..: Soukromí dopravci plánují větší tlak na monopolní trh v Česku :..

logo ViamontÚstí nad Labem - Společnost VIAMONT působí na železnici již od roku 1992. V roce 1994 zahájila společnost provozování nákladní železniční dopravy a o 3 roky později i osobní drážní dopravu. Loňský rok ukončila s čistým ziskem 53,4 mil. Kč a je největším privátním dopravcem na české železnici. Celkový obrat společnosti činil 1,531 mld. Kč. Zároveň chce společnost hrát mnohem větší roli v osobní a nákladní železniční dopravě v Česku. Svojí budoucnost vidí především na trhu s rychlejší a důslednější liberalizací a restrukturalizací. Dosavadní přístup regulačních orgánů a samotného státního dopravce k otevírání trhu není dostatečný. Trh by se měl otevřít v oblasti nákladní i osobní dopravy pro nové investory a partnery, kteří přinesou větší komfort a flexibilitu cestování pro cestující. Pro úplnost dodejme, že více než 10 let řídil tuto stavební a dopravní firmu současný ministr dopravy Ing. Aleš Řebíček. Jako jeden z hlavních záměrů označuje Řebíček větší konkurenci na železnici, která přinese lepší kvalitu služeb a tlak na cenu.

DesiroV české osobní železniční dopravě není v současnosti seriózní tržní prostředí, které by zajišťovalo rovné podmínky pro všechny. Příkladem mohou být dvě výběrová řízení na zajišťovatele osobní dopravy na rychlíkových tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. „V obou případech máme vážné pochybnosti o tom, zda skutečně postup probíhal objektivně vůči všem soutěžitelům. Chceme se o obou projektech pobavit s právníky a případně přijmout další opatření,“ uvedl předseda představenstva společnosti VIAMONT Luděk Peleška. Vedle pochybností kolem postupu při výběru vítězného zajišťovatele dopravy je v obou tendrech zarážející také liknavost Ministerstva dopravy ČR ke snaze zajistit cestujícím větší komfort a lepší služby. Společnost VIAMONT nabízela ve výběrových řízeních vůz Desiro1. Jde o jednu z nejmodernějších vlakových souprav pro tento druh dopravy. Kvalita tohoto vozu se nedá porovnávat s tím, co ve výběrových řízeních nabídl státem vlastněný dopravce.
„Bohužel i v roce 2005 stagnovaly tržby v osobní dopravě. Lepší výsledek zde očekáváme v letech 2006 a 2007, kdy bude VIAMONT provozovat osobní dopravu na nových tratích, mimo jiné v úseku mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi,“ upřesňuje očekávané výsledky v následujícím období člen představenstva a ředitel úseku Regionální dráhy společnosti VIAMONT František Kozel. „Posilování aktivit v regionální dopravě vítáme. Nicméně je to stále málo na to, aby se dalo říci, že se český trh postupně liberalizuje. Úřady stále málo hledí na to, aby cestující dostal kvalitnější a komfortnější služby,“ doplňuje Kozel.

Connex Chrudim - Podobný názor má společnost Connex Česká železniční, která dle tiskové zprávy z 3. července letošního roku dlouhodobě usiluje o vstup na trh železniční osobní dopravy, zatím však bezúspěšně. Ani tato společnost nezvítězila ve 2 výběrových řízeních vypsaných MD ČR na provozování dálkové dopravy mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem.

zdroj: CČŽ a Viamont


CSPSV | 21.9.2006 (10:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
21.09.2006 (18:44)  
Samozřejmě, že uslyšíme nářky majitelů režijek a i některých zabedněných šotoušů, že jim tam neplatí to a to...

Ale důležitější je, co dostane "platící" zákazník.

Obě výběrová řízení byla jen fraška. Doufejme, že nový ministr dopravy uvolní monopol, který zde zatím vládne. Ať si kraje rozhodnou, kdo jim bude provozovat dopravu.
21.09.2006 (18:40)  
Worel: Desiro je hodně nekonkrétní pojem, protože hodně záleží na objednavateli, jakou "verzi" si zakoupí...
registrovaný uživatel Worel 
21.09.2006 (18:24)  
750,..
ad 3) Souhlas. Desiro nenítak super, jak tu každý poukazuje.
21.09.2006 (17:40)  
750....: 1. Pokud bude snaha to sladit, jde to sladit, tak aby to platilo...
2. Jenže jde o to, že mohl kraj vypsat pořádnou VŘ na trať a jezdil by tu jen jeden dopravce, třeba soukromník.
3. A soukromník si nemůže zakoupit/pronajmout něco jiného, než-li desiro? Nebo je řadit v párech?
4. Považujete tzv "křížové financování" za vhodné?
21.09.2006 (16:55)  
SE soukromníky nejsem vůbec spokojen kvůli více důvodům 1,u soukromíků neplatí různé slevy KMB,sítˇové jízdenky atd takže za chvíli to bude úplně na nic.2,Když se tu někdo baví o trati Liberec-Rybniště tak bych jen dodal že když tu jezdily jen ČD tak se zde dalo jezdit lépe než když tu jezdí 4 dopravci naráz.3,A myslím si že je lepší motorová jednotka 843,043,943 než desiro nedokážu si představit jak byse tam vešli všichni cestující co pojedou rychlíkem např.Liberec-Pardubice.4,čd sice nabídli hodně nízkou cenu ale co jsem četl tak hodně budou na osobní přepravu používat financí z nákladů a to je každého věc z čeho to bude čerpat.
21.09.2006 (16:23)  
František: Zrovna ta trať Kadan-Kaštice (vyjma úseku Kadaň-K.město) je podle mě marná (nepomohl by ani takt)...
21.09.2006 (15:05)  
... a navíc to údajně bylo za stejnou cenu jako ČD nabízejí současný rozsah dopravy :(
21.09.2006 (15:04)  
Nejhorší je, že pod taktovkou ČD možná zanikne trať Kadaň - Kaštice, přestože tady zamýšlel Railtrans vytvořit dvouhodinový takt. Bude-li podobných případů přibývat...
21.09.2006 (13:53)  
Soukronmík by si nedovolil takovou prasečinu jak ČD, že uřízne spoj na hranicích krajů viz Varnsdorf mezi libereckým a ústeckým krajem.

Ale holt výběrové řízení Liberec - Varnsdorf - Rybniště nikdy nebude.
21.09.2006 (13:38)  
Všechna ta řízení byly frašky - na ty rychlíky daly ČD dumpingovou cenu, u těch libereckých muselo být druhé kolo aby místo 854 nabídly 843, a soukromníkům zakázaly změnu grafikonu, aby se rychlejší Desira stíhaly obracet v Pardubicích a nekřižovaly se v Rosicích a pak v Pardubicích 2 hodiny prostály (plýtvání vozidly), jako to teď bude. V regionální dopravě byla všechna VŘ zrušena a za vítěze prohlášeny ČD. Ty se pak ještě tajně pokusily získat na 5 let regionální dopravu v celém Královéhradeckém kraji.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko