..: ČD dostanou v dálkové dopravě už brzy konkurenta - RT Expres vyjíždí... :..
Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.


Payus Poslat mail autorovi | 17.10.2006 (16:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
18.10.2006 (22:20)  
to smalep: Nerikam, ze CD, jen firma vlastnici domenu ma v referencich znak CD, tudiz delala i neco pro ne. dal jsem nepatral:)

Jinak ted uz railtrans.info fakci.

Jinak sest vagonku jsem taky slysel a ze budou z cele Evropy (tusim Nemecko, Holandsko). No sest se mi zda take malo, nicmene pro zacatek. Otazka ta pruznost, pokud nebude, bude to nevyhoda, muzou si tim pokazit dobre jmeno (narvanosti). Zas je jasne, ze mit vagony navic neni asi do zacatku realne.
registrovaný uživatel Kuba 
18.10.2006 (21:24)  
zdroj je důvěryhodný, ale radši nejmennovaný, tudiž to není od známého zdroje JPP.
registrovaný uživatel Kuba 
18.10.2006 (21:21)  
Souprava má jezdit DB189+A+A+WR+B+B+B. Zkratky berte prosím pouze symbolicky přesné řady vozů se můžou lišit vzhledem k tomu ze vozy budou posbírané s vice zemí. Soupravy mají jezdit jako ucelené soupravy, tudiž zatím se nepočítá ani s posilování ve vytížených spojích ( např. pátek a neděle odpoledne )
18.10.2006 (21:05)  
To začíná smrdět, ČD jako doménový spekulant. Jinak se prý uvažuje o zapůjčení Taurusů od MÁV, nabo jiných vozdiel, než bude 189 schválena.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
18.10.2006 (20:33)  
Hmm z tema strankama se mi to vubec nezda, i CD jsou nejaky klidny. Vime o tom, za by se nekdy provadela "homologace" tech lokomotiv, co chce RT pouzit?
CD vlastne muzou byt klidne, ztratu z rychliku jim stejne stat uhradi...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
18.10.2006 (20:27)  
jsem pesimistický v tom,že má být na soupravě prý jen 6 vagónů...má to mít určitý komfort,takže jeden z těch vozů bude jídelňák...nebo ne? Na ostatní služby jako převoz kočárků,kol apod...no tak v součtu mi vychází=asi nezbyde moc místa...za tu cenu to bude furt narvané,takže věřím ve fronty na lístky v uličkách vlaků...třeba těch "6 vagónů" je jen antireklama vypuštěná z útrob ČD.Nakonec bude ve finále na soupravě 10 vagónů a...bude to ideál....možná...
Rozhodně držím RT palce...snad si to "nepohnojí"hned na začátku
18.10.2006 (19:20)  
to Pavel S. zalezi jak kteri studenti. Ti co necestuji na dane trse za skoly ci do skoly maji utrum.

Jinka jsme se trosku porozhlidl po netu. Stranky railtransu v teto chvili nefunguji, verze an domene cz odkazuje na domenu info, kde nic neni. Domenu rtexpress.cz a rt-express.cz vlastni od zacatku srpna marketingova spolecnost GS Agency z Letohradu od Usti nad Orlici, ktera mela jako zakaznika i CD. Domenu rtexpress.info vlastni Railtrans Sokoloc, domenu rt-express.info nevlastni nikdo. Z cehoz muzeme usuzovat, ze na railtrans.info snad vzniknou nove stranky, express bdue snad mit sve stranky a nekdo se asi snazil vydelat na registraci cz verzi domen a asi mu to nevyjde.
18.10.2006 (19:00)  
ad Marty: Že by ale studenti jezdili Pendolínem PHA-OVA draze (250 Kč), se určitě říct nedá. :-)
18.10.2006 (18:35)  
to Marty: Tak jeste jednou. Pokud ma nekdo pocit, ze se v dnesni dobe dobre zbozi prodava samo a nepotrebuje rkelamu, tak je proste na omylu, to jiz davno neplati. Ano je zbozi, ktere je tak notoricky zname, ze tu reklamu nepotrebuje. Nicmene pokud jde o novou sluzbu ci zbozi, tak minimalne zpocatku tu reklamu nutne potrebuje a pokud chce uspet, tak se bez ni neobejde. Nerikam jaka ta reklama ma byt. Idealni pro vlakove spojeni je asi par PR clanku, ty muzou byt zadara, a pak reklama primo v odjezdove hale (otazka zda by to CD povolili). Pokud jde ale o tak zasadni zmenu, jako je prvni sourkomi (alternativni) rychlikovy spoj v CR, jeste za predpokladu, ze CD na onu trasu upozornuji diky pindovi co chvila, tak je potreba trochu pritlacit a potencionalni zakazniky zuajmout. spolehat an to, ze se to nejak mezi lidmi rozsiri je sebevrazda. Ten pronajem vlaku, zaplaceni personalu apdo neco stoji a baky moc dlouho cekat nebudou. Ano casem uz bude RT znamy jako treba u busu dnes SA (i kdyz ani SA neznaji vsichni), jenze i SA na zactku delala pomerne dost reklamy, jinak by neuspela. Vetsina lidi se o vlaky nezajima, na net nechodi, ano chodi vybrat mail, nebo na par stranek, to je asi tak vse. Kdyz chteji jet vlakem, tak dojdou na nadrazi a zeptaji se na dojezdy (ano, velka spousta lidi zavola, nebo si dojde do CD centra si to nechat vytisknout), pak koupi v CD kase lsitek a o nejakem RT nema ani poneti. Pak tu mame skupinu, ktera dnes vi, ze vlak je drahy, tudiz jezdi autem (ve vice lidech apod.) ci busem. Pokud jim jasne neukazete, ze se neco meni, ze je ten listek pri nahodne ceste nestoji 424, ale jen 240, coz smele konkuruje i autobusum, tak o tom vlaku vedet nebudou. Na IDOSu se divaji jen do busu, pac jsou tak zvykli a reklama na nadrazich je nezasahne. Ano casem an to prijdou, nekdo jim to rekne apod. Jenze tim RT ztrati potencionalniho klienta treba na prvniho pul roku, rok, coz muze byt osudne v hodnoceni toho, zda se ta trat pri dane nabidce vyplati ci ne. RT tudiz masivnejsi kampan potrebuje, to je bezpochyb. Zalezi jen jakou a kde, na to uz je potreba provest marketingovy vyzkum (ten jiste udelali, ale taky by bodl jeden primo orientovany na znalost RT) a porovnat naklady na jednotlive kampane. Nehlede na to, ze kampan na RT Express udela dobre jmeno cele firme a podpori jeji image.
registrovaný uživatel Marty 
18.10.2006 (18:14)  
Myslím že RT ani reklamu moc potřebovat nebudou, jestli se osvědčí a já doufám že ano, tak jako každé jiné dobré zboží se bude prodávat samo. Ta cena je hodně důležitá, zvláště pro studenty. Jsem zvedav jak pruzne budou reagovat CD.
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko