..: Spoje ČD od prosince zrychlí - zejména SC Pendolino :..
680Praha - Vlaky Českých drah jsou stále rychlejší, od nového jízdního řádu by měly některé spoje překročit průměrnou rychlost 110 km/h. Jedná se o spoje SC Pendolino v úseku Praha - Ostrava-Svinov (353 km), který projedou za 3 hodiny a 9 minut (tedy 189 minut), průměrná rychlost by měla činit 111 km/h. V některých kratších úsecích, např. mezi Brnem a Břeclaví (59 km) by měly vlaky dosahovat průměrné rychlosti 118 km/h. Průměrnou rychlostí 105 km/hod. pojede také spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou Pendolino. Ten zvládne vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za 3 hodiny 47 minut. Brno s Prahou spoje vedené jednotkami pendolino spojí 3x denně v obou směrech za 2 hodiny 23 minut – průměrnou rychlostí 107 km/hod.

362,151I spoje kategorie InterCity by se měly přehoupnout přes magickou "stovku". IC Manažer, který bude veden běžnou soupravou složenou z vozů pro vlaky IC a lokomotivy, zvládne trasu Ostrava Svinov – Praha Holešovice za 3 hodiny 23 minut, což znamená průměrnou rychlost 104 km/hod.

Rychlost přitahuje další cestující do vlaků ČD

V 50. letech trvala cesta z Prahy do Děčína přibližně 2 hodiny a průměrná rychlost byla asi 64 km/h. Doba jízdy se pak dlouhá léta výrazně nezměnila. V roce 1970 jel expres Pannonia tuto trasu stále 2 hodiny a motorový expres Hungaria byl jen o 10 minut rychlejší. Ještě v roce 1990 potřebovala většina expresů na překonání vzdálenosti mezi Prahou a Děčínem téměř 2 hodiny. Expres Hungaria jel 1 hodinu a 50 minut a InterExpres Primátor 1 hodinu a 44 minut. Průměrná rychlost expresů na této trati tak zůstávala pod hranicí 70 km/h. V současném jízdním řádu potřebují vlak EuroCity pro překonání vzdálenosti mezi těmito městy 1 hodinu a 20 minut, dosahují tak průměrné rychlosti kolem 95 km/h.

Podobná situace panovala také mezi dvěma největšími městy v České republice – mezi Prahou a Brnem. V minulosti sice jezdilo mezi oběma městy několik výjimečných expresů, které dosahovaly v některých letech cestovní dobu kolem 3 hodin a měly průměrnou rychlost kolem 85 km/h, většina vlaků však jezdila mnohem déle. V 50. letech jezdily na této trase motorové expresy bez zastávky s dobou jízdy kolem tří hodin a 20 minut, klasické rychlíky však potřebovaly na tuto trasu kolem 4,5 hodiny. Od 60. let až do roku 1990 se pak doba jízdy mezi oběma městy pohybovala kolem 3 a půl až 3 a čtvrt hodiny s průměrnou rychlostí 75 až 80 km/h. V letošním roce potřebují vlaky IC a EC vedené jednotkami pendolino pro cestu mezi Prahou a Brnem 2 hodiny 23 minut a jejich průměrná rychlost je kolem 107 km/h.

zdroj: České dráhy


CSPSV | 30.10.2006 (15:15)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.10.2006 (16:40)  
hadat se o 6 minut na ferdinandce nema moc vyznam... a 350ky stejne od noveho JR mezi Petrovicemi a Breclavi konci, takze na "polacich" budou jiz jen 362
30.10.2006 (16:28)  
Tato tiskovka, ač dost "pendolinová", není zas tak hrozná jako jiné ČD bláboly, jen nevím jestli to nějak přitahuje další cestující - to že dojedu do Brna o několik minut dříve mi není k ničemu, jestliže budu čekat na tu stejnou tramvaj, kterou bych stihnul i s jízdní dobou vlaku z roku 19xx...
No a Sobieski a Polonia mají stejné jízdní doby protože někdo chtěl aby EC jezdily v "taktu", i když jsou to jen dva páry - totéž bylo u dvou párů IC Praha - Nürnberg.
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
30.10.2006 (16:10)  
Další smrtelná rána pro dožívajíci silniční dopravu... jen tak dál :-)
Registrierter Benutzer Semík  mail  
30.10.2006 (15:59)  
průměrná rychlost by měla činit 111 km/h......I spoje kategorie InterCity by se měly přehoupnout přes magickou "stovku". ...od nového jízdního řádu by měly.. To je jak před volbama tak pojedou ty vlaku v průměru přes 100 nebo nepojedou. To je jako když já napíšu zprávu, že do roku 2020 by mělo jezdit do Luhačovic TGV pokud se najdou sponzoři, kteří sem postaví VRT.
Registrierter Benutzer mira 
30.10.2006 (15:58)  
Na Polonii jezdí stále 350 a na Sobieskim 362 ale oba vlaky mají stejnou jízdní dobu.Takže důvod proč je jízdní doba delší je možná proto že kdyby se náhodou nenašla 350 tak tam zaskočí 362. Další variantou je že je to z taktických důvodů, aby se mohlo říkat že nejrychlejší je pendolino.
30.10.2006 (15:58)  
Seník:Slyšel jsem(taky vlastně četl v tiskové zprávě),že si ČD objednaly u Škodovky sérii nových elektrických lokomotiv,mají jezdit od roku 2008...Rychlost ale neznamená všechno,důležitá je přece i spolehlivost a všichni víme,čeho jsou pendolina schopná.
Registrierter Benutzer Semík  mail  
30.10.2006 (15:50)  
To LAborec 425:
To je velmi jednoduché jmenujte aspoň jednu lokomotivu ČD, která může jet po celém koridoru 160km/h. a pendolino nám nedají.
Registrierter Benutzer ATS 
30.10.2006 (15:49)  
Praha - České Budějovice rychlíkem: 1988 - 2:45 hod; 2006 - 2:35 hod; 2007 - 2:50 hod. Ne všude se zrychluje.
30.10.2006 (15:48)  
Laborec425: A není to tím, že tam na EC jezdí Esa (Vmax 140 km/h) místo Goril (160 kmh)?
30.10.2006 (15:47)  
No,tady se mluví o hlavních tratích.A taky myslím,že by to občas chtělo lépe volit soupravu.Například v pracovní dny ráno,to jsou vlaky úplně narvané,totéž odpoledne.Já samozřejmě vím,že je strašně drahé palivo atd.,ale bylo by to lepší.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko