostivař - hlavní, jako náhrada Strašnic.

Karlín má být městská investice, ale závisí na osudu Masarykova nádraží.

Ostrá bez podchodu, úprav kolejí a trakce byla skutečně za 10 mil., teď má být Jiřina za ca 20 mil., opět bez podchodu. Uváděné termíny všech zastávek jsou dost optimistické.
11.07.2006 (20:50)  
Až ty zastávky budou vybudovány, tak asi České dráhy osobní dopravu nebudou provozovat, protože, jak předpokládám, budou po krachu a na koleje nastoupí podnik, který bude veden moderně s ohledem na ekonomiku provozu a samozřejmě na jeho spolehlivost, cestovní pohodlí nevyjímaje. České dráhy toho zárukou nejsou. FRK
registrovaný uživatel xyz  mail  
11.07.2006 (19:46)  
Alfin kdo ví odkud je divný. Na Vysočanech některé vlaky opravdu končí (9444, 9446, 9448, 9450 - shodou okolností ráno, když by možná lidi i rádi do centra a dál). V důsledku stavebních prací na Masarykově n. pak příležitostně i mnohé další...

Takhle to prosím dopadá, když něco komentují lidé, kteří s danou věcí mají žádnou nebo malou praktickou zkušenost (a jsou líní si to alespoň ověřit pohledem do JŘ).
11.07.2006 (17:06)  
Například Tannwaldský špičák stál prý jen 750000 (nebo tak nějak), je fakt že je to jen jedno nástupiště a kratší než je potřeba na Prahu, a taky tam není problém se sloupy el. vedení, ale 10000000 mi přijde na zastávku moc. Tak jako tak současné (pa)vedení města již dříve deklarovalo, že železniční zastávky musí financovat SŽDC a nikoli město (řekl pan Šteiner), takže (ne)vůle je zde víc než zřejmá - a z toho asi pramení i vše ostatní...
registrovaný uživatel PZ 
11.07.2006 (16:16)  
Ještě že ne růžová zahrada...
registrovaný uživatel Racek 
11.07.2006 (15:41)  
Seath: v nákladech na stavbu se moc nevyznám, ale těsně pod 10 MKč stála prý Ostrá, a ta je bez podchodu, protože hned vedle je přejezd. Na Podbabské je sice ten podjezd, ale bude potřeba postavit výtahy nabo rampy ...
Rajská zahrada bude dost zajímavá: buď se musí posunout koleje, aby se vešel ostrovní perón, nebo překopat výhybky na odb. Skály a zabzař tak, aby zastavující vlaky jezdily jen po krajních kolejích.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko