Český Krumlov - Železniční koridor z Českých Budějovic do hornorakouského Lince, který se řadí mezi 30 prioritních staveb Evropské unie v oblasti dopravy, nepovede přes Český Krumlov. Projektanti i zástupci kraje se 17.10.2006 shodli na tom, že koleje povedou okolo Kaplice. Rozhodujícím faktem pro zvolenou variantu byla o 11 miliard korun nižší cena, neboť tato trasa je o 5 km kratší. Navíc obce v okolí Krumlova proti zamýšlené trase protestovaly. "Realizace koridoru do Rakouska připadá v úvahu až po roce 2016," uvedla tisková mluvčí Ministerstva dopravy ČR Marcela Žižková. Původně měla být stavba koridoru v úseku mezi Budějovicemi a Lincem zahájena v roce 2010. Vlaky zde po modernizaci tratě budou moci jezdit rychlostí až 160 km/h.
V Jihočeském kraji se nachází 248 železničních stanic a zastávek na 880 km železniční sítě. Právě mezi Českými Budějovicemi a Lincem vedla první koněspřežná železnice na evropském kontinentu. Z historického pohledu došlo k útlumu železniční dopravy v jižních Čechách mezi Českem a Rakouskem po roce 1948, kdy byly provozovány 2 hraniční přechody - zejména kvůli nákladní dopravě - Horní Dvořiště a České Velenice. Přechod Slavonice - Fratres byl uzavřen. Osobní vlaky strávily kvůli kontrolám na hranicích více jak dvě hodiny a četnost spojů byla velmi nízká. Na přechodu Horní Dvořiště - Summerau jezdil jeden pár osobních vlaků, na přechodu České Velenice - Gmünd mezinárodní rychlík Vindobona a noční rychlík Sanssouci. Po roce 1989 se hranice otevřely a začal stoupat i počet železničních spojů pravidelných, sezónních i mimořádných. Zavedl se rychlík do Benátek a do Vídně. Od loňského prosince jezdí přes hraniční přechod Horní Dvořiště - Summerau nově vlak Ex/EC 100/101 Jože Plečnik na rameni Sever - Jih v relaci Praha - Lublaň.
zdroj: ČT 24, Proměny železnice v regionech, ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Ale osobně jsem pro tu přímou variantu, kde si té teoretické Vmax možná užijí i normální soupravy složené z lokomotivy a přípojných vozů. God blesses RIC 200-cars!
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











