..: ČD dostanou v dálkové dopravě už brzy konkurenta - RT Expres vyjíždí... :..
Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.


Payus Poslat mail autorovi | 17.10.2006 (16:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
18.10.2006 (17:51)  
No jo no, spousta preklepu a tak,a le pis neco podruhe, se ti to nechce kontrolovat ani omylem, to rychle splacnes zhruba jak to bylo a kasles na to.

I ti co ten IDOS znaji a obcas pouzivaji kolikrat nevi co vse umi. Proste se podivaji tak max na casy odjezdu a prijezdu a basta.

Jo jeste mne napadlo: Jisteze vzdy bude existovat skupina lidi, co radeji zacaluje na trase Praha - Ostrava 600 za to, ze sedi temer sami ve vagone, jedou o 30 minut kratsi dobua dostanou casopis. Dovolim si trvdit, ze jich ale neni dost ani na uziveni pendolina, natoz aby vydelavalo. A proto RT na ne ani nemiri. Ten bude konkurovat rychlikum a EC/IC a tem dokaze konkurovat myslim dost zdatne.
registrovaný uživatel M 
18.10.2006 (17:34)  
Zivot je pes, no:-)
Ale ja ho chtel dobracky podporit v jeho usili (vysvetlit cloveku, ktery zije IDOSem, ze ne kazdy ma doma offline verzi a ne kazdy ma pristup na internet:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
18.10.2006 (17:14)  
M:
no,ještě ho za to zdrbej,že si dal s příspěvkem takovou práci...a ještě k tomu se mu to napoprvé smazalo...takové trápení...a ty mu vyčteš tři písmenka :-)
registrovaný uživatel M 
18.10.2006 (17:10)  
Ad velka cast lidi - ja bych rekl vetsi cast lidi:-)
18.10.2006 (15:58)  
Huf ted se mi neulozil rpispevek, sakra. Takze zkracene znovu. Co se tyce kampane, neni pravda, ze dvoumesicni kampan lidi nenasere, dukazem budis kampane velkych telefonnich operatoru a poskytovatelu internetu. Ti masirovali lidi i tri mesice predem nez zacali danou sluzbu ci produkt nabizet.

Treba, ze dva mesice predem zacnou s billboardy u D1 a silnic do Ostravy: fotka kolony an dlanici a text: "Stvou Vas kolony? Uz jste zase dojeli pozde? dalsi kampan: "Existuje reseni!" Nakonec kampan ve stylu: Prichazi revoluce v doprave.

Co se tyce toho, ze RT zatim ceka az bude vse jiste, tak to mi je jasne, uz proto jsem v prvnim svem prispevku psal, ze zatim nejasam, ze jasat budu az 10.12. vyjede prvni RT express.

Ad IDOS: Nesudte vetsinu lidi podle sebe. Za prve, IDOS zdaleka neni tak znamy a pouzivany jak se muzes na prvni pohled zdat. Porad existuje velka cast lidii, kteri si vlaky zjistuji jinak, coz nahrava CD. Za druhe i kdyz si je zjistuje pres IDOS, tak nekteri maji strach z neznameho, pokud si vsimnou poznamky o jinem dopravci, tak treba enbudou vedet jak poridit listek. No a nakonec slusna cast lidi u IDOSU necumi na poznaky o dopravci, nemusi si ani vsimnout rozdilne ceny (treba jezdi pravidelneji a cenu uz nekoukaji, jen na casy). Navic si treba koupi lsitek u pokaldny a pak nastane zmatek, proto by mel RT premyslet o dobrych inet strankach (do kampane pridat vice na www.rtexpress.cz) a o prodeji pres net, pripadne v kampani upozornit na zpusob prodeje listku. Napadly me i brozury "Jak cestovat s RT."
18.10.2006 (15:46)  
Co se týče toho, že není reklama, hlavní reklamou bude IDOS - a zadarmo: najdu si spojení a uvidím cenu. Jenom se najdou nešťastníci, kteří si koupí lístek ČD a vlezou do RT.
registrovaný uživatel Mato 
18.10.2006 (15:36)  
ad Deadeye) jistě, dokazuje se to blbě, ale jedná se o to, že pokud nebude mít RTE závadu na HV nebo vozidlech, nebo se stane nějaká nepředvídatelná situace (sestřelí auto, člověka...) a přesto nedojede ve s SZDC smluvně dohodnutém časovém úseku aniž by za to mohli, pak je na místě se dotazovat proč nemohla SZDC dostát smlouvě pod kterou se podepsala.
18.10.2006 (15:33)  
to Mato: Dokaz ten umysl. Alespon z rozhovuru s lidima z RT jsem pochopil, ze SZDC haze klacky pod nohy uz pri sestavovani jzidnihor adu ci grafikonu, tedy ze RT se snazi diktoavt za jakou nejmensi dobu mzue ktery uske urazit i kdyz RT ma spocitano, ze jej ujede rychleji.
18.10.2006 (15:30)  
Za prve: Nerikal jsem ze ma mit RT reklamu ted. Jen ze doufam, z eji mti bude a mel by ji mit. protoze an jine sve akce moc rkelamu nema.

Za druhe: helso, z edobra vec se prodava sama bohuzel dnes zu tka mco neplati. Dnes orpavdu vyrobek prodava obal, reklama a cena. RT ma tu cenu, jenze to samo o sobe nestaci, pokud o te cene envi dostatecne mnoztsvi lidi. Nedelejte si iluze, ze lidi si zjistuji zda nejaky RT existuje. Bez PR clanku a alespon nejake reklamy nema RT alepson do zacatku sanci na velkou obsazenost. Pritom na ni ma, pri dodrzeni jzidnich dob a ceny ma sanci byt takrka plne obsazeny.

Za treti: Neni pravda, ze nabubrela reklamni kampan nefunguje, nebyt te kamapen, tak pendolino jezdi uplne rpazdne, to za prve, za Druhe ano, nabubrela kampan na naprosto nekonkurenceschopnou sluzbu je k nicemu. Tedy reklama na pendolino je k nicemu. Pokud ten vyrobvek ci sluzba alespon trochu ujde, reklama ma smysl. zalezi spis na jeji navratnosti, tedy vybrat co nejucinnejsi a zaroven co nejlevnejsi.

Za ctvrte tusim: Kdosik tu rikal velkoprostoraky. Ja mel dojem, ze RT uvadi, ze budou jak kupe, tak letadlo.
registrovaný uživatel Mato 
18.10.2006 (15:30)  
Osobně se domnívám, že RTE nebude na dráze blokován. Určitě bude platit za pronájem cesty nehorázné peníze a určitě si i ve smlouve o pronájmu pohlídá, aby dostala to za co si zaplatila. Počítám s tím, že lidi z RTE si určitě dohodnou smluvní pokutu za nedodržení smlouvy (a takto muže být právě chápáno případné úmyslné zpožďování RTE na trati).
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko