Praha - V Praze by v dohledné době mělo vyrůst několik nových zastávek - Rajská zahrada, Podbaba, Liboc, Výstaviště v Holešovicích, Běchovice střed, Karlín, Zahradní Město, Slavia nebo obnovená zastávka Vyšehrad. Nejblíže ke své realizaci má Rajská zahrada, která by se měla začít stavět v roce 2007 a do provozu by měla být uvedena o rok později. Právoplatné územní rozhodnutí již je.
Nádraží by se líbilo i obyvatelům sídliště Černý Most. Tedy pokud by splňovalo určité podmínky. "Vlaky by tu nesměly končit nebo vést jen do Vysočan. Pokud by pokračovaly třeba na Holešovice, Smíchov, Masarykovo nádraží nebo do Vršovic, pomohlo by nám to," myslí si Jaroslav Hora z Cíglerovy ulice. Novou zastávku by měl z domu, co by kamenem dohodil.
"Návrhy na zřízení nových železničních zastávek průběžně projednáváme s magistrátem, společností Ropid, ministerstvem dopravy a Českými drahami," vysvětluje Bohuslav Navrátil, náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), serveru iDnes.
Magistrát se vzniku nových malých nádraží nijak nebrání. I když náměstek primátora Jan Bürgermeister přiznává, že investice do příměstské železniční dopravy jsou až za financováním dostavby městského okruhu a prodloužením metra C. "Železnice Prahu kolon aut nezbaví, ale umožní řidičům ráno zvolit, jak pojedou do práce," uvažuje Bürgermeister.
Jen dva roky po Rajské zahradě by mohlo na trati mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou vzniknout nádraží Podbaba, které by navazovalo na Podbabskou ulici. Přibližně za šest let by mohly na trati na Kladno prokouknout železniční zastávky Bubny, Dejvice a Veleslavín a k nim přibýt zastávky Výstaviště a Liboc.
Kdy a kde mají nové zastávky vzniknout:
2007 - 2008 Rajská zahrada2009 - 2010 Podbaba
2009 - 2012 Výstaviště, Liboc
2010 - 2015 Běchovice střed, Vyšehrad, Karlín, Zahradní město, Slavia
Zdroj: iDnes

Ty zde uvedené zastávky jsou nutné, ale tím výčet nekončí - Kačerov (trať u metra), Jinonice (trať u metra) a třeba ještě něco na Barrandově (Slivenecká ulice) - dostat se bez auta z jihozápadu na západ jde jedině přes Smíchovské nádraží, přitom ta trať tam je a jedna 810 by se snad našla. Nemusí se hned stavět nová zastávka, stačilo by tam dát dva tři panely (viz spousty námezních zastávek na venkově) a to by snad nestálo tak moc peněz. Vlastně takhle by šlo zřídit spousty dalších (ne zas tak nutných zastávek), třeba Klukovice pro rekreační využití Prokopského údolí... Po těch tratích nikdo nejezdí, protože vlastně staví na nesmyslných místech (z dnešního pohledu) - po těch pár panelech a propagaci...hmm už vidím ty tiskové zprávy s nárůstem cestujících o 400%
T.č. probíhá na Masaryčce stavba nového ústředního stavědla, které nahradí i rozpadající se Hrabovku.
Zastávka v Karlíně je mi poněkud záhadná, protože trať je poměrně značně vzdálena od tramvajové trati i od stanice METRA Křižíkova, autobusová doprava tam nikde není. Rovněž dopravní uzel FLORENC je daleko a je to blíže na Masaryčku.
Porovnám-li to s časovou realizací zdvoukolejnění 031 tak nové zastávky v Praze se objeví (při optimismu) někdy po roce 2100.
Podbaba je součástí stavby SŽDC (Holešovice - Bubeneč) jako náhrada Bubenče, na jejímž zhlaví leží.
Výstaviště a Liboc jsou součástí trati Masarykovo n. - letiště, předpoklad hrazení celé stavby PPP.
Běchovice střed by měly být městská investice, stavební připravenost je ve stavbě SŽDC Úvaly - Běchovice, takže nejdříve po ní.
Vyšehrad připravoval ROPID, teď by měl být součástí stavby SŽDC hlavní - Smíchov, ale jednak je celý prostor Výtoně územně nejasný (územní plán nevzal na vědomí, že železniční most přes Vltavu je památkově chráněný a tedy nezbořitelný), jednak se zastávkou na Ostrčilově nám. nesouhlasí Praha 2.
Zahradní město a Eden (=dříve Slávia) jsou ve stavbě SŽDC Hostivař - hlavní, jako náhrada Strašnic.
Karlín má být městská investice, ale závisí na osudu Masarykova nádraží.
Ostrá bez podchodu, úprav kolejí a trakce byla skutečně za 10 mil., teď má být Jiřina za ca 20 mil., opět bez podchodu. Uváděné termíny všech zastávek jsou dost optimistické.
Takhle to prosím dopadá, když něco komentují lidé, kteří s danou věcí mají žádnou nebo malou praktickou zkušenost (a jsou líní si to alespoň ověřit pohledem do JŘ).
Rajská zahrada bude dost zajímavá: buď se musí posunout koleje, aby se vešel ostrovní perón, nebo překopat výhybky na odb. Skály a zabzař tak, aby zastavující vlaky jezdily jen po krajních kolejích.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











