..: ČD dostanou v dálkové dopravě už brzy konkurenta - RT Expres vyjíždí... :..
Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.


Payus Poslat mail autorovi | 17.10.2006 (16:22)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registered user Zdeněk  mail  
19.10.2006 (15:42)  
To 7xx: není to o nenávidění ČD. Dokážeš si představit, kdyby došlo k privatizaci ČD a vlastníkem by byly DB? To byl hukot, jak by tlustý zadky lítali z přecpaných budov toto mnohé lidi štve, ten nenasytný aparát. Podle mě by se mnohé zjednodušilo.
Registered user vb007 
19.10.2006 (15:40)  
Jó a nevim jestli se píše příspěvky nebo přízpěvky
Registered user vb007 
19.10.2006 (15:38)  
Jóóó'a jsem taky fanda. Tak už jenom dva příspěvky a máme to doma.
Registered user vb007 
19.10.2006 (15:36)  
Já jenom pomáhám k dosažení 100vky v této rozjeté debatě a přeji RT a ostatním soukromníkům čisté záchodky a velké tržby, plácačko zdar.
Registered user waszyn 
19.10.2006 (15:21)  
7xx: Tak za prvé fandové železnice jsou tady všichni, že většina z nás zrovna nefandí ČD, je jen a pouze zásluha této skvělé dopravní firmy.
Jinak s tebou nesouhlasím v tom že si z RT někdo sedá na prdel, přitom bude provozovat pouze vozy řady A a B někde z Holandska..
Koukám, že pro obdivovatele nejen samotných ČD ale i jejich skvělých marketingových produktů je opravdu velice náročné uvěřit tomu, že nějaka jina firma bude oblíbena a bude vydělávat i bez reklamy, Krajca na levoboku nebo ruznych bezkonkurencich nabidek, nebo se taky projevi znamy fakt ze 20 let stare zapadni vozy jsou o uroven vys nez nove od siemensu a o dost dal nez ceska reka. Já se musím přiznat že ČD dělají samy sobě dostatečně negativní reklamu, čili pan Simral se nejakou pozitivni nemusi moc zabyvat.
A je naprosto pochopitelne ze mu vetsina lidi tady fandi.
19.10.2006 (15:09)  
A nejsem žádnej komouš ale jen pouhý cestovatel,výletník a fanda lokomotiv a železnice.Ale mě by moc soukromník neuspokojil protože já mám rád lokomotivy 750....jak už z názvu.
Ale to tady asi nikdo nechápe protože je tady více kritiků,než fandů.A pro to tuto debatu končím a snad navždy,,hádání se s kritiky".
19.10.2006 (15:05)  
jinak Chtěl jsem se zeptat proč teda něktří naši lidé jezdí a používají vlaky ČD,proč si fotí vlaky ČD když je tak nenávidí?A čekají až tu bude jezdit všechno z německa,,myslím tím soukromníky".to by byla paráda že?Tak kdyby všechny tratě měli soukromníci atˇ už dálkové nebo lokálky.A naši lidé z dep,vlakové čety,lidé z opraven jako je třeba Pars a podobně by mohli jít tak do p.....
19.10.2006 (14:55)  
Tak sem prosím komouš podle někoho tady že?Ne já jen chtěl říct že se asi z toho posadím na zadek že RT bude jezdit s taurusem od MÁV a budou bůhví koho mít nějaké vozy řady B nebo A no dobře možná tam nasadí něco lepšího třeba od DB ty letadla co jezdí na VINDOBONĚ tak ty jsou opravdu luxus.Jinak děkuju tomu neznámému za reklamu na moje narážky na soukromníky.
Registered user M 
19.10.2006 (14:42)  
Na to jsem prisel analogicky jako ty k tomu komousovi...
Registered user waszyn 
19.10.2006 (14:32)  
a na tuto domnenku jsi prisel jak?
ja se pouze podivil jak dokaze nekdo takovymto zpusobem odsoudit prvni vlastovky na nasem tristnim cernodirnim zeleznicnim nebi.
tak ale tak asi neni spatne se zasmat vlastni dulezitosti a vseznalosti a neberu ti to:)
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko