Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Spolu s dokončováním jízdního řádu, který začne platit od 9. prosince 2006, dokončily České dráhy koncepci dálkového spojení severní Moravy, Ostravska a Karvinska. Ta znamená zrychlení spojení a posílení některých spojů a zavedení některých nových typů dálkového spojení s užším provázáním mezi jednotlivými produkty Českých drah.
České dráhy hodlají posílit počet spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou ze 12 na 14. Budou tak jezdit ve 2-hodinovém taktu. Má také dojít ke zkrácení jízdní doby - v 1. fázi to má být mezi Prahou a Ostravou Svinovem o 13 minut, ze 3:22 na 3:09. Nadále mají být spoje SCP provozovány ve spolupráci s ČSA. Vedle posílení spojení do Ostravy ČD nabídnou od nového jízdního řádu produkt SC Pendolino také na trase do Bratislavy (1x denně SC Slovenská strela) a do Vídně (2x denně). Na spoje SC Pendolino budou nabídnuty přípojové přestupní vazby z významných center Moravskoslezského kraje s dobou na přestup v rozsahu přibližně 10 minut. Například cestovní doba ze stanice Karviná hlavní nádraží se při využití ranního spojení s příjezdem do Prahy v 8.30 hodin zkrátí na 4 hodiny – tedy ve srovnání se současnou jízdní dobou spojů InterCity po stejné trase – o 45 minut. Podobně se zkrátí spojení dalších významných center Moravskoslezského kraje s Prahou.
Novým spojením mezi Ostravou a Prahou bude ranní spoj s obchodním názvem IC Manažer. Ten by měl být, dle ČD, složen z moderních vozů pro vlaky kategorie InterCity. Vlak bude vyjíždět kolem 4. hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Má být rychlejší než ostatní spoje IC a v Bohumíně a Ostravě na něj mají být navázány přípojné vlaky. V opačném směru pojede v podvečer. ČD tak chtějí využít známé a zavedené značky - tarif a rozah služeb bude ovšem odpovídat kategorii InterCity.
Nové přímé spojení nabídnou ČD také z Karviné na trase Český Těšín - Karviná - Bohumín a dále Praha. Jízdní řád se ještě prý finalizuje, ale je jisté, že se bude jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. A v kombinaci s přípoji na vlaky SCP má tak pokrýt poptávku po rychlém spojení z Karviné.
Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec - Praha) a EC Detvan (Zvolen - Praha), který si jízdou přes Havířov má podržet svou jízdní dobu (s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina - Český Těšín). Vlaky EC Košičan a IC Hradčany, které budou, dle ČD, využívány především pro mezinárodní přepravu, budou vedeny přes Valašské Meziříčí, Vsetín a Horní Lideč. Jízdní doba se má tímto krokem snížit přibližně o hodinu. Díky kratší trase má cestování současně zlevnit. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).
Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
SuperCity Pendolino
České dráhy hodlají posílit počet spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou ze 12 na 14. Budou tak jezdit ve 2-hodinovém taktu. Má také dojít ke zkrácení jízdní doby - v 1. fázi to má být mezi Prahou a Ostravou Svinovem o 13 minut, ze 3:22 na 3:09. Nadále mají být spoje SCP provozovány ve spolupráci s ČSA. Vedle posílení spojení do Ostravy ČD nabídnou od nového jízdního řádu produkt SC Pendolino také na trase do Bratislavy (1x denně SC Slovenská strela) a do Vídně (2x denně). Na spoje SC Pendolino budou nabídnuty přípojové přestupní vazby z významných center Moravskoslezského kraje s dobou na přestup v rozsahu přibližně 10 minut. Například cestovní doba ze stanice Karviná hlavní nádraží se při využití ranního spojení s příjezdem do Prahy v 8.30 hodin zkrátí na 4 hodiny – tedy ve srovnání se současnou jízdní dobou spojů InterCity po stejné trase – o 45 minut. Podobně se zkrátí spojení dalších významných center Moravskoslezského kraje s Prahou.
Novinky v provozu spojů InterCity a EuroCity
Novým spojením mezi Ostravou a Prahou bude ranní spoj s obchodním názvem IC Manažer. Ten by měl být, dle ČD, složen z moderních vozů pro vlaky kategorie InterCity. Vlak bude vyjíždět kolem 4. hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Má být rychlejší než ostatní spoje IC a v Bohumíně a Ostravě na něj mají být navázány přípojné vlaky. V opačném směru pojede v podvečer. ČD tak chtějí využít známé a zavedené značky - tarif a rozah služeb bude ovšem odpovídat kategorii InterCity.
Nové přímé spojení nabídnou ČD také z Karviné na trase Český Těšín - Karviná - Bohumín a dále Praha. Jízdní řád se ještě prý finalizuje, ale je jisté, že se bude jednat o denní spoj s příjezdem do Prahy v odpoledních hodinách. A v kombinaci s přípoji na vlaky SCP má tak pokrýt poptávku po rychlém spojení z Karviné.
Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec - Praha) a EC Detvan (Zvolen - Praha), který si jízdou přes Havířov má podržet svou jízdní dobu (s ohledem na připravované modernizační práce na trase Žilina - Český Těšín). Vlaky EC Košičan a IC Hradčany, které budou, dle ČD, využívány především pro mezinárodní přepravu, budou vedeny přes Valašské Meziříčí, Vsetín a Horní Lideč. Jízdní doba se má tímto krokem snížit přibližně o hodinu. Díky kratší trase má cestování současně zlevnit. K zajištění spojení Bohumína a Ostravy budou tyto vlaky adekvátně nahrazeny jinými spoji téže kategorie (EC Krakov – Praha a IC Manažer Bohumín – Praha a vlak Ostravan, který bude opět převeden do kategorie InterCity).
Zcela nové spojení Bohumín – Ostrava – Přerov – Bratislava nabídne nový spoj kategorie InterCity s pracovním názvem Moravia. Tento spoj bude mít ranní odjezd z Bohumína a Ostravy s brzkým dopoledním příjezdem do Bratislavy a odpoledním odjezdem zpět.
zdroj: ČD
CSPSV | 25.8.2006 (12:11)
Související zprávy

02.09.2006 (15:52)
ad Michal Janko – kvalita slovenských rekonstruovaných a modernizovaných vozů je výrazně lepší než rekonstruovaných a modernizovaných vozů ČD … a to ještě mají slovenské vozy dost daleko k tomu, jaké rekonstruované a modernizované vozy nasazsují do provozu například rakouské železnice, ale platí to i o řadě dalších železničních správ (Francie, Německo); cestující, kterým bude nabídnuto Pendolino na Slovenské strele jako "luxusní vlak" budou se slzou v oku a bolestí v srdci vzpomínat na pohodlí klasických modernizovaných vozů ZSSK, které tam jezdí dnes … o rakouských vlacích ani nemluvě … dne 31.08. jsem jel z Hamburgu do Prahy EC 179, na konci byla německá jednička jako náhrada za plánovaný německý Bimz – rok výroby 1971, Umbau (modenizace) 2002; tohle "stařičké" vozidlo, vybavené "pouze" 8 zásuvkami 230 V poskytuje cestujícím mnohem více komfortu než "luxusní EJ 680".
Vozy ČD jsou v současné době to nejhorší, co se ve střední Evropě provozuje na kolejích – koženkové sedačky v oddílech pro 8 cestujících. Něco podobného mají ještě ZSSK …
Tzv. "nové" vozy od Siemense byly dodány v roce 1998, je na nich vidět stáří a zanedbaná údržba.
Podle doporučení výrobce by měly prohlídku PVY po 700 000 km, prohlídku PH po 1 200 000 km; vozy mají najeto cca 1 500 000 km a o prohlídkách si mohou nechat jenom zdát, nebo se udělá jen podvozek, na němž závosí bezpečnost, ale na interiér se nesáhne. A je to taky vidět. Textilní potah sedaček je dost ošoupaný, někde praskají švy …
Inventární stav vozů Bmz činí 26 vozů, turnusová (provozní) potřeba je 24 vozy …
Vozy ČD jsou v současné době to nejhorší, co se ve střední Evropě provozuje na kolejích – koženkové sedačky v oddílech pro 8 cestujících. Něco podobného mají ještě ZSSK …
Tzv. "nové" vozy od Siemense byly dodány v roce 1998, je na nich vidět stáří a zanedbaná údržba.
Podle doporučení výrobce by měly prohlídku PVY po 700 000 km, prohlídku PH po 1 200 000 km; vozy mají najeto cca 1 500 000 km a o prohlídkách si mohou nechat jenom zdát, nebo se udělá jen podvozek, na němž závosí bezpečnost, ale na interiér se nesáhne. A je to taky vidět. Textilní potah sedaček je dost ošoupaný, někde praskají švy …
Inventární stav vozů Bmz činí 26 vozů, turnusová (provozní) potřeba je 24 vozy …
30.08.2006 (11:43)
to zirecek:
pod tim radne myslite co?
a jak jsou tedy placeny nyni?
pod tim radne myslite co?
a jak jsou tedy placeny nyni?
29.08.2006 (17:16)
Až budou ony dotované vlaky placeny ze strany státu řádně, nevidím v tom problém.
29.08.2006 (12:59)
Nefér je že čD má monopol na dotovaný vlaky......kéž by bylo všude výběrové řízení.
29.08.2006 (11:58)
to zirecek: Existuje v Cesku nejaka trat, ktera neni rozinkou? Jmenujte, prosim, aspon jednu. A zanedlouho Vam to pripomenu, az tam bude chtit nejaky soukromnik zacit jezdit (at dotovane nebo na vlastni riziko). To bude najednou kriku o vyzobavacich :-)
29.08.2006 (11:40)
Janko: No kouření teda nechme stranou, ve Slovenské strele je to navíc zrušené, takže to pro Vás znamená také plus. Ve Strele ale taky máte navíc normální pořádný stolek na KAŽDÉM místě (nikoliv vyklápěcí), výbornou hospodu, kde si pravděpodobně i sednete, s dobrým točeným pivem, příjemné a čisté prostředí, funkční dveře mezi oddíly a vagóny atd. Kromě velice mirně vyšší rychlosti je Strela ve všem lepší než Pendolino.
29.08.2006 (10:49)
Moravan končí v prosinci, vozy mají jezdit na IC Moravia. Brno-Ostrava, Brno-Olomouc by zasloužili lepší spojení, co se týče četnosti spojů, kvality. Problém je dopravní zatížení jednokolejných tratí. V plánu je zdvoukolejnění Brno-Přerov do podoby koridoru, vmax=140-160km/h, což si vyžádá poměrně hodně přeložek.
29.08.2006 (10:48)
to zirece: Proc je to nefer vuci CD? A co si mam predstavit pod pojmem "vyzobavani rozinek"?
29.08.2006 (10:45)
ad Antonín:
No vidíte, že to jde, teď ještě zbývá nepatrně procvičit umístění čárek mezi podřadnými větami a bude to prakticky bez chybiček.
No vidíte, že to jde, teď ještě zbývá nepatrně procvičit umístění čárek mezi podřadnými větami a bude to prakticky bez chybiček.
29.08.2006 (10:44)
RT má namalovaných 5 nebo 7 párů (už se nepamatuju) Praha-Ostrava. Vše Siemens, cca 2 jedničky, hospoda, 3-4 dvojky. Jízdenky se budou prodávat ve vlaku. Místo pojmu průvodčí se užívá stevard. Samozřejmě bude mít na starosti 1-2 vozy. Cena má být 100-150 méně než současné SC. Jsem zvědavý jak to nakonec dopadne s cenou. Je krok k plusu/konkurenci, ale na druhou stranu je to vyzobávání rozinek, svým způsobem nefér vůči ČD, a.s..
Do pár let na železnici vstoupí i StudentAgency.
Do pár let na železnici vstoupí i StudentAgency.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök
Info
informacni okenko











