Praha - Vlaky Českých drah jsou stále rychlejší, od nového jízdního řádu by měly některé spoje překročit průměrnou rychlost 110 km/h. Jedná se o spoje SC Pendolino v úseku Praha - Ostrava-Svinov (353 km), který projedou za 3 hodiny a 9 minut (tedy 189 minut), průměrná rychlost by měla činit 111 km/h. V některých kratších úsecích, např. mezi Brnem a Břeclaví (59 km) by měly vlaky dosahovat průměrné rychlosti 118 km/h. Průměrnou rychlostí 105 km/hod. pojede také spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou Pendolino. Ten zvládne vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za 3 hodiny 47 minut. Brno s Prahou spoje vedené jednotkami pendolino spojí 3x denně v obou směrech za 2 hodiny 23 minut – průměrnou rychlostí 107 km/hod.
I spoje kategorie InterCity by se měly přehoupnout přes magickou "stovku". IC Manažer, který bude veden běžnou soupravou složenou z vozů pro vlaky IC a lokomotivy, zvládne trasu Ostrava Svinov – Praha Holešovice za 3 hodiny 23 minut, což znamená průměrnou rychlost 104 km/hod.
Rychlost přitahuje další cestující do vlaků ČD
V 50. letech trvala cesta z Prahy do Děčína přibližně 2 hodiny a průměrná rychlost byla asi 64 km/h. Doba jízdy se pak dlouhá léta výrazně nezměnila. V roce 1970 jel expres Pannonia tuto trasu stále 2 hodiny a motorový expres Hungaria byl jen o 10 minut rychlejší. Ještě v roce 1990 potřebovala většina expresů na překonání vzdálenosti mezi Prahou a Děčínem téměř 2 hodiny. Expres Hungaria jel 1 hodinu a 50 minut a InterExpres Primátor 1 hodinu a 44 minut. Průměrná rychlost expresů na této trati tak zůstávala pod hranicí 70 km/h. V současném jízdním řádu potřebují vlak EuroCity pro překonání vzdálenosti mezi těmito městy 1 hodinu a 20 minut, dosahují tak průměrné rychlosti kolem 95 km/h.
Podobná situace panovala také mezi dvěma největšími městy v České republice – mezi Prahou a Brnem. V minulosti sice jezdilo mezi oběma městy několik výjimečných expresů, které dosahovaly v některých letech cestovní dobu kolem 3 hodin a měly průměrnou rychlost kolem 85 km/h, většina vlaků však jezdila mnohem déle. V 50. letech jezdily na této trase motorové expresy bez zastávky s dobou jízdy kolem tří hodin a 20 minut, klasické rychlíky však potřebovaly na tuto trasu kolem 4,5 hodiny. Od 60. let až do roku 1990 se pak doba jízdy mezi oběma městy pohybovala kolem 3 a půl až 3 a čtvrt hodiny s průměrnou rychlostí 75 až 80 km/h. V letošním roce potřebují vlaky IC a EC vedené jednotkami pendolino pro cestu mezi Prahou a Brnem 2 hodiny 23 minut a jejich průměrná rychlost je kolem 107 km/h.
zdroj: České dráhy

Proto se na ty udaje o rychlostech divam spis negativne - tedy: jak je mozne, ze koridory mame na 160 a "chlubime se" prumerem 100-110 (a jenom zastavovani to tak dramaticky nesnizi...), he?
Třeba člověk z Hradce Nad Moravicí (Kravař, Chuchelné...) se veze v Luxusní 810ce závratnou 40kou (místy i 60! a přitom to je permanentní rovinka vedle cesty) do Opavy, odkud pak jede courákem dalších 45 minut na Svinov, kde mu to skvělé SC jede za 50 minut...potom ať se nikdo nediví, že dá přednost tomu busu, když se z té své vesničky (ehm městečka) dostane do té PHY víc než hodinu dřív...
Kdyby radši zvedali rychlosti nalokálních tratích...
Jak by rekl CD4: Jen tak dal ;)
Na druhou stranu, budme radi,ze se vubec neco deje, ze ... :)
... pak jen doufám, že se začnou rovnou koridory (v příznivých lokalitách s důrazem na co nejmenší změny původní trajektorie dráhy - jinak se do toho "jen tak někdo" nepohrne) předělávat alespoň na 200 km/h, aby byla Vmax ř. 380 a nových vagonů (hl. Bmz apod.) využita.
Tak nevím, proč tam pořád cpou tu jižní větev 250ky :-))
Mmch. jsem si jen tak ze zvědavosti změřil Vindobonu v úseku Choceň-Pardubice hl. n. (samozřejmě až do zastavení). A výsledek ? 35 km / 14+1/4 min, což lépe charakterizuje hodnota 147 km/h !
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











