Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.
Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.
České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.
zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006
Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.
Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?
Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.
Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?
V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.
Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?
Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.
Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?
Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.
Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?
Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.
| 17.10.2006 (16:22)
Mocipánům co sedí na MD, bych chtěl vzkázat ať se přestanou drbat levou za pravym, hejbnou tlustejma zadkama a voštemplujou lejstra schvalující provoz ř. 189. V tomto případě se nejedná jen o RTE, ale i vozbu NEX s touto řadou durch přes naše území. Pokud ES64F4 nebude schválena, bude to další velká ostuda a tedy i politická věc jako byla v případě Bimbošů (ř. 680) kdy se ..., známe tu story.
http://www.zelpage.cz/comments.php?where=news&what=1410
Nicmene to nemeni nic na faktu, ze ten prispevek je hovadina nejvetsiho kalibru... Nic komouskeho na tom nevidim, ale debilniho spoustu...
Co je na tom proboha sprosteho ze chce nekdo podnikat? Nejste Vy nahodou komous? I z Vasich ostatnich prispevku je to citit na sto honu. (neuznani sitovky u alternativnich dopravcu->mely by vsude proto jezdit jen CD. a podobne myslenkove pochody)
CD si MUSELY koupit Pendolino??? Nikdo je nenutil si kupovat neco co v zivote ani nesplati. Na tom ja nic obdivuhodneho nevidim.
Ano jsou to borci, kazdy kdo cestuje kazdy tyden na trase Ova-Pha uz ma pohrdani zakazniky a bezkonkurencniho servisu plnou prdel a ceka na konkurenci jako na smilovani bozi.
Payus - jako tady zase nekdo plete hrusky s jabkama mam obavu... RT to nebude delat, aby nekdo pohodlne cestoval... Na to se vyrabi Superby:) Ano, bude to furt narvane (doufam)... Ale co bys nechtel za par stovek... Kdo chce levne do Londyna leti s lowcostem v odrbanym letadle (pokud neleti se SkyEurope) s podivuhodnyma letuskama nebo letusakama na minuaturnim sedadle. je to ale fairtrade, protoze leti skoro zadarmo. Kdo che v "kupe sedet sam", tak si musi koupit business class s CSA na Heathrow. Ano, RT fandim, ale rozhodne necekam, ze to bude nejaka charitativni akce, ktera bude vlak zamerne plnit z tretiny, aby cestujici meli nalezity komfort... Ocekavam, ze to bude SA na kolejich - tj. dobra cena, dobre sluzby, narvany vlak. Ja, jako vlastnik firmy, bych take nekupoval vagony zbytecne kvuli tomu, aby si nekdo mohl natahnout nohy... Stejne tak bych nekupoval vagony na to, abych je pouzil v patek odpoledne a nedeli vecer...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










