..: Od prosince začne v Rakousku jezdit ÖBB-ICE :..
ÖBB-ICE Vídeň - Na konci srpna se na "Westbahn" konaly testovací jízdy s moderní jednotkou ICE-T. ÖBB budou společně s DB provozovat 12 jednotek ICE (s logem ÖBB, viz foto). Od prosince 2006 začne 1 pár ICE jezdit denně na trase Wien - Bregenz, resp. Wien - München.

Od prosince 2007 ICE mezi Vídní a Frankfurtem ve dvouhodinovém taktu

O rok později nasadí ÖBB a DB jednotky ICE ve dvouhodinovém taktu mezi Vídní a Frankfurtem nad Mohanem. Soupravy ICE mají 381 míst k sezení, z toho 53 v 1. třídě. Díky maximální rychlosti 230 km/h se jednotky ICE stanou nejrychlejšími vlaky na rakouské železniční síti.

V Německu jsou spoje ICE provozovány již 15 let a denně přepraví v průměru 180.000 cestujících. Značka ICE je označována v Německu za jednu z nejznámějších a nejúspěšnějších. V současné době zajíždí jednotky ICE i do Nizozemska, Belgie, Švýcarska a Rakouska. Na území SRN mohou jednotky ICE jezdit rychlostí vyšší než 230 km/h na 1.200 km tratí a v úsecích Kolín nad Rýnem - Frankfurt nad Mohanem a Norimberk - Ingolstadt je povolena maximální rychlost 300 km/h. V současné době vlastní DB 236 jednotek 4 generací a v roce 2005 přepravily tyto vysokorychlostní spoje téměř 67 mil. cestujících, což je 2x více ve srovnání s rokem 1998. Celkově zajišťují v Německu ICE 60% výkonů dálkové dopravy.

Railjet od roku 2008

Railjet Do roku 2008 předá firma Siemens rakouským drahám také 23 moderních vlakových souprav Railjet, které výrazně přispějí ke zvýšení komfortu cestování. Celková investice ÖBB činí 300 mil.€. "Díky těmto investicím dosáhneme náš cíl a ÖBB se zařádí mezi nejlepší železnice Evropy," říká Stefan Wehinger za ÖBB-Personenverkehr.

Od prosince 2006 do Vídně také se 2 páry spojů SuperCity Českých drah

Od 10.12.2006 začnou mezi Prahou, Brnem a Břeclaví jezdit 3 páry spojů SuperCity, z nichž 1 bude pokračovat do Bratislavy a 2 do Vídně. Pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.

ÖBB modernizují i vozový park pro regionální dopravu

Již 100 jednotek Talent jezdí po rakouských kolejích, přičemž ÖBB jich objednaly 171. Poslední souprava by měla být dodána v roce 2008 a celková investice činí 640 mil.€. Například ve spolkové zemi Tyrolsko se díky nasazení moderních jednotek sníží za několik měsíců stáří vozového parku ze 40 na 5 let.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB a Tisková zpráva DB


CSPSV | 20.9.2006 (20:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Vozidla Tarify

Weitere aus Německo Rakousko Česká republika (celá)


22.09.2006 (10:45)  
Jo a 171 Talent a 30 471.a to se tu nemluví o Taurusech.
Zajímavé by taky bylo kolik peněz přispělo EU a do jaké míry přispěl stát?
Registrierter Benutzer Semík  mail  
21.09.2006 (6:25)  
stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka. To aby nemuseli platit příplatek na SC. Kdyby ty ICE posílali do Prahy místo Pendolina. Stejně je to síla 236 souprav ICE proti 7 Pendolin ČD.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
20.09.2006 (21:18)  
A co kdyby takhle Railjety zase na oplátku zajížděly k nám? Co jsem viděl projektové studie, tak se bude jedant o asi tak 3× kvalitnější a pohodlnější vlaky než naše slavná pendolina. Navíc, jedná-li se o soupravy s řídícím vozem, tažené klasickou lokomotivou, může je v budoucnu táhnout 380.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko